- CITY GUIDE
- PODCAST
-
10°
Η δίαιτα θέλει… χρώμα - Όποιος χρησιμοποιεί μπλε πιάτα στο φαγητό του, τρώει λιγότερο
Σύμφωνα με τον διακεκριμένο ψυχολόγο Χάραλντ Μπράεμ
Όποιος χρησιμοποιεί μπλε πιάτα στο φαγητό του, τρώει λιγότερο, λέει ο ψυχολόγος Χάραλντ Μπράεμ. Ο 74χρονος επιστήμονας εργάστηκε για πολλά χρόνια στη διαφημιστική βιομηχανία, μέχρι το 1981, όταν ήταν υπεύθυνος για την ψυχολογία των χρωμάτων στο Πανεπιστήμιο Εφαρμοσμένων Επιστημών του Βισμπάντεν.
Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το μπλε χρώμα βοηθάει στη χαλάρωση και στην πιο αργή κατανάλωση του φαγητού λέει ο Μπράεμ στην FAZ. Αυτός είναι ένας άλλος λόγος για τον οποίο οι περισσότεροι Γερμανοί αποκαλούν το μπλε το αγαπημένο τους χρώμα. Εάν τρώτε σε μπλε πιάτα, τρώτε πιο αργά και στη συνέχεια γίνετε νιώθετε γρηγορότερα ότι έχετε χορτάσει... Μπορείτε να βάλετε ακόμη λιγότερα τρόφιμα σε μπλε πιάτα παρά σε πιάτα διαφορετικού χρώματος και όμως έχετε την αίσθηση ότι είστε κορεσμένοι, υποστηρίζει ο Γερμανός επιστήμονας.
Σύμφωνα με τον Μπράεμ, αυτός είναι ένας παράγοντας που μπορείτε να επωφεληθείτε από μια δίαιτα. Το κίτρινο και το κόκκινο, από την άλλη πλευρά, είναι χρώματα που αυξάνουν την όρεξη και την κατανάλωση. Το κόκκινο χρώμα οδηγεί επίσης σε ταχύτερη κατανάλωση, σύμφωνα με τον Μπράεμ, και αυτός είναι ένας λόγος που συχνά τα εστιατόρια γρήγορου φαγητού χρησιμοποιούν αυτό το χρώμα. Υπάρχει το οικονομικό σκέλος σε πρώτο πλάνο, τα εστιατόρια τύπου «Fast Food» θέλουν να κάνουν πωλήσεις, λέει. Στη δεκαετία του 1970, o Μπράεμ ήταν ένας από τους δημιουργούς ιδεών για τα τρόφιμα και με δική του εισήγηση η Milka εισήγαγε τη μοβ αγελάδα.
Η δύναμη των χρωμάτων
Ο Μπράεμ έγραψε πριν 30 χρόνια το βιβλίο «Η δύναμη των χρωμάτων», το οποίο έχει μεταφραστεί σε πολλές γλώσσες: Τα χρώματα είναι πολύ πιο ισχυρά από ότι αντιλαμβάνονται οι άνθρωποι. Έχουν ισχυρά αποτελέσματα, τα οποία δεν μπορούν να ξεφύγουν από τον πολιτισμό οπουδήποτε στον κόσμο, εξηγεί ο Μπράεμ. Αυτή η αίσθηση του χρώματος είναι σε μεγάλο βαθμό ανεξάρτητη από τη θρησκεία και τον πολιτισμό. Παρατηρούνται μόνο μικρές διαφορές, για παράδειγμα, στην Ασία φορούν λευκά στις κηδείες, ενώ στην Ευρώπη μαύρα.
Είναι γενετικές οι αντιδράσεις στα χρώματα;
Ο Μπράεμ θεωρεί ότι η αντίδρασή μας στα χρώματα είναι στον γενετικό μας κώδικα: Στο DNA μας έχουμε αρχαίους δίσκους προγραμμάτων που είναι σταθεροί. Ασυνείδητα, αντιδρούμε πάντα με τον ίδιο τρόπο. Αυτές οι δισκέτες προγραμμάτων είναι γεμάτες αρχέτυπα, δηλαδή αρχέγονες έννοιες και πρότυπα συμπεριφοράς. Αυτό ισχύει και με τα χρώματα υποστηρίζει ο Μπράεμ. Για παράδειγμα, το κόκκινο είναι και ήταν το χρώμα της φωτιάς και του αίματος, επομένως είναι πολύ επικίνδυνο για τον άνθρωπο. Αυτό εξακολουθεί να έχει επίπτωση σήμερα: Αν δούμε κόκκινο σε μεγάλη ποσότητα, προκαλεί άγχος και ίσως ακόμη και πανικό. Δεν μπορούμε να υπερασπιστούμε τον εαυτό μας ενάντια σε αυτό, εξηγεί ο Γερμανός ψυχολόγος.
