- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Λιούις Χάμιλτον: Ένας «ιππότης» στο τιμόνι της Ferrari
«Κατά βάθος όλοι υποστηρίζουν τη Ferrari»
Λιούς Χάμιλτον: Η συμφωνία με τη Ferrari, το γυαλί που «ράγισε» με τη Mercedes και η επικείμενη συνεργασία με τον Σαρλς Λεκλέρκ
Παραδοσιακά οι τελευταίες μέρες του Ιανουαρίου και του Αυγούστου μαζεύουν τα βλέμματα των απανταχού ποδοσφαιρόφιλων, διότι είναι η τελευταία μέρα των μεταγραφών. Η #TransferDeadlineDay καλύπτεται από όλα τα μεγάλα αθλητικά ειδησεογραφικά πρακτορεία και υπάρχει συνεχόμενο update σχετικά με τα πάρε – δώσε των ομάδων λίγο πριν αλλάξει η μέρα και ταυτόχρονα λήξει η προθεσμία για μεταγραφές ποδοσφαιριστών.
Τη φετινή τελευταία μέρα των μεταγραφών τον Ιανουάριο τις εντυπώσεις έκλεψε μία ηχηρή μετακίνηση όχι όμως από τον χώρο του ποδοσφαίρου. Ο Σερ Λιούις Χάμιλτον μετά από διαδρομή 12 ετών, 6 Παγκοσμίων Πρωταθλημάτων Formula 1 και 82 νίκες με τη Mercedes, αποφάσισε να ψάξει μία νέα πρόκληση στην καριέρα του και μετακινείται επίσημα στην ομάδα της Ferrari από το 2025. Εκεί θα βρει ένα από τα μεγάλα ονόματα του αθλήματος τον Μονεγάσκο Σαρλς Λεκλέρκ και μαζί συνθέτουν ένα πολύ δυνατό δίδυμο για την ομάδα του Μαρανέλο.
Όπως είναι φυσικό η κίνησή του αυτή προκάλεσε σοκ στους φανς του, καλύπτεται από όλα τα ηλεκτρονικά, τηλεοπτικά και έντυπα μέσα παγκοσμίως δίνοντας παράλληλα μεγάλο ενδιαφέρον πλέον στις μελλοντικές μάχες ανάμεσα στη Ferrari και τη Red Bull του Μαξ Φερστάπεν.
Ferrari: Η ανακοίνωσή της για την υπογραφή του Λιούις Χάμιλτον
Το πρωινό της περασμένης Πέμπτης μία είδηση από τον χώρο του αθλητισμού έκανε τον γύρο του κόσμου. Υπήρξαν φήμες σχετικά με το ότι η Ferrari έχει κάνει το μεγάλο κόλπο και με τη μεγαλοπρέπειά της, η οποία ό,τι και να γίνεται μέσα στις πίστες είναι τεράστια, κατάφερε να πείσει τον Λιούις Χάμιλτον να γίνει μέλος των Τιφόζι. Τα νέα εξαπλώθηκαν γρήγορα χάρη στη δύναμη του διαδικτύου. Στην αρχή κανένας δεν την αντιμετώπισε σοβαρά και φάνηκε σαν όλα αυτά τα «too good to be true» νέα. Σύντομα όμως τα επίσημα χείλη της F1 ξεκίνησαν να αναπαράγουν την είδηση. «Ο Λιούις Χάμιλτον θα βρίσκεται πίσω από το τιμόνι της Ferrari το 2025».
«Η Ferrari είναι στην ευχάριστη θέση να ανακοινώσει πως ο Λιούις Χάμιλτον θα είναι μέλος της ομάδας οδηγών της το 2025 με πολυετές συμβόλαιο» έγραψε η Scuderia στην ανακοίνωσή της με τον Χάμιλτον να γράφει και ο ίδιος λίγο αργότερα ότι «Πέρασα 11 καταπληκτικά χρόνια με τη Mercedes και είμαι υπερήφανος για όσα καταφέραμε. Η ομάδα αυτή είναι μέρος της ζωής μου από 13 ετών. Είναι το μέρος όπου μεγάλωσα, οπότε η απόφαση να φύγω είναι μία από τις πιο δύσκολες, που έχω κληθεί να πάρω». Αν μη τι άλλο ο συνδυασμός της κορυφαίας ομάδας της Formula 1 με έναν εκ των κορυφαίων οδηγών όλων των εποχών είναι κάτι απόλυτα ιντιγκαδόρικο.
