- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Νέο Citroen C5 Aircross: Θα το κοιτάτε για πολύ ή θα το κάνετε δικό σας;
Έχει ωριμάσει και εκφράζει ακόμα μεγαλύτερο δυναμισμό και διαθέτει ακόμη περισσότερη φινέτσα
Νέο Citroën C5 Aircross SUV: Το πιο άνετο και πλήρως διαμορφώσιμο SUV στην κατηγορία του.
Για κάποιον αδιευκρίνιστο λόγο πάντα οι ματιές μου στα αυτοκίνητα της Citroen με προκαλούσαν να γυρίσω παραπάνω από μία φορά τη ματιά μου. Αλλά δεν μιλάω σωστά. Ή, καλύτερα, δεν λέω την αλήθεια… Γυρίζω και κοιτάω και ξανακοιτάω τα αυτοκίνητα της Citroen γιατί κάτι κάνουν μέσα μου. Κάπως με ιντριγκάρουν, διεγείρουν την αντίληψή μου για την αισθητική, ενώ μου δημιουργούν άλλοθι στο πώς θα ήθελα να ζω… Ασυμβίβαστα!
Μπορεί το νεαρό της ηλικίας μου να μη με έχει κάνει να δω και να συμβιώσω σε δρόμους με εμβληματικά της μοντέλα, αλλά μία αλήθεια να σας την πω: έψαξα και διάβασα για αυτή τη μάρκα. Και μέχρι σήμερα αυτό το «ασυμβίβαστα» που έγραψα πιο πάνω είναι η ταυτότητα των μοντέλων της ανέκαθεν. Πέρα από την πληθώρα των καινοτομιών που τα εφοδίαζε, η Citroen ουδέποτε σκέφτηκε να περιορίσει την αισθητική των αυτοκινήτων της. Ποτέ δεν σκέφτηκε «τι θα πει ο κόσμος» για αυτό ή το άλλο μοντέλο και εν τέλει είχε δίκιο: γιατί ποτέ κανένας δεν είπε τίποτα! Φυσικά δεν αναφέρομαι στις εξαιρέσεις, υπάρχουν και είναι σεβαστές. Αλλά η Citroen δεν «έπαιζε» μαζί σου. Σου έδειχνε την τάση και εσύ την εμπιστευόσουν. Και συμπορευόσουν. Ένα άλλο στοιχείο που μου έκανε εντύπωση για αυτήν τη μάρκα είναι ότι μελετώντας για αυτή έμαθα και διαπίστωσα ότι οι σχεδιαστές της Citroen είναι σαφές ότι δεν κάνουν βόλτες στις μεγάλες εκθέσεις αυτοκινήτων του κόσμου επινοώντας νέους τρόπους για να ακολουθήσουν το πλήθος. Συγκεκριμένα, δεν προσπαθούν να αντιγράψουν άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες. Σχεδιάζουν πολύ διαφορετικά. Είναι πολύ πιο εμφανείς. Και αυτό είναι υπέροχο. Έτσι, αν δεν θέλετε να πνιγείτε σε μια θάλασσα από «ίδια» αυτοκίνητα, τότε, εξ ορισμού, η Citroen θα πρέπει σίγουρα να είναι στη σύντομη λίστα των υποψηφίων αγορών σας. Τα αυτοκίνητά της, όπως το εικονιζόμενο νέο C5 Aircross, είναι επίσης αυθεντικά γαλλικά – όπως η Βαστίλη, η Αψίδα του Θριάμβου και αυτός ο μεγάλος ατσάλινος πύργος του Eiffel. Το συγκεκριμένο μοντέλο κατασκευάζεται επίσης στο εργοστάσιό της στη Βρετάνη, στην πόλη Rennes. Πόσο πιο γαλλικό πια;
C’est l’heure!
Μην το ψάχνετε. Σημαίνει «είναι η ώρα!» Αν μάλιστα παρέθετα το ερώτημα εν είδει εξασκήσεως των γαλλικών μου, ή σε μία εντυπωσιακή προσπάθεια γαλλικής εξαβαγκάντζας, θα έλεγα: «Vous n’en avez jamais eu auparavant? C’est l’heure!»… Με λίγα λόγια «δεν είχατε ποτέ ένα; Ήρθε η ώρα!»… Φυσικά θα μπορούσα να το πω και αγγλιστί «Never had one before? It’s time!», αλλά επειδή «φορτώνουν» οι Γάλλοι μην τους πείτε s’il vous plaît… Και αφού δεν είχατε, κι εγώ μαζί σας, ας δούμε γιατί το νέο C5 Aircross έχει ό,τι χρειάζεται για να το φέρετε στο πάρκινγκ σας.
