Ακρόπολη: Διευκρινίσεις από ΕΣΜΑ για τα έργα - Νέες αντιδράσεις
Τι απαντά σε αρχαιολόγους και καθηγητές πανεπιστημίου που υπέγραψαν το κείμενο διαμαρτυρίας
Σε διευκρινίσεις για τις επεμβάσεις στην Ακρόπολη μετά τις νέες αντιδράσεις από αρχαιολόγους και καθηγητές πανεπιστημίου προχώρησε η ΕΣΜΑ.
Διευκρινίσεις για τις επεμβάσεις με το τσιμέντο στην Ακρόπολη δίνει με ανακοίνωσή της η Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως (ΕΣΜΑ).
Η ΕΣΜΑ έχει την επιστημονική ευθύνη για τα έργα στην Ακρόπολη. Οι διευκρινίσεις δίνονται με αφορμή αντιρρήσεις που διατυπώθηκαν πρόσφατα σε κείμενο το οποίο υπογράφουν, μεταξύ άλλων, αρχαιολόγοι και καθηγητές πανεπιστημίου.
Σημειώνεται ότι ο Κυριάκος Κατζουράκης είχε παραιτηθεί από το ΔΣ του Μουσείου της Ακρόπολης, επισημαίνοντας μεταξύ άλλων: «Δεν επιτρέπεται να γίνονται τέτοια έργα χωρίς να έχουν προηγηθεί εγκεκριμένες μελέτες και προβλέψεις. (...) Πρέπει να σταματήσουν τα έργα και να γίνει ενδελεχής μελέτη πιθανής αποκατάστασης, εφόσον είναι αναστρέψιμα».
«Το κείμενο "Έκκληση για τις επεμβάσεις στην Ακρόπολη: Ακρόπολη SOS" με αντιρρήσεις για τα έως τώρα έργα διάστρωσης και την προτεινόμενη αποκατάσταση της ρωμαϊκής ανόδου, που κατά τις τελευταίες εβδομάδες προωθείται (για συλλογή υπογραφών) στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, πέραν των γενικών ιδεών του, με τις οποίες μπορεί κανείς να συμφωνεί ή όχι, δυστυχώς παραπληροφορεί» σημειώνει η ΕΣΜΑ.
Η Επιτροπή Συντήρησης Μνημείων Ακροπόλεως υπογραμμίζει ότι «στην πραγματικότητα, η νέα διάστρωση, σε αντικατάσταση εκείνης του 1978 που ήταν επίσης από σκυρόδεμα, συμφωνεί ως προς τα όρια για πρώτη φορά με την αρχαιολογική μαρτυρία και είναι ευκολότατα αναστρέψιμη (μεμβράνη μεταξύ βράχου και σκυροδέματος -το οποίο δεν έχει οπλισμό παρά μόνον σε λίγες ειδικές θέσεις)». Επίσης, για την επέμβαση μπροστά στα Προπύλαια, τονίζει ότι «θα διορθώσει χοντρά αρχαιολογικά λάθη της τωρινής μορφής (1957) και θα αποκαταστήσει την αυθεντική αρχαία μορφή (40 μ.Χ.) βάσει μιας εξαντλητικής αρχαιολογικής-αρχιτεκτονικής τεκμηρίωσης».
Έργα στην Ακρόπολη - Οι καταγγελίες για το τσιμέντο και οι διευκρινίσεις από την ΕΣΜΑ
«Η επίχωση που θα απαιτηθεί δεν θα φθάνει τα τρία μέτρα, αλλά κατά μέσον όρο τα 36 εκ. με βάθη έως 1,5 μ σε μικρό μέρος (3%) της έκτασής της.
» Τα αρχαιότερα ίχνη δεν θα καλυφθούν, αλλά θα παραμείνουν ορατά και επισκέψιμα, όπως και κάποια άλλα που τώρα καλύπτονται από τη διαμόρφωση του 1957» προσθέτει η ΕΣΜΑ.
Επίσης, δημοσιεύει συμπληρωματικό κείμενο (ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ) με περισσότερες λεπτομέρειες, που υπογράφουν τα μέλη της ΕΣΜΑ και στο οποίο περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι αρχές που ακολουθούν «αυστηρά» και «με διεθνή αποδοχή» οι επεμβάσεις στα μνημεία της Ακρόπολης, καθώς και οι απαντήσεις σε συγκεκριμένα ζητήματα που θέτει το κείμενο με τις αντιρρήσεις.
Ακολουθήστε την Athens Voice στο Google News κι ενημερωθείτε πρώτοι για όλες τις ειδήσεις
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διαγωνισμός τραγουδιού θα πραγματοποιηθεί στην Αυστρία τον Μάιο
Ο πρόεδρος Χέρτσογκ χαιρετίζει την απόφαση της EBU
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Ποιητής των ιδεών και των καθημερινών στιγμών, πολιτικός και ερωτικός, ένας αδυσώπητος ανθρωπογνώστης
Ο τόμος προς τιμήν του σε επιμέλεια των πανεπιστημιακών καθηγητών Burkhard Fehr και Παναγιώτη Ροϊλού
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική και άμεση συλλογική επικείμενη επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Υπήρξε βασικό μέλος των Blues Brothers, του συγκροτήματος των Τζον Μπελούσι και Νταν Ακρόιντ
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το εμβληματικό γλυπτό επανατοποθετήθηκε πλήρως ανανεωμένο στο φυσικό του περιβάλλον
Η σπουδαία καλλιτέχνιδα επιστρέφει στη χώρα μας
Το έργο του Μάικ Φλάναγκαν επαναφέρει στο νου συγκινητικές στιγμές του σινεμά
Ποιες χώρες ανακοίνωσαν ότι θα απέχουν από τον διαγωνισμό
Οι δηλώσεις του προκάλεσαν αμέσως αντιδράσεις στα social media
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Την προσεχή Παρασκευή θα παραστεί στην προβολή της διεθνούς παραγωγής «Μαρία Κάλλας – Μόνικα Μπελούτσι: Μια Συνάντηση» στο Παλλάς
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Η τρυφερή ματιά ενός αρχιτέκτονα στην πέτρα, τους ανθρώπους και τα δέντρα του τόπου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.