Πολλοί, οι οποίοι δεν ασχολούνται φανατικά με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό, ζητούσαν μέσω του X (πρώην Twitter) εξήγηση για το τι σημαίνει αυτή η μεταγραφή σε όρους ποδοσφαίρου. «Είναι σαν να πηγαίνει ο Λιονέλ Μέσι στη Ρεάλ Μαδρίτης» απαντούσαν όσοι γνωρίζουν.
Λιούις Χάμιλτον: Κάτι παραπάνω από ένας οδηγός αγώνων
Τα σπορ είναι κατά βάση δημοφιλή γιατί «ξυπνούν» συναισθήματα σε αυτούς τα παρακολουθούν. Αυτή η σύνδεση με τον συναισθηματικό μας κόσμο είναι που γιγαντώνει τον μύθο των πρωταγωνιστών κάνοντας τις ιστορίες τους ανάρπαστες. Αυτό συμβαίνει και θα συμβαίνει σε όλα τα αθλήματα χωρίς εξαίρεση, με πολλούς αθλητές να δημιουργούν και να συντηρούν ένα brand, το οποίο πάει πολύ πάνω από τα επιτεύγματά τους. Ο Λιούις Χάμιλτον ανήκει σε αυτή την κατηγορία.
Δεν είναι μόνο οι επιτυχίες εντός της αγωνιστικής πίστας, ούτε το μέινστριμ –πλέον- ντοκιμαντέρ του Netflix «Drive to Survive» αλλά και ότι είναι ένας σταρ με όλη τη σημασία της λέξης αγγίζοντας μέχρι και επίπεδα Χόλιγουντ ή Metallica.
Ο Χάμιλτον κατάφερνε από μικρή ηλικία να μαζεύει τα βλέμματα πάνω του. Με τον ίδιο τρόπο κέντρισε και το ενδιαφέρον του τότε αφεντικού της McLaren Ρον Ντένις το 1995, όταν ο νεαρός Χάμιλτον οδηγούσε καρτ. Αντάλλαξαν τηλέφωνα και τα στελέχη της McLaren παρακολουθούσαν την πορεία του από εκείνη τη μέρα και μετά. Με τη στήριξη της εταιρείας ο Χάμιλτον οδήγησε στη Formula 2 το 2006 και το 2007 του έδωσαν θέση στην ομάδα της Formula 1. Λίγο έλειψε να μείνει στην ιστορία εκείνη τη χρονιά, τερματίζοντας λίγο πίσω από τον Κίμι Ράικονεν στην τελική κατάταξη χάνοντας το πρωτάθλημα στο νήμα στη rookie σεζόν του. Αυτή η μάχη με τον Φινλανδό κατά πολλούς δημιούργησε το κράκεν.
Young Lewis Hamilton and Nico Rosberg 🤩#F1 pic.twitter.com/wmYjzRSc5X
— F1 NEWSHUB (@formulanewshub) June 9, 2023
Την επόμενη σεζόν κατέκτησε το πρωτάθλημα από τον Φελίπε Μάσα στην τελευταία στροφή, του τελευταίου γύρου στον τελευταίο αγώνα και με μόλις έναν πόντο διαφορά. Έγινε ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία της Formula 1 αλλά οι διαφωνίες με την MacLaren τον έφεραν στην πόρτα της εξόδου το 2013. Η Mercedes έγινε το νέο του σπίτι και μαζί δημιούργησαν τη δυναστεία με τα 7 πρωταθλήματα. Για πολλούς είναι ο κορυφαίος οδηγός αγώνων όλων των εποχών και το ταλέντο του μοιάζει αξεπέραστο, όμως ο ίδιος θέλει να είναι κάτι παραπάνω από αυτό. Όταν ισοφάρισε τον Μίκαελ Σουμάχερ σε τίτλους τιμητικά του απονεμήθηκε και ο τίτλος του Σερ.
Ο Λιούις Χάμιλτον άλλαξε κατά πολύ το πώς ο κόσμος εκτός της F1 βλέπει τους οδηγούς αγώνων, οι οποίοι πλέον δραστηριοποιούνται και σε άλλα κομμάτια πέραν της οδήγησης. Σε συνεργασία με την Tommy Hlifinger ο Χάμιλτον έχει δημιουργήσει τη σειρά ρούχων του, με το ψευδώνυμο XDNA συμμετείχε στο τραγούδι «Pipe» της Κριστίνα Αγκιλέρα, είναι ιδιοκτήτης της δικής του μη – αλκοολικής τεκίλας, ενώ πρόσφατα έδειξε ότι έχει βλέψεις και για το Χόλιγουντ αφού βοήθησε στην παραγωγή της ταινίας για τη Formula 1 με πρωταγωνιστή τον Μπραντ Πιτ. «Γιατί να είμαι μόνο ένας οδηγός αυτοκινήτων, όταν μπορώ να είμαι και κάτι περισσότερο από αυτό;» έχει πει στο παρελθόν.
