Αυτή είναι η αμιγώς ηλεκτροκίνητη Ford Mustang Mach-E
Η απάντηση στην ερώτηση αν η αμιγώς ηλεκτροκινήτη Ford Mustang Mach-E αξίζει το «αλογάκι στη μάσκα»
Ήρθε στην Ελλάδα η η αμιγώς ηλεκτροκίνητη Ford Mustang Mach-E αξίζει όμως το «αλογάκι στη μάσκα»;
Η απάντηση
> Η Ford δίνει την δική της λιτή όσο και εμπεριστατωμένη απάντηση στο εύλογο ερώτημα: Φτιάξαμε κάτι που ξέρουμε να κάνουμε πολύ καλά εδώ και χρόνια: Συναρπαστικά αυτοκίνητα.
> Η δική μας εκδοχή δεν διαφέρει. Αν και το ηλεκτροκίνητο SUV ζυγίζει λίγο πάνω από τους 2 τόνους, εν τούτοις στα στροφιλίκια της Αθηναϊκής Ριβιέρας μας απέδειξε ότι παραμένει ένα γνήσιο Ford.
Τι είναι
> Ένα σύγχρονο SUV με το οποίο η Ford διευρύνει την γκάμα της εμβληματικής Mustang με την προσθήκη της νέας Mustang Mach-E, που είναι αμιγώς ηλεκτρική και συνδυάζει τις επιδόσεις ενός σπορ αυτοκινήτου με τις μηδενικές εκπομπές ρύπων
> Το πιο προηγμένο τεχνολογικό πακέτο στην ιστορία της Ford περιλαμβάνει την επόμενη γενιά του συστήματος SYNC με μηχανική μάθηση και συνδεσιμότητα μέσω cloud, λειτουργία Phone As A Key, καθώς και προηγμένα συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης
> Έχοντας ήδη στις αποσκευές της ένα βραβείο σχεδίασης, η νέα Mustang Mach-E μπορεί να μεταφέρει με άνεση μέχρι πέντε άτομα σε ένα περιβάλλον υψηλής αισθητικής και έξυπνης λειτουργικότητας. Τα επιμέρους συστήματα του αυτοκινήτου αναβαθμίζονται συνεχώς με over-the-air ενημερώσεις
Γνωριμία
> Η Mustang Mach-E φέρνει, τις επιδόσεις και τον εμβληματικό χαρακτήρα του δημοφιλέστερου σπορ αυτοκινήτου σε όλο τον κόσμο στην κατηγορία των αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων.
> Με την ισχύ ενός ενεργειακά αποδοτικού και με άμεση απόκριση ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, το πρώτο SUV μοντέλο της οικογένειας Mustang προσφέρεται με δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε δύο εκδόσεις: η πρώτη διαθέτει πίσω κίνηση και ένα ηλεκτροκινητήρα και η δεύτερη τετρακίνηση με δύο μοτέρ που εξασφαλίζουν επιδόσεις υπεραυτοκινήτου και επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα σε 3,7 δευτερόλεπτα.
> Οι εκδόσεις με τη μικρή και μεγάλη μπαταρία (standard-range και extended-range, αντίστοιχα) μηδενίζουν το άγχος της αυτονομίας προσφέροντας αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία μέχρι και 610 χλμ (μικτός κύκλος) σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP.
> Η νέα Mustang Mach-E ανοίγει νέους ορίζοντες με το πιο προηγμένο τεχνολογικό πακέτο συστημάτων άνεσης και υποστήριξης του οδηγού στην ιστορία της Ford. Η νέα γενιά του συστήματος SYNC μαθαίνει από το στυλ και τις συνήθειες του οδηγού και κάνει υποδείξεις προκειμένου ο τελευταίος να εξοικονομήσει χρόνο κατά τις μετακινήσεις του.