Το νέο C5 Aircross λοιπόν εκφράζει ακόμα μεγαλύτερο δυναμισμό και διαθέτει ακόμη περισσότερη φινέτσα. Μάλιστα ενώ βασίζεται στα δυνατά σημεία της άνεσης, της ευρυχωρίας και της ευελιξίας του, το γαλλικό μοντέλο έχει ωριμάσει για να γίνει πιο δυναμικό και πιο κομψό. Στο εσωτερικό, συναντάμε ακόμα πιο μοντέρνα και υψηλής ποιότητας χρώματα και υλικά, αλλά το δυνατό του χαρτί έχει δύο σκέλη: το πρώτο η ευρυχωρία, η πρακτικότητά του, τα κορυφαία SUV χαρακτηριστικά όπως οι τεράστιοι τροχοί και τα 23 εκ. απόστασης από το έδαφος, μα πάνω απ’ όλα την άνεσή του χάρη στο ολοκληρωμένο πρόγραμμα Citroen Advanced Comfort, που είναι σημείο αναφοράς στην κατηγορία. Το δεύτερο είναι τα κινητήρια σύνολα, απόλυτα συμβατά με τους καιρούς μας αλλά και την πορεία της αυτοκίνησης. Έτσι έχουμε ως δεδομένο ότι όλοι οι κινητήρες πληρούν τις προδιαγραφές ρύπων Euro 6 και μπορούν να εφοδιαστούν με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων ή αυτόματο 8 ταχυτήτων. Πιο συγκεκριμένα η γκάμα περιλαμβάνει τον βενζινοκινητήρα 1.2 PureTech 130 με 6-άρι χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, τον diesel 1.5 BlueHDi 130 επίσης με 6-άρι χειροκίνητο ή αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων και τέλος την Plug-In Hybrid υβριδική έκδοση των 225 ίππων με αυτόματο κιβώτιο σχέσεων e-EAT8.
Intérieur de maison ou salon?
Επί το ελληνικότερον, «εσωτερικό ή καθιστικό σπιτιού;»… Το νέο C5 Aircross εξακολουθεί να αποτελεί σημείο αναφοράς για την άνεση που προσφέρει στους επιβάτες του, υπογραμμίζοντας τη διαφορά του, καθώς προσφέρει ανάρτηση και καθίσματα, αμφότερα εναρμονισμένα στις αρχές του προγράμματος Citroën Advanced Comfort, τεράστια ευρυχωρία και ευελιξία, καθώς και τεχνολογίες υποστήριξης οδηγού, όπως το Highway Driver Assist, που διασφαλίζουν ότι κάθε διαδρομή, από την καθημερινή μετακίνηση, έως και τα μεγάλα ταξίδια, γίνεται μια γαλήνια και απόλυτα ξεχωριστή εμπειρία. Επιπλέον, ο πλήρως προσαρμόσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων σε οθόνη 12,3 ιντσών, παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, ενώ διαθέτει επίσης μια νέα οθόνη αφής 10 ιντσών που φαίνεται να «αιωρείται» στο ταμπλό αναβαθμίζοντας έτσι περαιτέρω την εικόνα της σύγχρονης καμπίνας για τον οδηγό και τους επιβάτες. Πιο εργονομική είναι πλέον η διάταξη των χειριστηρίων, με το νέο, κομψό και υψηλής τεχνολογίας e-Toggle επιλογέα ταχυτήτων, ένα νέο κουμπί επιλογής προγράμματος οδήγησης που ενσωματώνει τη λειτουργία Grip Control και, στις plug-in-υβριδικές εκδόσεις, τις τρεις επιπλέον επιλογές (Electric, Hybrid ή Sport). Και αφού μιλήσαμε για χώρους, ας «κλείσουμε» με αυτούς, γιατί –ας μην το παρακάμπτουμε– σε τέτοια αυτοκίνητα οι χώροι αποτελούν σημείο αναφοράς και είναι απόλυτα «παντρεμένοι» με την επιζητούμενη άνεση. Έτσι ο χώρος αποσκευών (σε κινητήρες βενζίνης και diesel) κυμαίνεται από 580 έως 720 λίτρα και με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος, φθάνει τα 1.630 λίτρα. Οι τιμές αυτές στις υβριδικές εκδόσεις κυμαίνονται αντίστοιχα από 460 έως 600 λίτρα.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.