Η χρονιά που έγινε ένα από τα πιο αναγνωρίσιμα public figures παγκοσμίως ήταν δίχως αμφιβολία το 2020. Η δολοφόνια του Τζορντ Φλόιντ από αστυνομικούς στη Μινεάπολις των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής είχε σοκάρει τον πλανήτη και ο Λιούς Χάμιλτον συμμετείχε ενεργά στις διαμαρτυρίες του κινήματος Black Lives Matter κατά των κοινωνικών ανισοτήτων εξαιτίας του ρατσισμού. Για εκείνον οι διακρίσεις υπάρχουν και στη Formula 1, καθώς είναι σπάνιο να βλέπεις οδηγό προερχόμενο από την κοινότητα των μαύρων. Ο Χάμιλτον ήταν αυτός που μίλησε με τους οδηγούς όλων των ομάδων και τους μετέδωσε την αξία όλης αυτής της κίνησης. Οι οδηγοί της Formula 1 γονάτισαν ως ένδειξη διαμαρτυρίας στους αγώνες της σεζόν 2020 και ο Χάμιλτον δώρισε μπλουζάκια με διάφορα μηνύματα γι΄αυτόν τον σκοπό. Στο γκραν πρι της Τοσκάνης, ανέβηκε στο πόντιουμ με ένα μπλουζάκι, που έγραφε «Να συλληφθούν οι αστυνομικοί που σκότωσαν την Μπριάνα Τέιλορ». Η αρχή του πρωταθλήματος τον απείλησε με τιμωρίες αλλά λιτά και περιεκτικά τους είπε, πως αδιαφορεί.
Πάντα καταφέρνει να είναι η φωνή της Formula 1 σε σημαντικά κοινωνικά θέματα. Οι περισσότεροι οδηγοί συνήθως δεν παίρνουν θέση και φαίνονται πιο ντροπαλοί στο να εκφράσουν τις απόψεις τους, όμως ο Χάμιλτον είναι φτιαγμένος από διαφορετική πάστα. Ο Βρετανος δείχνει έμπρακτα την ευαισθητοποίηση και στη στήριξη στα μέλη της LGBTQ+, γι αυτό και όταν αγωνίζεται σε χώρες όπου τα δικαιωματά τους καταπατούνται, τότε επιλέγει να φοράει κράνος στα χρώματα του Pride.
Formula One driver @LewisHamilton honors Breonna Taylor before the Grand Prix of Tuscany.
— Bleacher Report (@BleacherReport) September 13, 2020
Hamilton is the grid’s only Black driver. pic.twitter.com/vmUUlzuxtB
Το 2019 έπεσε στα χέρια του μια φωτογραφία αναμνηστική με όλα τα στελέχη της Mercedes και τον στεναχώρησε το γεγονός ότι δεν υπήρχε diversity εντός της ομάδας. Έπειτα δημιούργησε την Hamilton Commision, η οποία αποκάλυψε ότι μόνο το 1% των εργαζομένων στη Formula 1 είναι μαύροι. Απόφασισε να αναλάβει δράση και ίδρυσε την Οργάνωση Mission 44 η οποία στηρίζει παιδιά από φτωχές οικογένειες να έχουν ολοκληρωμένη εκπαίδευση.
Πολλές φορές έχει κατακριθεί για τις δραστηριότητές του εκτός αγώνων με τη δικαιολογία ότι δεν είναι συγκεντρωμένος. Το 2018 βρέθηκε στη Νέα Υόρκη για την προώθηση της σειράς ρούχων του λίγες μέρες πριν τον πολύ απαιτητικό αγώνα στη Σιγκαπούρη. Ο Χάμιλτον απάντησε σε όλους με μια εντυπωσιακή νίκη.
Το γυαλί που «ράγισε» με τη Mercedes
Η δυναστεία της Mercedes την προηγούμενη δεκαετία είναι μία από τις μεγαλύτερες που έχει φτιάξει ο παγκόσμιος αθλητισμός. Από το 2014 εώς το 2020 ο Λιούς Χάμιλτον κατέκτησε πέντε πρωταθλήματα και έχασε μόνο ένα από τον ομόσταβλο και κολλητό του φίλο Νίκο Ρόζενμπεργκ. Το 2022 έφτασε λίγο πριν από το απόλυτο, τον όγδοο τίτλο της καριέρας του, κάτι που θα τον έκανε τον πιο πολυνίκη οδηγό στην ιστορία. Έφτασε πολύ κοντά, όμως η απόφαση να επαναληφθεί ο τελευταίος γύρος του γκραν πρι στο Άμπου Ντάμπι με τον Μαξ Φερστάπεν του στέρησε αυτό, που δικαιούταν.
