- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Ο Κλιντ Ίστγουντ βγήκε παγανιά στην Εγνατία - Τιμή και δόξα στον Σπύρο Σούτσο
Spiros Soutsos Art Gallery, τη μόνη γκαλερί της Εγνατίας
Spiros Soutsos Art Gallery: Η γκαλερί του Σπύρου Σούτσου, η εμβληματική και μοναδική γκαλερί της Εγνατίας
Μόνο στην Εγνατία, αδύνατον αυτή η γκαλερί να υπήρχε στη Μητροπόλεως ή την Κορομηλά με τέτοιο ρεπερτόριο: Ντιέγκο Μαραντόνα και Νίκος Ξανθόπουλος της Ξεριζωμένης Γενιάς, Ozzy, Lemmy, Slash και Αλέν Ντελόν, Ζαν Μαρία Βολοντέ και Ιβ Μοντάν από τον Κόκκινο Κύκλο του Μελβίλ. Αγαπώ την γκαλερί Spiros Soutsos Art Gallery, όπως σέβομαι και τιμώ κάθε μπαράκι που θα ανοίξει σε Εύοσμο ή Κάτω Τούμπα και θα χαρίσει τον διάκοσμό του όχι σε ρεπρονταξιόν Έντουαρντ Χόπερ ή Άντι Γουόρχολ (γκώσαμε), αλλά σε εικόνες του Καζαντζίδη φιλοτεχνημένες από τον Σπύρο Σούτσο, αφού το σποτ πουλά γκαϊλέδες και ποτά μετά λαϊκής μουσικής. Προσκυνώ ένα τσιπουράδικο στη Χαριλάου που, αντί για πίνακες με βαρκούλες στην Περαία και χταπόδια λιαστά κάτω από τον ήλιο της Χαλκιδικής, διαλέξει έναν Ντίκινσον των Maiden.
Ούτε πνεύμα πουλώ ούτε ειρωνεύομαι, και θα προβοκάρω λίγο ακόμα μιλώντας με ενθουσιασμό για τον ταπεινό Σπύρο Σούτσο, που καθημερινά μοχθεί στο εργαστήρι του στην Εγνατία παράγοντας μουσικές και κινηματογραφικές εικονοκλασίες με αισθητική ανάλογη εκείνης των καλλιτεχνών που φιλοτεχνούσαν γιγαντοαφίσες ή θηριώδη διαφημιστικά ταμπλό βιβάν για τις προσόψεις των σινεμά του περασμένου αιώνα που έπαιζαν Βρόμικο Χάρι.
Πάντα σκαλώνω όταν διασχίζω την Εγνατία από το ρεύμα του δρόμου που στεγάζεται η γκαλερί. Χαζεύω τη βιτρίνα και πάντα σκέφτομαι πως η ημίγυμνη Λάσκαρη του Ίλιγγου κι ο Στέρλινγκ Χέιντεν από το The Killing του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, η Μόνικα Βίτι από το L’Avventura του Αντονιόνι και η Γεωργία Βασιλειάδου της Καφετζούς, άνετα και επάξια θα μπορούσαν να κρέμονται στους τοίχους του Ολύμπιον, δίπλα στους πίνακες της συλλογής Hellafi. Γιατί μόνο στην Εγνατία θα μπορούσε να στεγάζεται η γκαλερί με το λαϊκοπόπ ρεπερτόριό της, παρασάγγας μακριά από τις ποπ αρτ και τις εξπρεσιονιστικές παλέτες των εμπορικών βερνισάζ του κέντρου της Θεσσαλονίκης.
Θεωρώ το εργαστήρι-πωλητήριο του Σούτσου, χρόνια τώρα, ένα από τα τοπόσημα της λεωφόρου, μαζί με τις διάσπαρτες εκκλησιές, τις στοές και τα μέγαρα, τα παλιοκαιρίσια ξενοδοχεία, τα παλιά λουτρά και τις ολόφρεσκες στάσεις του μετρό που την έκαναν να ξανανιώσει. Τίμια πράγματα και από καρδιάς τα λόγια…
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Για τους πολλούς είναι ένα μπαρ, για κάποιους μια ιδέα
Τιμή και δόξα στον άνθρωπο που πέρασε τη Θεσσαλονίκη στην επόμενη φάση της
Εναλλακτικός τίτλος: Έχω ένα πρόβλημα για κάθε σας λύση
Από το Big Ben στο Λονδίνο μέχρι τον αστρονομικό πύργο της Πράγας, αυτά τα ρολόγια δεν δείχνουν απλώς την ώρα, είναι τοπόσημα
«Οι αργόσχολοι μαζεύτηκαν και κοίταζαν τα αυγά, με κέλυφος βέβαια, να ρίχνονται στο σκάμμα»
Ένα μήνυμα προστασίας για τη νανόχηνα και τα μεταναστευτικά πουλιά
Ποια σενάρια διακινούνται για την τύχη του
«Ξυπνάτε από τα μνήματα αδικοσκοτωμένοι / Να δήτε την πατρίδαν σας απελευθερωμένη. / Ξυπνάτε από τα μνήματα, δεν είσθε πια ραγιάδες / Ξυπνάτε κι ήρθ’ η λευθεριά, έφυγαν οι αγάδες»
Ο ναός του Αγίου Δημητρίου είναι σαν χρονοκαψούλα, μέσα του συνυπάρχουν, αλληλεπιδρούν και νοηματοδοτούν η μια την άλλη οι μεγάλες ιστορικές στιγμές που σημάδεψαν τη Θεσσαλονίκη
Αισιόδοξο το παρόν, λαμπερό το μέλλον. Στοίχημα;
Τι χρωστάει η Θεσσαλονίκη στη δόκιμη καλόγρια Λουίζα Σανκιόνι;
Φρέσκα πράγματα, καινούργια στέκια, ωραίες φάσεις
Επόμενη στάση: μητροπολιτικό πάρκο
Ιστορίες από τον αφρό των ημερών
Οι φυλές που τις προτιμούν, τα έργα που ετοιμάζονται
Και το χρωστάει στους επισκέπτες της
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.