- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων το καλοκαίρι: Ένα ενημερωτικό σημείωμα
Αλλάζω κάτι στις οδηγικές μου συνήθειες; Πρέπει να προσέχω κάποια συγκεκριμένα πράγματα;
Τι είναι σημαντικό να γνωρίζουμε για τη χρήση ηλεκτρικών αυτοκινήτων το καλοκαίρι
Την ηλεκτροκίνηση τη μαθαίνουμε τώρα. Μπαίνει σιγά σιγά στη ζωή μας και είναι λογικό, ως χρήστες της νέας αυτής τεχνολογίας κίνησης, να έχουμε εύλογα ερωτήματα. Και όταν λέμε ερωτήματα, δεν θα τα ταξινομούσαμε ποτέ σε υψηλής ή χαμηλής σημασίας. Γιατί όλα τα ερωτήματα χρειάζονται λογική προσέγγιση και σοβαρές απαντήσεις.
Όσα θα διαβάσετε παρακάτω είναι μια ενημερωτική αναφορά που παρέχει συμβουλές για την οδήγηση του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου σε υψηλές θερμοκρασίες και για την αντιμετώπιση της θερμότητας με σκοπό τη βελτίωση της απόδοσης και την παράταση της υγείας της μπαταρίας του.
Να ξεκινήσουμε με την πλέον σαφή αναφορά: τα ηλεκτρικά οχήματα είναι απόλυτα ασφαλή για χρήση σε ζεστές καιρικές συνθήκες. Ωστόσο, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο αποτελεσματικά όταν τα οδηγούμε σε θερμοκρασίες περίπου 20-25°C.
Η σχέση μεταξύ ηλεκτρικών αυτοκινήτων και θερμότητας
Οι καιρικές συνθήκες στη χώρα μας είναι αρκετά ήπιες το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου. Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια, οι καύσωνες έχουν γίνει πιο συνηθισμένο φαινόμενο, πράγμα που σημαίνει ότι πρέπει να γνωρίζετε ορισμένες παραμέτρους όσον αφορά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και τη θερμότητα. Ειδικά δε εάν οδηγείτε σε μεγάλες αποστάσεις, είναι σημαντικό να κατανοήσετε πώς να αξιοποιήσετε στο έπακρο το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο σε ζεστό καιρό.
Η μπαταρία και ο ζεστός καιρός
Μια κοινή ανησυχία μεταξύ των οδηγών ηλεκτρικών οχημάτων είναι η επίδραση της υπερβολικής θερμότητας στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι λιγότερο αποτελεσματικά σε ζεστό καιρό, επειδή η υψηλή θερμοκρασία μειώνει την ισχύ εξόδου, γεγονός που μεταφράζεται σε χαμηλότερη από τη συνηθισμένη αυτονομία.
Όταν η μπαταρία του ηλεκτρικού σας αυτοκινήτου υπερθερμαίνεται, είναι πιο δύσκολο να κρυώσει από ό,τι θα ήταν για έναν κινητήρα εσωτερικής καύσης. Και πάλι, αυτό οδηγεί σε μειωμένη αυτονομία και μπορεί να θέσει σε κίνδυνο την υγεία της μπαταρίας μακροπρόθεσμα, εάν δεν αντιμετωπιστεί σωστά.
Μπορεί επίσης να παρατηρήσετε ότι όταν ο καιρός είναι ζεστός, το ηλεκτρικό σας αυτοκίνητο χρειάζεται περισσότερο χρόνο για να φορτίσει. Αυτό συμβαίνει για τον ίδιο λόγο που περιγράφεται παραπάνω. Η θερμότητα επιβραδύνει τη διαδικασία φόρτισης της μπαταρίας.
Ποια είναι η καλύτερη θερμοκρασία για το ηλεκτρικό όχημα;
Η βέλτιστη θερμοκρασία περιβάλλοντος για το ηλεκτρικό σας όχημα είναι περίπου 20°C έως 25°C. Σε αυτό το εύρος, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι πιο αποδοτικά και θα σας προσφέρουν μέγιστη απόδοση μπαταρίας, με αποτέλεσμα μεγαλύτερη αυτονομία και μικρότερους χρόνους φόρτισης. Αυτό τα καθιστά παρόμοια με τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα οποία επιτυγχάνουν επίσης καλύτερα αποτελέσματα σε ορισμένα εύρη θερμοκρασιών.
