- CITY GUIDE
- PODCAST
-
17°
Ο Kalle Rovanpera κέρδισε το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023
O Elfyn Evans κατάφερε να κρατήσει τη 2η θέση με εντυπωσιακές επιδόσεις στην τελική Wolf Power Stage και να αφήσει τον Dani Sordo στην 3η
ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις 2023: Νικητής ο Kalle Rovanpera - Οι κορυφαίοι στις κατηγορίες WRC - Οι βαθμολογίες στα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών
Στην επέτειο για τα 70 χρόνια του, το ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις τα είχε όλα: ανατροπές, αγωνία, θέαμα και έντονες συγκινήσεις.
Ο νικητής του φετινού Ράλλυ Ακρόπολις, Kalle Rovanpera, και οδηγός της Toyota Gazoo Racing με Toyota Yaris δήλωσε:
«Ήταν μια καταστροφική εβδομάδα για τον ελληνικό λαό και προσπαθήσαμε να συνεχίσουμε κανονικά τον αγώνα για να δώσουμε λίγη χαρά στον κόσμο. Ήταν εκπληκτικό που υπήρχαν τόσο πολλοί θεατές στις ειδικές διαδρομές για να μας υποστηρίξουν ακόμα και υπό αυτές τις συνθήκες, και τους ευχόμαστε τα καλύτερα».
Από την ΕΚΟ Super Special Stage στην Πλατεία Νερού μέχρι τη Wolf Power Stage της τελευταίας ημέρας, μέσα σε ένα πρωτόγνωρο σκηνικό με λασπωμένες διαδρομές και εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, 69 πληρώματα έδωσαν επικές μάχες τιμώντας στο έπακρο τα γενέθλια ενός θεσμού, που διόλου άδικα είναι γνωστός ως το «Ράλλυ των Θεών».
Ο πιο φημισμένος αγώνας του WRC φέτος έγινε ακόμα πιο απρόβλεπτος, απαιτητικός και δραματικός. Ο σκληρότερος των τελευταίων ετών! Τόσο, ώστε σχεδόν όλοι οι οδηγοί δεν παρέλειψαν να δώσουν συγχαρητήρια και να ευχαριστήσουν τη διοργάνωση, που σύμφωνα με τον νικητή της κατηγορίας WRC2, Andreas Mikkelsen, «έκανε απίστευτη δουλειά για να συνεχιστεί απρόσκοπτα ο αγώνας».
Ο Rovanpera είχε σπουδαία μάχη με τους Thierry Neuville (Hyundai i20) και Sebastien Ogier (Toyota Yaris), μέχρι τη στιγμή που οι δύο αντίπαλοί του γνώρισαν το σκληρό πρόσωπο του αγώνα και τέθηκαν εκτός μάχης. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, δεν είχε κανένα πρόβλημα να διαχειριστεί τη διαφορά που είχε από τους υπόλοιπους και να σημειώσει την τρίτη φετινή του νίκη. Μια επικράτηση που τον φέρνει ακόμα πιο κοντά στον δεύτερο συνεχόμενο τίτλο του.
Σημαντικό βήμα για τη διατήρηση των σκήπτρων του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών πραγματοποίησε η Toyota Gazoo Racing, με τον Elfyn Evans να συμπληρώνει το εμφατικό «1-2» της ιαπωνικής ομάδας στα ελληνικά χώματα. Ο Βρετανός αντιμετώπισε προβλήματα που του κόστισαν πολύτιμο χρόνο, αλλά σήμερα κατάφερε να ξεπεράσει το εμπόδιο του Dani Sordo και να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου.
Ο Ισπανός οδηγός κράτησε ψηλά τη σημαία για τη Hyundai Shell Mobis, φέρνοντας το i20 N Rally1 στην τρίτη θέση, μπροστά από τον Ott Tanak με το M-Sport Ford Puma Rally1. Ο Εσθονός έχασε κάθε ελπίδα για νίκη μόλις από τη δεύτερη μέρα, λόγω της ποινής χρόνου που δέχθηκε έπειτα από πρόβλημα με την αντλία νερού. Παρ’ όλα αυτά, έμεινε στη μάχη και αποζημιώθηκε με την τέταρτη θέση, αποτέλεσμα που για τον ίδιο είναι το καλύτερο των τελευταίων μηνών!