> Το Phone As A Key επιτρέπει το ξεκλείδωμα του οχήματος χωρίς χρήση κλειδιού, αναγνωρίζοντας το smartphone του ιδιοκτήτη. Επίσης, το σύστημα Intelligent Range μπορεί να υπολογίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία, αξιοποιώντας τη συνδεσιμότητα μέσω cloud. Επιπλέον, οι τελευταίες τεχνολογίες υποβοήθησης οδήγησης, στάθμευσης και αποφυγής ατυχημάτων της Ford προσφέρουν μία πραγματικά διαισθητική και απροβλημάτιστη οδηγική εμπειρία.
> Κάθε Mustang Mach-E διαθέτει τα προφίλ οδήγησης Whisper, Active και Untamed, τα οποία προσαρμόζουν τη συνολική οδηγική εμπειρία και αίσθηση στη διάθεση του οδηγού. Το πενταθέσιο SUV με την κουπέ σιλουέτα αναβαθμίζεται συνεχώς προϊόντος του χρόνου χάρη στις over-the-air ενημερώσεις.
Αισθητική
> Εξωτερικά, η Mustang Mach-E είναι άμεσα αναγνωρίσιμη ως Mustang, διαθέτοντας πολλά από τα γνωστά στοιχεία ταυτότητας της οικογένειας Mustang, όπως το μακρύ και δυναμικό καπό, η σχεδίαση των ώμων του αμαξώματος, οι επιθετικοί προβολείς και, το σήμα κατατεθέν, τα πίσω φώτα με τα τρία ανεξάρτητα στοιχεία.
> Στο εσωτερικό, οι μηχανικοί και σχεδιαστές της Ford κατάφεραν να δημιουργήσουν ένα όχημα το οποίο, εκτός του ότι ενσαρκώνει άριστα το πνεύμα της Mustang, μεγιστοποιεί ταυτόχρονα το χώρο για πέντε επιβάτες και τις αποσκευές τους, με την υποστήριξη της νέας, πλήρως ηλεκτρικής πλατφόρμας της Ford που επιτρέπει την εγκατάσταση της μπαταρίας κάτω από το δάπεδο.
> Ο χώρος αποσκευών πίσω από τα πίσω καθίσματα (402 λίτρα) και πίσω από τα εμπρός (1.420 λίτρα) συμπληρώνεται από έναν αποθηκευτικό χώρο στο εμπρός μέρος του οχήματος, που δημιουργείται λόγω της απουσίας του κινητήρα εσωτερικής καύσης. Προσφέροντας επιπλέον 81 λίτρα και διαθέτοντας σύστημα αποστράγγισης του νερού, ο συγκεκριμένος αποθηκευτικός χώρος είναι ιδανικός για τη μεταφορά βρεγμένου ή λασπωμένου σπορ εξοπλισμού - από ρούχα μέχρι ορειβατικά μποτάκια, μέχρι και αξεσουάρ παραλίας.
> Το εσωτερικό της Mustang Mach-E ενσαρκώνει ένα μίγμα κομψής και μοντέρνας σχεδίασης και έξυπνης λειτουργικότητας. Ένα προαιρετικό και προηγμένο σε δυνατότητες σύστημα ήχου της Bang & Olufsen περιλαμβάνει ενσωματωμένα ηχεία που μοιάζουν να αιωρούνται πάνω από τους εμπρός αεραγωγούς θυμίζοντας σε σχήμα μία μπάρα ήχου – ένα χαρακτηριστικό που έχει ήδη αποσπάσει ένα βραβείο iF Design Award 2020. Παραδοσιακά στοιχεία σχεδίασης της Mustang, όπως ο πίνακας οργάνων με το διπλό κάλυμμα, ολοκληρώνουν την εικόνα του εσωτερικού.
> Η προαιρετική πανοραμική οροφή με σταθερό κρύσταλλο έχει το δικό της μυστικό: την ειδική επίστρωση κρυστάλλου με υπέρυθρη προστασία, η οποία συμβάλει ώστε το εσωτερικό να παραμένει πιο δροσερό το καλοκαίρι και πιο ζεστό το χειμώνα. Επιπλέον, ένα εσωτερικό στρώμα μέσα στο κρύσταλλο βοηθά στην προστασία από τις υπεριώδεις ακτίνες.
