- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Ένα ποτήρι μπίρα μετά τη δουλειά μπορεί να ωφελεί τον εγκέφαλο, λέει μελέτη
Νέα έρευνα συνδέει την κατανάλωσή της με την πρόσληψη της πολύτιμης βιταμίνης B6
Έρευνα στη Γερμανία διαπιστώνει ότι η μπίρα, ακόμη και χωρίς αλκοόλ, μπορεί να καλύψει σημαντικό ποσοστό της ημερήσιας πρόσληψης βιταμίνης B6
Ένα ποτήρι μπίρα μπορεί να προσφέρει στον οργανισμό σας τη βιταμίνη B6, η οποία έχει ένα ευρύ φάσμα οφελών για την υγεία, σύμφωνα με νέα μελέτη.
Πολλά από τα συστατικά που χρησιμοποιούνται για την παρασκευή της μπίρας, όπως το σιτάρι, το κριθάρι και η μαγιά, είναι πλούσια σε B6, η οποία ωφελεί τον εγκέφαλο, το αίμα και το ανοσοποιητικό σύστημα.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι ένα μεγάλο ποτήρι μπίρα (περίπου 500ml) μπορεί να καλύψει περίπου το 15% έως 20% των ημερήσιων αναγκών σε B6, ενώ οι μπίρες χωρίς αλκοόλ έχουν το ίδιο αποτέλεσμα. Μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις μη αλκοολούχας μπίρας, το ποσοστό αυτό μπορεί να φτάσει ακόμα και το 59%.
Η μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Agricultural and Food Chemistry, εξέτασε 65 διαφορετικές μπίρες από γερμανικά σούπερ μάρκετ. Διαπιστώθηκε ότι οι παραδοσιακές γερμανικές μπίρες τύπου Bock είχαν τα υψηλότερα επίπεδα της βιταμίνης λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε αλκοόλ, ακολουθούμενες από τις Lager, τις μαύρες μπίρες και τις σταρένιες.
Σύμφωνα με τα ευρήματα, ένα λίτρο μπίρας μπορεί να περιέχει από 0,3mg έως 1mg βιταμίνης B6. Η συνιστώμενη ημερήσια δόση είναι 1,4mg για τους άνδρες και 1,2mg για τις γυναίκες.
Ωστόσο, οι διατροφολόγοι εμφανίζονται επιφυλακτικοί. Η Μπρίτζετ Μπένελαμ από το Βρετανικό Ίδρυμα Διατροφής (British Nutrition Foundation) τόνισε: «Δεν θα προτείναμε η μπίρα ή οποιοδήποτε αλκοολούχο ποτό να θεωρείται βασική πηγή θρεπτικών συστατικών. Αυτά πρέπει να προέρχονται από τη διατροφή». Πλούσιες πηγές της B6 παραμένουν το κρέας, το ψάρι, τα δημητριακά, τα ρεβίθια και η βρώμη.
Παρόλο που η έλλειψη της βιταμίνης B6 είναι σπάνια, τα χαμηλά επίπεδά της μπορούν να προκαλέσουν κόπωση. Η μελέτη καταλήγει ότι τα ευρήματα είναι χρήσιμα κυρίως για όσους θέλουν να βελτιστοποιήσουν την πρόσληψη βιταμινών, αλλά η ποσότητα δεν επαρκεί ώστε να επιτραπεί η αναγραφή σχετικών ισχυρισμών υγείας στις διαφημίσεις των ζυθοποιιών.
(Με πληροφορίες Independent)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα νέα δεδομένα που παρουσιάστηκαν σε διεθνές συνέδριο στη Λισαβόνα
Για την ενίσχυση της πρόσβασης σε υπηρεσίες υγείας
Από τις πιο δημοφιλείς αλλά και ασφαλείς οφθαλμολογικές επεμβάσεις
Ειδικός εξηγεί πώς ο πρωινός καφές χωρίς φαγητό μπορεί να επηρεάσει το στομάχι, το έντερο και τα επίπεδα άγχους
Το σώμα μας κάτι προσπαθεί να μας πει
Φροντίδα και φυσικές μάσκες που θα κάνουν τα μαλλιά σας λαμπερά και κυρίως... μακριά
Ενδέχεται να συνοδεύεται και από ορισμένους κινδύνους ή να επηρεάζει την ποιότητα του ύπνου
Ακόμη πιο εντυπωσιακά ήταν τα αποτελέσματα μελέτης στα βρέφη με έκζεμα
Το συμπέρασμα προέρχεται από μετα-ανάλυση 24 επιστημονικών μελετών που δημοσιεύθηκε το 2023
Η ανησυχία δεν είναι μόνο επιστημονική
Ο David Sinclair εγκαινίασε τη σειρά διαλέξεων Evolve στο UNIC Athens
8 Ιουνίου - Παγκόσμια Ημέρα κατά των Εγκεφαλικών Όγκων
Αναγκάστηκε να σταματήσει την αγωγή
Το να κρατάτε όλες τις ευθύνες πάνω σας, ενώ έχετε συνεργάτες, κρατάει και εσάς σκλαβωμένους, και την δουλειά σας σε τέλμα
Το «χάπι της νύχτας» και τα φάρμακα για την πρωινή υπνηλία
Με στόχο την προώθηση της οικολογικής συνείδησης
Οι ειδικοί επισημαίνουν ότι δεν αποτελεί από μόνο του καθοριστικό παράγοντα
Τι ρόλο παίζουν τα υπολείμματα προϊόντων styling
Για την καθοριστική συμβολή της στην ανάπτυξη και την ανταγωνιστικότητα
Πολλές από τις νέες θεραπευτικές προσεγγίσεις βρίσκονται ακόμη σε στάδιο κλινικής αξιολόγησης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.