- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°


Ο Στέφανος Τάρλας, διευθυντής σπουδών και κυκλοφοριακής αγωγής σχολής οδηγών Τάρλας, γράφει για την παιδεία των Ελλήνων οδηγών.
Ήρθε η στιγμή να δούμε από την αρχή την οδηγική μας παιδεία - ίσως και την ευρύτερη στάση μας απέναντι στην κοινωνική ευθύνη.
Ένα μωρό γεννιέται. Οι γονείς του, γεμάτοι χαρά, το μεταφέρουν σπίτι με τη «φωλιά» ασφαλείας στο αυτοκίνητο. Δένουν τις ζώνες τους, ευτυχώς, και μιλάνε στο τηλέφωνο για να δεχτούν ευχές:
«Σας ευχαριστούμε! Τώρα πάμε σπίτι με το μωρό. Στον δρόμο είμαστε, έχει λίγο κίνηση...»
Στο πρώτο κόκκινο φανάρι, βγάζουν και την πρώτη selfie στο αμάξι, χαμογελαστοί.
Το μωρό μεγαλώνει και η μεταφορά του συνεχίζεται με παρόμοιο τρόπο. Ο οδηγός μιλάει πλέον σε ανοιχτή ακρόαση—γιατί, σκέφτεται, «είναι επικίνδυνο να μιλάς χωρίς να κρατάς στιβαρά το τιμόνι.» Όχι όμως, «είναι επικίνδυνο να μιλάς, τελεία.»
Κάποια στιγμή, το παιδί παίρνει το πρώτο του ποδήλατο. Ο ενθουσιασμός μεγάλος: κράνος, βοηθητικές ρόδες, πλήρης εξοπλισμός για προστασία. Αλλά όταν μάθει να ισορροπεί, όλα αυτά ξεχνιούνται.
Λίγο αργότερα, στις βόλτες με τους φίλους, το κράνος παραμένει στο σπίτι—γιατί οι φίλοι δεν φορούν. Στα 14, ο μεγαλύτερος της παρέας, που μόλις πήρε δίπλωμα για 50cc,και αφού πήρε ένα μηχανάκι 125cc απ' το σπίτι, του προτείνει:
«Έλα να σε πάω σπίτι με το μηχανάκι.»
Το παιδί ανεβαίνει χωρίς κράνος. Και όταν φτάνει, κανείς στο σπίτι δεν ρωτά:
«Πώς επέστρεψες χωρίς κράνος;»
Αντίθετα, οι μεγάλοι κοιτάζονται με καμάρι: «Μεγάλωσε κι αυτό.»
Στα 18 του, κάποιος συγγενής το πάει σε μια αλάνα να «μάθει να οδηγεί» πριν ξεκινήσει μαθήματα στη σχολή οδηγών. Όταν έρχεται η ώρα της εκπαίδευσης, ο γονέας δηλώνει στον δάσκαλο:
«Το έχω βάλει να οδηγάει. Δεν θα ταλαιπωρηθείς. Δεν μας κάνεις κάτι καλύτερο στην τιμή;»
Μετά την απόκτηση του διπλώματος, το παιδί παραλαμβάνει το παλαιό αμάξι της οικογένειας:
«Με αυτό θα μάθεις στην πόλη, μην πάθει τίποτα το καινούριο.»
Και τώρα ο νέος οδηγεί. Περνούν τα χρόνια, αλλάζουν νόμοι, προστίθενται κανονισμοί—όπως ένα νέο πρόστιμο για λάθος διέλευση από αφύλακτη σιδηροδρομική διάβαση. Το μυαλό του άραγε θα πάει στο:
«Μα καλά, γιατί να υπάρχει αφύλακτη διάβαση;»
Οδηγεί με ζώνη, αλλά αν πιει μια μπύρα σκέφτεται:
«Σιγά, το έκανε ο πατέρας μου τόσα χρόνια.»
Μιλάει στο τηλέφωνο με Bluetooth, γιατί το πρόβλημα είναι η ενσύρματη συσκευή. Διπλοπαρκάρει έξω από το pet shop για τροφή του κατοικιδίου και μεταφέρει το νέο πλυντήριο μόνος, ρίχνοντας τα καθίσματα για να γλιτώσει μεταφορικά.
Και μετά κάνει οικογένεια. Το πρώτο του παιδί θα το πάρει από το μαιευτήριο με τη φωλιά στο αυτοκίνητο, όπως κι εκείνος. Θα μιλήσει στο τηλέφωνο καθώς το μεταφέρει:
«Ναι, τώρα φτάνουμε. Είχε κίνηση.»
Μετά θα βγάλει τη δική του selfie στο κόκκινο φανάρι.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το νέο μοντέλο της Subaru συνδυάζει την παράδοση της εταιρείας με τη σύγχρονη τεχνολογία υβριδικής κίνησης
Ο κινεζικός κολοσσός αυτοκινήτων στην Ευρώπη
Το όνομά του σημαίνει «οικείο» και «καινοτόμο», τονίζοντας έτσι τις απρόσκοπτες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις και τη συνδεσιμότητα
Ένα εντελώς νέο μοντέλο στην κατηγορία των compact SUV.
Ένα μοντέλο με προηγμένη τεχνολογία και premium χαρακτηριστικά
Μοιάζει βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας - Υπόσχεται μια νέα εποχή στις μεταφορές
Το 2024 αποτέλεσε μια κομβική χρονιά για τη Citroen
Ο Τακαμότο Κατσούτα χάνει την ευκαιρία να αρπάξει τη νίκη
Με τα εξελιγμένα συστήματά του το Avenger είναι σύμμαχος του οδηγού
O Adrien Fourmaux εκτός συναγωνισμού
Έλφιν Έβανς , Τακαμότο Κατσούτα και Οτ Τάνακ στην πρώτη τριάδα
Κατέρρευσαν τα σχέδια για τη δημιουργία της υπ' αριθμόν 3 αυτοκινητοβιομηχανίας στον κόσμο
Βασικό του πλεονέκτημα οι μικρές του διαστάσεις και ο πλούσιος εξοπλισμός που συμβάλλει στις άνετες μετακινήσεις
Όλα όσα θα θέλατε να γνωρίζετε για την κρίση στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία και το πώς φθάσαμε ως εδώ. Γιατί πίσω από όλα, υπάρχουν εξηγήσεις
Mισθώνεις αυτοκίνητο από το κινητό, μόνο για τη διαδρομή σου!
Γιατί φαίνεται να χαλάει το deal
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.