Smart EQ for two: We are all electric!
Το ηλεκτροκίνητο smart ΕQ είναι πιο ανεξάρτητο, ανανεωμένο, φουτουριστικό και «καθαρό» από ποτέ
Smart EQ for two: Νέο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο ανοίγει μια νέα διάσταση στην οδηγική απόλαυση. Διαβάστε περισσότερα στο Αφιέρωμα αυτοκίνητο της Athens Voice
Είναι Κυριακή πρωί και έχω κανονίσει να πάω για καφέ με μια φίλη την οποία έχω καιρό να δω. Η καθημερινότητα στην Αθήνα μάς έχει κάνει όλους πολυάσχολους, τρεχάτους, βιαστικούς. Έχουμε πολλά να πούμε και ανυπομονώ. Περιμένω μέρες να της εξιστορήσω όλα αυτά που έχουν συμβεί και κρατιέμαι να μην τα αποκαλύψω μέσω μηνυμάτων. Στο τηλέφωνο δεν μιλάμε τόσο, δεν είμαι του τηλεφώνου, και με κοροϊδεύει άπειρα για αυτό.
Ζώντας με ένα smart
Μένουμε και οι δύο στα Νότια Προάστια αλλά με παρακαλάει εδώ και καιρό να ξεκουνήσω και να πάμε προς κέντρο. Την εκπλήσσω όταν το προηγούμενο βράδυ της στέλνω μήνυμα και της λέω να είναι έτοιμη στις 10:30 για να πάμε Μπελ Ρέυ αύριο. «Πιο νωρίς δεν μπορείς;» μου λέει ειρωνικά. «Μέχρι να φτάσουμε, να παρκάρουμε και να κάτσουμε θα ’χει πάει 11, ξεκόλλα. Είναι Κυριακή, θα ’χει κόσμο». «Άντε καλά», μου λέει, «έστω». Μπαίνω μέσα στο αθόρυβο Smartάκι μου και ξεκινώ. Το κινητό μου συνδέεται αμέσως και ξεκινάει να παίζει ένα κομμάτι το οποίο άκουγα χθες το βράδυ, όταν επέστρεφα από τη δουλειά. Ανεβαίνω τα 5-6 στενά για να την πάρω.
Ω ναι, είναι τόσο κοντά αλλά αρνείται να περπατήσει. Μεταξύ μας και εγώ θα βαριόμουν. Δεν της στέλνω μήνυμα γιατί πάντα φτάνω νωρίτερα και αγχώνεται. Είναι από τους ανθρώπους που συνθήθως αργούν. Έχουμε μιλήσει γι’ αυτό, ενίοτε έχουμε λογομαχήσει. Αλλά, it is what it is. Αγάπα τους φίλους σου, λένε…και την αγαπώ πολύ. Οπότε φτάνω, παρκάρω, δυναμώνω τη μουσική, ανοίγω το Instagram να χαζέψω και περιμένω. Μετά από λίγα λεπτά ακούω ένα «ταπ-ταπ» στο παράθυρο. Ξεκλειδώνω για να μπει και γελάω όταν βλέπω ότι για ακόμα μία φορά φοράμε τα ίδια ρούχα χωρίς να έχουμε καν μιλήσει. Εντάξει, μεταξύ μας δεν είναι δύσκολο, 3 χρώματα φοράμε όλα κι όλα, αλλά και πάλι, ο αριθμός των φορών που έχει συμβεί αυτό αψηφά τη στατιστική πιθανότητα. «Ε όχι πάλι» λέει και γελάει κι αυτή. Ξεκινάω και τη βλέπω με την άκρη του ματιού μου να εκπλήσσεται ξανά από το πόσο αθόρυβη είναι η αναχώρησή μας.
Προσεγγίζουμε το Μπελ Ρέυ 25 λεπτά μετά, και ως εκ θαύματος παρκάρουμε σχεδόν απ’ έξω. Φτάνουμε μπροστά και συνειδητοποιούμε ότι δεν υπάρχει ελεύθερο ούτε ένα εξωτερικό τραπεζάκι. Γυρνάω και την κοιτάω. «Εντάξει, εντάξει, είχες δίκιο, σιλάνς». Για καλή μας τύχη ένα ζευγάρι, το οποίο όση ώρα παρακολουθούσαμε σαν γύπες δεν είχε πολλά να πει, ετοιμαζόταν να φύγει. «Μαζεύει τον καπνό του το παλικάρι, άρα φεύγουν» της λέω, και είχα δίκιο. Δύο λεπτά μετά καθίσαμε, βολευτήκαμε, και παραγγείλαμε καφέ. «Λοιπόν, άκου να δεις τι έγινε…» ξεκίνησα.
Τι θα δούμε οδηγώντας το!
Η ηλεκτροκίνητη οδηγική εμπειρία ανοίγει μια νέα διάσταση στην οδηγική απόλαυση, ενώ ο σχεδόν αθόρυβος ηλεκτροκινητήρας φροντίζει ώστε τίποτα να μην επηρεάζει την οδηγική απόλαυση.
Το νέο, αμιγώς ηλεκτροκίνητο, smart κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας μέγιστης απόδοσης 82 ίππων (60 kW ) και ροπής 160 Nm, η κίνηση μεταφέρεται άμεσα στους πίσω τροχούς, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 130 χλμ./ώρα. Στο φλέγον θέμα της αυτονομίας, η ονομαστική τιμή είναι έως 130 χλμ. σε κύκλο WLTP, o χρόνος φόρτισης είναι 40 λεπτά (φόρτιση AC για SOC: 10%-80%), η μέγιστη ισχύς 60kW, ενώ το έξυπνο cruise control και το σύστημα πλοήγησης κάνει το smart να φρενάρει όποτε μπορεί για ανάκτηση ενέργειας μέσω της πέδησης με μοτίβο ημιαυτόνομης οδήγησης. Τo smart EQ fortwo έχει κατανάλωση ρεύματος σε μικτό κύκλο: 177.0 - 163.0 Wh/km κατά WLTP και εκπομπές CO2 σε μικτό κύκλο: 0 γρ/χλμ.
Το Smart EQ μου έχει επίσης προγραμματισμένο προκλιματισμό. Τι σημαίνει αυτό; Αξιοποιώντας το ρεύμα από το δίκτυο με τον προκλιματισμό, ελέγχοντάς τον από την εφαρμογή στο κινητό μου, έχω περισσότερη χωρητικότητα μπαταρίας για αυτονομία. Το Smart μου επίσης επιλέγει μόνο του την κατάλληλη βαθμίδα ανάκτησης ενέργειας ανάλογα με την κυκλοφορία. Α! Και ας μην ξεχνιόμαστε… το έχω πάντα συνδεδεμένο με το smartphone μου για να μπορώ ανά πάσα στιγμή να ελέγχω την κατάσταση του αυτοκινήτου, όπως την κατάσταση φόρτωσης, ενώ πίνω τον καφέ μου και περιμένω να φορτίσει.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.