Οι Esapekka Lappi με το Hyundai i20 N Rally1 και Takamoto Katsuta με το Toyota GR Yaris Rally1 συμπλήρωσαν την πρώτη εξάδα, έχοντας αντιμετωπίσει και αυτοί με τη σειρά τους αρκετά προβλήματα στις ακροπολικές ειδικές διαδρομές.
Οι σκληρές ελληνικές επιφάνειες ταλαιπώρησαν και τα πληρώματα της κατηγορίας WRC2, με τον Andreas Mikkelsen να πετυχαίνει μια εμφατική νίκη! Ο Νορβηγός οδηγός είχε τρία κλαταρίσματα την πρώτη ημέρα, αλλά στη συνέχεια απογείωσε το Skoda Fabia RS Rally2 καταφέρνοντας να σημειώσει την τρίτη φετινή του νίκη στην κατηγορία.
Πίσω του ακολούθησαν οι Gus Greensmith και Yohan Rossel, με Skoda Fabia RS Rally2 και Citroen C3 Rally2, αντίστοιχα. Ο Βρετανός θα μπορούσε να διεκδικήσει τη νίκη σήμερα, αλλά ένα πρόβλημα στο διαφορικό δεν του επέτρεψε να παλέψει όσο θα ήθελε.
Από ελληνικής πλευράς, οι σκληρές ειδικές διαδρομές του αγώνα οδήγησαν σε εγκατάλειψη αρκετά πληρώματα που επιδίωκαν τη διάκριση. Πρώτος ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα τερμάτισε ο Ιορδάνης Σερδερίδης με το M-Sport Ford Puma Rally1. Ακολούθησε τον δικό του ρυθμό σε όλη τη διάρκεια του αγώνα, αποφεύγοντας τα προβλήματα, τακτική που τον δικαίωσε στο τέλος.
Πίσω του, πάντα σε επίπεδο άτυπης ελληνικής κατάταξης, ακολούθησε ο Χρυσόστομος Καρέλλης με το Citroen C3 Rally2. O Λαμιώτης οδηγός κινήθηκε έξυπνα και τις τρεις μέρες του αγώνα, συνδυάζοντας το αποτέλεσμα με την ουσία. Άτυχος στάθηκε σήμερα ο Νώντας Καρανικόλας, ο οποίος εγκατέλειψε από σπασμένη ανάρτηση στο Ford Fiesta Rally3 και ενώ ήταν τρίτος ανάμεσα στα ελληνικά πληρώματα. Θέση η οποία πέρασε στα χέρια του Θέμη Χαλκιά με το εντυπωσιακό Renault Clio Rally3.
Τέλος, στην κλάση RC4 η νίκη κατέληξε σε ελληνικά χέρια, και συγκεκριμένα σε αυτά του Σάββα Λευκαδίτη, που ξεπέρασε με επιτυχία τη δοκιμασία του ΕΚΟ Ράλλυ Ακρόπολις με το Peugeot 208 Rally4.
Νικητές
Στην κορυφαία κατηγορία του WRC οι νικητές ήταν: 1ος ο Kalle Rovanpera (Toyota Yaris), 2ος ο Elfyn Evans (Toyota Yaris), 3ος ο Dani Sordo (Hyundai i20)
Στην κατηγορία WRC2 οι νικητές ήταν: 1ος ο Andreas Mikkelse (Skoda Fabia Rally2),
2ος ο Gus Greensmith (Skoda Fabia Rally2), 3ος ο Yohan Rossel (Citroen C3 Rally2)
Βαθμολογίες
Στο πρωτάθλημα οδηγών οι βαθμολογίες είναι: Kalle Rovanpera (200), Elfyn Evans (167), Thierry Neuville (134), Ott Tanak (119), Sebastien Ogier (99), Esapekka Lappi (98), Takamoto Katsuta (66) Dani Sordo (63), Pierre-Louis Loubet (28), Craig Breen (19)
Στο πρωτάθλημα κατασκευαστών οι βαθμολογίες είναι: Toyota Gazoo Racing (430), Hyundai Motorsport (339), M-Sport Ford (220)
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.