Πώς το εμπόριο εκμεταλλεύεται τη γνώση σχετικά με τα χρώματα
Στο σούπερ μάρκετ ξέρουν για την επίδραση των χρωμάτων ούτως ή άλλως: Το κόκκινο κρέας χρησιμοποιείται στις διαφημίσεις για να κάνει το κρέας να φαίνεται πιο φρέσκο, λέει ο Μπράεμ. Επίσης, σε άλλα τμήματα μπορούν να εξαπατήσουν τις αισθήσεις: Η σκούρα συσκευασία του καφέ θεωρείται πολύ βαρύτερη και ο καφές είναι πολύ ισχυρότερος από ό, τι είναι πραγματικά. Επειδή όσο πιο σκούρο είναι το χρώμα, ο πελάτης έχει την αίσθηση ότι παίρνει περισσότερα για τα χρήματα που δίνει, αν και το ίδιο το προϊόν είναι ακριβότερο λέει.
Η κατανάλωση επίσης, ήταν πάντα ένα εξαιρετικά σημαντικό πράγμα σε όλους τους πολιτισμούς. Στο παρελθόν, υπήρχε η εστία γύρω από την οποία συγκεντρωνόταν η κοινότητα. Σήμερα η εστία είναι το μπάρμπεκιου. Αυτό ενισχύει την κοινότητα. Η εικόνα μιας οικογένειας που τρώει μαζί, τη συνδέει πολύ περισσότερο από το να πάει στο εστιατόριο.
Το χρώμα δεν υποκαθιστά την υγιεινή διατροφή
Όπως τονίζουν πάντως Έλληνες διατροφολόγοι στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, εάν θέλετε μια υγιεινή διατροφή, δεν πρέπει να βασίζεστε αποκλειστικά στα χρώματα. Φαγητά με πάρα πολλά λιπαρά, η ζάχαρη και η έλλειψη άσκησης αποτελούν μια εντελώς λανθασμένη ιδέα στη διατροφή. Αντί για τα κόλπα με τα χρώματα, θα πρέπει να βλέπετε τα θέματα της υγείας πιο συνειδητά. Και αν τα χρώματα σας υποστηρίζουν, τόσο το καλύτερο...
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η ψυχική υγεία και η στάση ζωής αποτελούν επίσης κρίσιμους παράγοντες
Περισσότεροι από 75 εργαζόμενοι της εταιρείας συμμετείχαν στην εθελοντική δράση Together Days 2025
Πολλές φορές δεν αρκούν οι καλές προθέσεις των ανθρώπων που μας αγαπούν περισσότερο σε αυτή τη ζωή
Για πρώτη φορά, οι άνθρωποι με βιωμένη εμπειρία είχαν τον χώρο, το βήμα και την υποστήριξη ώστε να ακουστεί η φωνή τους
Τι δείχνουν τα νέα επιστημονικά στοιχεία
Μια νέα εποχή στη μάχη κατά του καρκίνου
Γιατί μια «καλή» εξέταση αίματος δεν είναι αρκετή
Αν έχεις βαρεθεί τα κλασικά post-workout σέικ
Μελέτη συνδέει συγκεκριμένα συμπτώματα κατάθλιψης με μεγαλύτερο ρίσκο
Όλα όσα θα συζητηθούν από τις 17 έως 21 Δεκεμβρίου στο ξενοδοχείο Divan iCaravel
Η νέα εποχή στην αντιμετώπιση της παχυσαρκίας
Η διάγνωση και η επίσκεψη σε γαστρεντερολόγο
Σημαντική η διατήρηση της υγείας του σκελετού για μια υγιή γήρανση
Τη λειτουργία του MSDConnect.gr ανακοίνωσε η MSD Eλλάδος
Οι ειδικοί μοιράζονται 6 μυστικά για άνετες πτήσεις
Τι συμβαίνει όταν τα φοράμε καθημερινά
Σημαντική άνοδος της εταιρείας στη βαθμολογία της διεθνώς αναγνωρισμένης πιστοποίησης βιώσιμης επιχειρηματικής επίδοσης
Ευρήματα από το ευρωπαϊκό έργο PARTNER
Αλλαγές που μπορεί να παίξουν καθοριστικό ρόλο σττη βελτίωση της όψης μας
Πότε μπορεί να χρειαστεί να φορέσουμε γυαλιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.