- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Πόσο κινδυνεύουν τελικά οι υπερτασικοί από τους καφέδες;
Τι έδειξε νέα επιστημονική μελέτη
Υπέρταση: Διπλάσιος ο κίνδυνος καρδιαγγειακού θανάτου για όσους πίνουν τουλάχιστον δύο καφέδες τη μέρα - Τι έδειξε νέα επιστημονική μελέτη
Η κατανάλωση δύο ή περισσότερων καφέδων ημερησίως σχετίζεται με διπλάσιο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακή νόσο των ανθρώπων με σοβαρή υπέρταση (πάνω από 16/10), σε σχέση με όσους δεν πίνουν καθόλου καφέ, δείχνει μια νέα ιαπωνική επιστημονική έρευνα, η πρώτη του είδους της διεθνώς που κάνει αυτή τη συσχέτιση.
Ο ένας μόνο καφές ημερησίως δεν φαίνεται να αυξάνει τον κίνδυνο για τους υπερτασικούς, ούτε το καθημερινό πράσινο τσάι, μολονότι τόσο ο καφές όσο και το τσάι περιέχουν καφεΐνη. Εκτιμάται ότι ένα φλιτζάνι πράσινο ή μαύρο τσάι περιέχει 30-50 μιλιγκράμ καφεΐνης, ενώ ένα φλιτζάνι καφέ 80 έως 100. Τα οφέλη του πράσινου τσαγιού αποδίδονται κυρίως στις ουσίες πολυφαινόλες που περιέχει και οι οποίες έχουν αντιοξειδωτικές και αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.
Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον καθηγητή Χιρογιάσου Ίσο του Πανεπιστημίου της Οσάκα και του Εθνικού Κέντρου Παγκόσμιας Υγείας και Ιατρικής στο Τόκιο, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο αμερικανικό ιατρικό περιοδικό "Journal of American Heart Association", ανέλυσαν στοιχεία για περισσότερους από 18.600 άνδρες και γυναίκες ηλικίας 40-79 ετών. Στη διάρκεια σχεδόν 20 ετών καταγράφηκαν 842 θάνατοι καρδιαγγειακής αιτιολογίας.
Προηγούμενες έρευνες έχουν βρει ότι ένας καφές ημερησίως μειώνει τον κίνδυνο θανάτου μετά από ένα έμφραγμα και επίσης μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφράγματος και εγκεφαλικού σε υγιή άτομα. Ακόμη, άλλες μελέτες έχουν δείξει ότι η τακτική κατανάλωση καφέ μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφάνισης χρονίων παθήσεων, όπως διαβήτη τύπου 2 και μερικών καρκίνων, βοηθά στον έλεγχο της όρεξης και μειώνει τον κίνδυνο κατάθλιψης, αν και δεν είναι σαφές κατά πόσο αυτό οφείλεται στην καφεΐνη ή σε άλλη ουσία του καφέ. Από την άλλη, ο πολύς καφές σε ημερήσια βάση μπορεί να αυξήσει την αρτηριακή πίεση, το άγχος, τις ταχυπαλμίες και την αϋπνία.
Οι αμερικανικές επιστημονικές ενώσεις ορίζουν ως υπέρταση μετρήσεις της πίεσης άνω του 13/8. Σοβαρή υπέρταση δείχνουν μετρήσεις άνω του 16/10 και πολύ σοβαρή άνω του 18/11.
«Τα ευρήματα μας δείχνουν ότι οι άνθρωποι με σοβαρή υπέρταση θα πρέπει να αποφεύγουν την υπερβολική κατανάλωση καφέ. Επειδή οι άνθρωποι αυτοί είναι πιο ευάλωτοι στις επιπτώσεις της καφεΐνης, οι επιβλαβείς συνέπειες της τελευταίας μπορεί να υπεραντισταθμίσουν την προστατευτική δράση της και να αυξήσουν τον κίνδυνο θανάτου», δήλωσε ο δρ Ίσο.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη φορά που αστροναύτης της Ευρωπαϊκής Διαστημικής Υπηρεσίας εντάσσεται σε αποστολή του προγράμματος Artemis
Από το gov.gr στην εποχή της προσωποποιημένης εξυπηρέτησης
Η Sega επιβεβαίωσε την ψηφιακή αναβίωση του θρυλικού ράπερ στο «Stranger Than Heaven»
Η νεαρή φιλόσοφος είναι η ψυχή του Claude της Anthropic και οι προβληματισμοί έχουν σημασία
Ο Γιάννης Ασσαέλ μιλά για τον οδηγό «Τεχνητή Νοημοσύνη για Όλους», τον οποίο χαρακτηρίζει «παγκόσμια πρωτοπορία»
Οι ερευνητές εκτιμούν ότι ο άνεμος είναι ενεργός για τουλάχιστον 20.000 χρόνια
Η νέα συνεργασία-μεγαθήριο φέρνει τον Πίκατσου στη ζωή, χρησιμοποιώντας ειδικούς αισθητήρες κίνησης, ήχους και φώτα
Ερευνητές του Πανεπιστημίου του Κέιμπριτζ δημιούργησαν ένα «υπερ-αντιγόνο» ικανό να προστατεύσει από μελλοντικές πανδημίες
Η στροφή των χρηστών από τα κινητά στις τηλεοράσεις αλλάζει τις ισορροπίες στην παγκόσμια αγορά της ψυχαγωγίας
Οι εκτιμήσεις σοκ έκθεσης του ΟΗΕ
Το ΑΙ γράφει πια τα πάντα και τα γράφει με τη δική του, χαρακτηριστική φωνή – μόνο εμένα μου φαίνεται κάπως εκνευριστική;
Η Sydney Morning Herald απέσυρε το κείμενο της καθηγήτριας Κάθριν Έλις ως «απαράδεκτο»
H εταιρεία στοχεύει να διαθέτει έως το 2029 μια κβαντική μηχανή ικανή να επιλύει πραγματικά προβλήματα για επιχειρήσεις και βιομηχανίες
Η μητρική εταιρεία της Google προχωρά σε μία από τις μεγαλύτερες χρηματοδοτήσεις στην ιστορία
Ο Ελληνοολανδός γιατρός που προετοιμάζει τα χειρουργεία του διαστήματος
«Η Ευρώπη δεν έχει χάσει τη μάχη της AI, αλλά κινδυνεύει να αυτοϋπονομευθεί», λέει ο CEO του 28 DIGITAL
Βιολόγοι εξηγούν πώς η εξέλιξη και η ανατομία δημιούργησαν τη μοναδικότητα της ανθρώπινης φωνής
Η κλινική δοκιμή περιέλαβε περίπου 900 νεοδιαγνωσθέντες ασθενείς,
Η κλινική δοκιμή περιέλαβε περισσότερους από 4.400 ασθενείς
Νέα έρευνα δείχνει ότι οι επιχειρήσεις σχεδιάζουν μαζικές αλλαγές και λιγότερους εργαζόμενους
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.