Αυτοκινηση

Ράλλυ Φινλανδίας: O Κάλε Ροβάνπερα θριαμβεύει και γράφει ιστορία

Νίκη ρεκόρ για την Toyota

eleni_helioti_1.jpg
Ελένη Χελιώτη
2’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ράλλυ Φινλανδίας: O Κάλε Ροβάνπερα θριαμβεύει και γράφει ιστορία
O Κάλε Ροβάνπερα με τον συνοδηγό του Γιόνε Χάλτουνεν © Toyota Gazoo Racing

Ράλλυ Φινλανδίας: Με ρεκόρ ταχύτητας και εντυπωσιακό «1-2-3-4-5», ο Φινλανδός δίνει την πρώτη μετά από οχτώ χρόνια εντός έδρας νίκη στην πατρίδα του

Οι Κάλε Ροβάνπερα και Γιόνε Χάλτουνεν (Toyota Yaris) έκαναν μια εξαιρετική εμφάνιση με απίστευτα καλές επιδόσεις, τερματίζοντας την οκταετή αναμονή της Φινλανδίας για έναν εντός έδρας νικητή στο Secto Rally Finland, κατακτώντας τη νίκη με ρεκόρ σήμερα.

Το δίδυμο κυριάρχησε στον ταχύτερο αγώνα ράλλυ στην ιστορία του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλλυ της FIA, διατηρώντας μέση ταχύτητα 129,95 χλμ/ώρα σε τέσσερις ημέρες συνεχούς αγώνα, για να κερδίσει με διαφορά 39,2 δευτερολέπτων.

Ράλλυ Φινλανδίας: O Κάλε Ροβάνπερα θριαμβεύει και γράφει ιστορία
© RBCP

Δεν ήταν όμως μια απλή νίκη για τον Ροβάνπερα, αλλά και για την ομάδα του Toyota Gazoo Racing, η οποία πέτυχε μονάχα το δεύτερο «sweep», δηλαδή σαρωτικό 1-2-3-4-5 στην ιστορία του WRC, ισοφαρίζοντας το κατόρθωμα της Lancia στο Ράλλυ Πορτογαλίας το 1990. Πιο εντυπωσιακό ακόμα ότι ο Γιούχα Κάνκουνεν έπαιξε ρόλο και στα δύο αυτά ρεκόρ – ως οδηγός το 1990 και ως αναπληρωτής επικεφαλής της ομάδας με έδρα τη Γιουβάσκουλα στον φετινό αγώνα.

Ράλλυ Φινλανδίας: O Κάλε Ροβάνπερα θριαμβεύει και γράφει ιστορία
© RBCP

Ο Ροβάνπερα πήρε το προβάδισμα στην πρώτη Ειδική Διαδρομή (Ε.Δ.) της Παρασκευής το πρωί και δεν έχασε ποτέ τον έλεγχο, χτίζοντας αργά και σταθερά το πλεονέκτημά του καθ' όλη τη διάρκεια του τριημέρου. Το Σάββατο, οι αντίπαλοι της Hyundai, Τιερί Νεβίλ και Αντριέν Φουρμό, αποκλείστηκαν από τη διεκδίκηση λόγω του ίδιου θέματος στα ελαστικά, δίνοντας στον 24χρονο πρωταθλητή κρίσιμο χώρο να ανασάνει ενόψει των τελευταίων Ε.Δ. της Κυριακής.

Οι επιδόσεις του και στα δύο περάσματα της θρυλικής Ε.Δ. Ouninpohja διασφάλισαν ότι η πρώτη νίκη του Ροβάνπερα εντός έδρας δεν αμφισβητήθηκε ποτέ, ενώ ταυτόχρονα τον εκτόπισαν ξανά στη διεκδίκηση του πρωταθλήματος. Βρίσκεται τώρα δεύτερος στη γενική κατάταξη πρωταθλήματος οδηγών, μόλις τρεις βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο Έλφιν Έβανς μετά τον ένατο αγώνα από τους 14.

Ράλλυ Φινλανδίας: O Κάλε Ροβάνπερα θριαμβεύει και γράφει ιστορία
© RBCP

«Είναι ένα καταπληκτικό συναίσθημα», είπε ο Ροβάνπερα. «Προφανώς έχουμε βρεθεί κοντά μερικές φορές εδώ (στη Φινλανδία) και ένιωσα ότι πραγματικά έπρεπε να το κάνουμε φέτος. Ένα μεγάλο ευχαριστώ σε όλους τους μηχανικούς, που έκαναν εξαιρετική δουλειά με το αυτοκίνητο. Δουλέψαμε πολύ σκληρά γι’ αυτό, οδηγούσα στο όριο αυτό το τριήμερο και πίεζα πραγματικά πολύ. Χρειαζόμασταν τους βαθμούς, και ήταν καλό στο τέλος».

Πίσω από τον νικητή μαινόταν μια έντονη μάχη για τις υπόλοιπες θέσεις του βάθρου, με μόλις 8,9 δευτερόλεπτα συνολικά να χωρίζουν τους Τακαμότο Κατσούτα, Σεμπαστιέν Οζιέ και Έβανς στον τερματισμό.

Ράλλυ Φινλανδίας: O Κάλε Ροβάνπερα θριαμβεύει και γράφει ιστορία
© RBCP

Ο Κατσούτα τα έδωσε όλα και εξασφάλισε τη δεύτερη θέση με 5,9 δευτερόλεπτα διαφορά από τον 3ο στην κατάταξη Οζιέ, πανηγυρίζοντας το καλύτερο αποτέλεσμά του από το Ράλλυ Σουηδίας του Φεβρουαρίου. Ο Οζιέ, εν τω μεταξύ, κατείχε την τελευταία θέση στο βάθρο με μόλις 3,0 δευτερόλεπτα διαφορά έπειτα από μια έντονη αναμέτρηση την τελευταία ημέρα με τον Έβανς.

Το 5ο μέλος της Toyota, Σάμι Παγιάρι, ολοκλήρωσε το ιστορικό «lockout» της Toyota στην πέμπτη θέση μπροστά από τον Νεβίλ της Hyundai, ενώ ο Φουρμό εγκατέλειψε και βγήκε εκτός αγώνα, λιγότερο από ένα χιλιόμετρο πριν από τον τερματισμό. Ο τρίτος οδηγός της Hyundai, Οτ Τάνακ, έπεσε από την πρώτη στην τέταρτη θέση στο πρωτάθλημα, τερματίζοντας 10ος συνολικά, μετά από ζημιές από ατύχημα και ποινή πέντε λεπτών που έσβησε τις ελπίδες του να διεκδικήσει ένα βάθρο την Παρασκευή.

Ράλλυ Φινλανδίας: O Κάλε Ροβάνπερα θριαμβεύει και γράφει ιστορία
© RBCP

Τα πληρώματα της M-Sport Ford κατέλαβαν τις υπόλοιπες θέσεις της πρώτης δεκάδας, με τον Τζος Μακέρλιαν να προηγείται των Μάρτινς Σέσκς και Γκρεγκουάρ Μούνστερ στην έβδομη, όγδοη και ένατη θέση αντίστοιχα.

Το WRC πάει τώρα στη Νότια Αμερική για το χωμάτινο Rally del Paraguay, με έδρα την πόλη Ενκαρνασιόν από 28 έως 31 Αυγούστου.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY