- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών τέχνη και μάθηση γίνονται παιχνίδι!
Στην Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών τέχνη και μάθηση γίνονται παιχνίδι!
Δημιουργικότητα κι έκφραση, τέχνη και ποιότητα δίνουν ραντεβού φέτος στη Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών του Ιδρύματος Ωνάση.
Σε συνεργασία με εξειδικευμένους επαγγελματίες, μικροί και μεγάλοι έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν σε εργαστήρια χορού, θεάτρου, μουσικής αλλά και εικαστικών, τεχνολογίας και κινηματογράφου. Με δράσεις που φιλοξενούνται στο ίδιο το κτίριο της αλλά και έξω, στις γειτονιές της Αθήνας και της περιφέρειας, δίνει μια πρόσκληση για σύνδεση, συμμετοχή και επικοινωνία ανοιχτή σε όλους.
Ενήλικες, έφηβοι, παιδιά, άτομα με και χωρίς αναπηρία, πρόσφυγες και άτομα 65 ετών και άνω βρίσκουν όλοι την δική τους θέση στο καινούργιο εκπαιδευτικό πρόγραμμα. Είτε μέσα στο κτίριο της Στέγης, είτε έξω στις γειτονιές της πόλης, τεχνολογικά εργαστήρια με ρομπότ- ζωγράφους, χορός για την τρίτη ηλικία, μαθήματα φωνητικής και εικαστικά εργαστήρια με άξονα πόλη και προσφυγιά, είναι λίγα μόνο από όσα περιλαμβάνει η νέα εκπαιδευτική χρονιά.

Εμείς τα είδαμε όλα αυτά στην πράξη, συμμετείχαμε, παίξαμε, και καταλάβαμε τελικά ότι στην Στέγη μάθηση και τέχνη μπορούν να γίνουν και παιχνίδι - δείχνοντας δρόμους μέσα από τους οποίους η εκπαίδευση παίρνει πια την έννοια της παιδείας.

Το πρώτο εργαστήριο στο οποίο συμμετείχαμε ήταν ανοιχτό σε όλους, και ανήκει στην ενότητα Μουσική. Καθισμένοι σε ημικύκλιο, ήταν το σημείο όπου μπορούσε να δοκιμάσει κανείς τις φωνητικές του ικανότητες και όχι μόνο. Με την καθοδήγηση της Μάρθας Μαυροειδή, μια ομάδα ατόμων αγνώστων μεταξύ τους, μεταμορφώθηκαν σε χορωδία, μέσα σε λίγα λεπτά. Όπως με ζεστασιά εξήγησε η ίδια: «Η φωνή μας είναι και αυτή ένα μουσικό όργανο. Μια χορωδία λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο που λειτουργεί μια ορχήστρα. Μπορούμε να φανταστούμε τα τμήματα μιας σύνθεσης σαν μουσικά τουβλάκια, με τα οποία μπορούμε να «παίξουμε» κανονικά ή σε παραλλαγές της και να χτίσουμε μια ολόκληρη σύνθεση».

Το δεύτερο εργαστήριο απευθυνόταν σε μικρές ηλικίες και αφορούσε τις Νέες Τεχνολογίες. Θέμα είχε… την ρομποτική! Συμμετέχοντας γίναμε πάλι παιδιά. Ο συντονιστής, Αντώνης Κανούρας, γεμάτος ενέργεια, μας ώθησε στην δράση. Σε ομάδες των πέντε ατόμων, συναρμολογίσαμε τα κομμάτια που έλειπαν από ένα μικρό όχημα-ρομπότ lego και μάθαμε να προγραμματίζουμε την κίνησή του. Για επιπλέον εξάσκηση το βάλαμε να τρέξει στους διαδρόμους μιας φανταστικής Στέγης, όπου εμπόδια - μπαλάκια του ping pong αντιπροσώπευαν τα γλυπτά μιας έκθεσης . Μετά από περισσότερες ή λιγότερες αποτυχημένες προσπάθειες, όλες οι ομάδες κατάφεραν να φτάσουν στο σημείο τερματισμού, χωρίς πολλές …απώλειες. Ο κ. Κανούρας σχολίασε «Στα παιδιά αφήνουμε πάντα μεγάλο περιθώριο, εξηγώντας τους ότι κάθε λάθος είναι ουσιαστικά ένα μάθημα που έχει πολλά να τους προσφέρει». Με το μικρό- ρομπότ και τις βόλτες του αφήσαμε το εργαστήριο με οξυμένη λογική και αντίληψη του χώρου αλλά και πιο γρήγορα αντανακλαστικά.

Συνεχίζοντας, μεταμορφωθήκαμε σε εφήβους και γίναμε μαθητές στο εργαστήρι Εικαστικών. Οι τοίχοι, γεμάτοι δημιουργίες με εφηβική πινελιά, μας έδωσαν μια πρώτη ιδέα. Μπαίνοντας στην αίθουσα, σε ένα μεγάλο τραπέζι, τον καθένα μας περίμενε ένα ψαλίδι, μια κόλλα και ένα χρωματιστό χαρτί, όπου κρυβόταν μια έκπληξη- εικόνες τυπωμένες στο χαρτί περίμεναν να γίνουν το δικό μας κολάζ. Ο υπεύθυνος, Πάνος Δραγώνας, έδωσε το θέμα από όπου θα αντλούσαμε έμπνευση: Δημόσιος χώρος. Όλοι μαζί, συζητήσαμε γι αυτό, βοηθώντας τις σκέψεις μας να μετατραπούν σε εικόνα. Χωρισμένοι σε ζευγάρια, κόψαμε και «ράψαμε», δημιουργώντας την δική μας φανταστική αποτύπωση ενός δημόσιου χώρου. Όπως ακριβώς θα έκανε κι ένας έφηβος μαθητής του εργαστηρίου, συνεργαστήκαμε και εκφράσαμε μέσα απ’ την τέχνη, όνειρα και ανησυχίες στο θέμα της Πόλης.

Στο τέλος μας περίμενε …Χορός! Με καθηγήτρια την Πατρίτσια Απέργη, μεγαλώσαμε λιγάκι ,φτάνοντας τις ηλικίες όπου απευθύνεται το εργαστήριο: άνω των 65 ετών. Βγάζοντας παπούτσια και αφήνοντας πίσω έγνοιες, μετά το πρώτο ζέσταμα τα σώματα όλων λύθηκαν μέσα σε πολλά γέλια. Η κ. Απέργη ένωσε κάθε προσκεκλημένο σε μια ομάδα, συντονίζοντας κίνηση, χορό αλλά και… αγκαλιές. Έχοντας συνείδηση των ιδιαίτερων αναγκών της συγκεκριμένης ηλικίας -αλλά και όχι μόνο- η ίδια εξήγησε: «Στο σώμα μας πρέπει να φερόμαστε με τρυφερότητα και να μην ζορίζουμε τις κινήσεις μας σε σημείο που δεν είναι πλέον άνετες. Ας μην ξεχνάμε πως εμείς οι ίδιοι γνωρίζουμε το σώμα μας καλύτερα από κάθε άλλον».

Info: Στέγη Γραμμάτων & Τεχνών Ιδρύματος Ωνάση, Λ. Συγγρού 107, 2130178000 | Τμήμα Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων: 2130178002, education@sgt.gr -δείτε ολόκληρο το πρόγραμμα εδώ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.