Πώς να αποφύγετε προβλήματα με τα ηλεκτρικά οχήματα σε ζεστό καιρό
Η προετοιμασία του ηλεκτρικού σας οχήματος συχνά σχετίζεται με τον κρύο καιρό, αλλά είναι εξίσου σημαντική και σε ζεστό καιρό. Διατηρήστε το όχημά σας συνδεδεμένο στον οικιακό φορτιστή και ρυθμίστε τον ώστε να μειώνει τη θερμοκρασία της μπαταρίας και της καμπίνας σε ένα πιο βέλτιστο εύρος. Θα επεκτείνει την αυτονομία σας και θα δροσίσει την καμπίνα χωρίς να χάσει τη φόρτιση.
Μόλις ξεκινήσετε να οδηγείτε, χαμηλώστε το κλιματιστικό σας. Μπορεί τις ζεστές καλοκαιρινές μέρες να προτιμάτε μια κρύα καμπίνα, αλλά η υπερβολική χρήση του κλιματιστικού θα μειώσει την αυτονομία του οχήματος. Όπως και με τον κλιματισμό, τυχόν πρόσθετα εξαρτήματα ή συσκευές που χρησιμοποιούνται, όπως το σύστημα ψυχαγωγίας, θα μειώσουν την αυτονομία.
Σκεφτείτε να χρησιμοποιήσετε τη λειτουργία eco για να περιορίσετε την ισχύ που διατίθεται στον ηλεκτροκινητήρα. Προσαρμόζει την απόδοση για εξοικονόμηση ενέργειας της μπαταρίας, όπως η μείωση των επιπέδων επιτάχυνσης. Σε αντάλλαγμα, θα απολαύσετε εκτεταμένη αυτονομία.
Τέλος, ελέγξτε την πίεση των ελαστικών σας. Τα υποφουσκωμένα ελαστικά μπορούν να αυξήσουν την αναποτελεσματικότητα και η φόρτισή τους στο συνιστώμενο PSI θα βελτιώσει την αυτονομία του οχήματος.
Η σκιά είναι ο καλύτερος φίλος του ηλεκτρικού σας οχήματος
Η ευκολότερη, πιο προφανής, ενδεχομένως και η σημαντικότερη συμβουλή είναι να αποφεύγετε να παρκάρετε το όχημα σε άμεσο ηλιακό φως. Αντ’ αυτού, επιλέξτε ένα σκιερό σημείο – κάτω από ένα δέντρο, στο γκαράζ ή οπουδήποτε αλλού. Αρκεί το ηλεκτρικό σας όχημα να είναι μακριά από τον ήλιο για παρατεταμένο χρονικό διάστημα (και νόμιμα παρκαρισμένο), αυτό είναι που θα βοηθήσει στην αποτροπή της υπερθέρμανσης της μπαταρίας του αλλά και στη μεγιστοποίηση της αυτονομίας, καθώς το ηλεκτρικό σας όχημα δεν θα καταναλώνει απαραίτητη ενέργεια για την ψύξη του.
Είναι η καλοκαιρινή ζέστη επικίνδυνη για τον φορτιστή μου;
Η ζέστη σε μια συνηθισμένη καλοκαιρινή μέρα δεν αποτελεί κίνδυνο για τον φορτιστή του ηλεκτρικού σας οχήματος. Το σύστημα φόρτισης είναι κατασκευασμένο για να αντέχει σε ένα ευρύ φάσμα καιρικών συνθηκών, συμπεριλαμβανομένων των καλοκαιριών καυσώνων. Είναι ασφαλές για λειτουργία σε θερμοκρασίες έως και 50°C. Οι ειδικοί του κλάδου δηλώνουν ότι η διατήρηση της φόρτισης μεταξύ 20%-80% θα πρέπει να είναι ο κανόνας για τη εξασφάλιση της καλής υγείας της μπαταρίας, αλλά είναι ιδιαίτερα ζωτικής σημασίας κατά τη διάρκεια υψηλών θερμοκρασιών.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.