Ο περισσότερος κόσμος τον «αγκάλιασε» και όλοι στάθηκαν στον πλευρό του. Την επόμενη σεζόν γύρισε για να κατακτήσει το πολυπόθητο στέμμα, όμως από την πρώτη στιγμή που μπήκε στο αμάξι της Mercedes, κατάλαβε ότι κάτι τέτοιο δεν πρόκειται να συμβεί. Η W13 ήταν πολύ αδύναμη για να ανταγωνιστεί τη Red Bull και ολοκλήρωσε τη χρονιά χωρίς νίκη. Τα θέματα συνεχίστηκαν και την αγωνιστική σεζόν που πέρασε πριν λίγο καιρό και κάπως έτσι το γυαλί κάπου εκεί «ράγισε». Από την άλλη η Mercedes ίσως βλέπει πως ο Λιούς Χάμιλτον φτάνει σιγά – σιγά τα 40 έτη και ίσως κάνει μία προσπάθεια να προωθήσει σαν πρώτο της οδηγό τον Ράσελ.
«Κατά βάθος όλοι υποστηρίζουν τη Ferrari»
Η Scuderia Ferrari αγγίζει τα όρια του μύθου σε ό,τι έχει να κάνει με τους αγώνες της Formula 1.
Είναι κοινό μυστικό πως καμία από τις υπόλοιπες ομάδες δεν μπορεί να ανταγωνιστεί το πρεστίζ της ομάδας του Μαρανέλο. Παρά το γεγονός πως δεν έχει πανηγυρίσει πρωτάθλημα από το μακρινό 2008, αυτό δεν αλλάζει το γεγονός πως διαθέτει το πιο πιστό fan base σε όλο τον κόσμο. Η δήλωση του γενικού αρχηγού της Mercedes Τομ Βολφ ότι «Πιθανότατα όλοι οι οδηγοί έχουν στο πίσω μέρος του μυαλού τους να αγωνιστούν κάποτε με τη Ferrari» συνοψίζει πάνω - κάτω την παραπάνω πεποίθηση. Στο κάτω - κάτω υπάρχει ποτέ περίπτωση το Χόλιγουντ να δημιουργήσει ταινία αποκλειστικά για την ιστορία της Red Bull;
Κάποτε η διάσημη στήλη του Αποδυτηριάκια στην Ελλάδα των 80s έλεγε πως «όλοι οι Έλληνες είναι ΠΑΣΟΚ». Με τον ίδιο τρόπο ο οδηγός Σεμπάστιαν Φέτελ έχει αναφέρει στο παρελθόν ότι «Όλοι κατά βάθος είναι οπαδοί της Ferrari και ας μην το παραδέχονται».
Θα μπορούσε να υπάρχει κάτι το ρομαντικό πίσω από την μεταγραφή του Χάμιλτον στη Ferrarri; Αυτό είναι πολύ πιθανό. Ο βρετανός οδηγός οδηγεί αυτοκίνητα της εταιρείας εκτός αγώνων και έχει στενή μακροχρόνια φιλία με το «μεγάλο κεφάλι» της Scuderria Τζον Έλκαν. Στη Ferrari θα βρει και τον γενικό αρχηγό της Φρεντ Βασέρ, με τον οποίο είχαν συνεργαστεί και στα χρόνια της Formula 2 και τους συνδέει μια στενή φιλική σχέση.
Κατά γενική ομολογία ο Λιούις Χάμιλτον έχει το ειδικό βάρος να διαχειριστεί την πίεση που νιώθουν όλοι οι οδηγοί της Ferrari και σίγουρα περιμένουμε με ανυπομονησία να τον δούμε με την κόκκινη στολή.
Φυσικά γύρω από αυτή την κίνηση δεν λείπουν και οι προβληματισμοί. Αρχικά παραμένει το ερώτημα για το αν η Ferrari μπορεί να δώσει στον Χάμιλτον ένα αυτοκίνητο, που μπορεί να τρέξει για τον τίτλο και δεύτερον για το πώς μπορεί να λειτουργήσει η συνεργασία του με τον Σαρλς Λεκλέρκ, ο οποίος δεν ανήκει σε εκείνους που θα συμβιβαστούν με το να είναι το νούμερο δύο σε μία ομάδα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.