> Ένα ακόμα σχεδιαστικό «τρικ» είναι η απουσία χερουλιών για το άνοιγμα των θυρών. Αντ’ αυτών υπάρχει ηλεκτρονικό μπουτόν και μικρή χειρολαβή!
Επιδόσεις που… ηλεκτρίζουν
> Η νέα πλατφόρμα της Mustang Mach-E έχει αναπτυχθεί από την Ford Team Edison (ονομασία που δόθηκε στην ομάδα προς τιμής της φιλίας του Χένρι Φορντ με τον Τόμας Έντισον) για να αξιοποιεί πλήρως προς όφελος των επιδόσεων τόσο την βελτιωμένη κατανομή βάρους, όσο και την αμεσότητα στην παροχή ροπής που προσφέρει σήμερα ένα πλήρως ηλεκτρικό σύστημα κίνησης.
> Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι κεντρικά τοποθετημένη ανάμεσα στους άξονες και κάτω από το δάπεδο, πετυχαίνοντας ένα χαμηλό κέντρο βάρους που υποστηρίζει το σπορ χαρακτήρα και τη δυναμική συμπεριφορά που γνωρίσαμε στη Mustang τόσο στην έκδοση με τη βασική μπαταρία των 68 ωφέλιμων kWh με τις 288 κυψέλες (standard-range), όσο και στη μεγαλύτερη με τις 376 κυψέλες και την ωφέλιμη αποθηκευτική ικανότητα των 88 kWh (extended-range).
> Οι πολύ αποδοτικές μπαταρίες, οι οποίες έχουν δοκιμαστεί σε ακραίες θερμοκρασίες έως και -400 Κελσίου, βρίσκονται μέσα σε μία αδιάβροχη θήκη και προστατεύονται από ένα κλωβό που απορροφά τις δυνάμεις που αναπτύσσονται σε περίπτωση σύγκρουσης. Χρησιμοποιεί δε ένα προηγμένο σύστημα θέρμανσης και ψύξης με χρήση υγρού, το οποίο ρυθμίζει αναλόγως τη θερμοκρασία λειτουργίας της προκειμένου να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή απόδοση σε ακραίες καιρικές συνθήκες και σε συνεχή οδήγηση με υψηλές ταχύτητες, καθώς και βελτιωμένο χρόνο φόρτισης.
> Η ισχύς της μπαταρίας μεταφέρεται σε ένα νέο, ηλεκτροκινητήρα εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) στον πίσω άξονα που διαθέτει σύστημα ψύξης με λάδι, καθώς και σε ένα πρόσθετο στις τετρακίνητες εκδόσεις που βρίσκεται τοποθετημένος στον εμπρόσθιο άξονα. Ο πίσω ηλεκτροκινητήρας μόνιμου μαγνήτη αποδίδει τη μέγιστη ροπή του σε 0,5 δευτερόλεπτα, παρέχοντας εξαιρετική απόκριση. Συγκεκριμένα:
> Η πισωκίνητη Mustang Mach-E αποδίδει ισχύ 269 ίππων στην έκδοση με τη μικρή μπαταρία (standard-range), 294 ίππους σε εκείνη με τη μεγαλύτερη (extended-range) και ροπή 430 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 χλμ/ώρα από 6,1 μέχρι 6,2 δευτερόλεπτα
> Η τετρακίνητη Mustang Mach-E αποδίδει ισχύ 269 ίππων με την standard-range μπαταρία, 351 ίππους με την μπαταρία extended-range και ροπή 580 Nm εξασφαλίζοντας επιτάχυνση 0-100 km/h από 5,1 μέχρι 5,6 δευτερόλεπτα
> Η Mustang Mach-E GT με τετρακίνηση και extended-range μπαταρία στο βασικό εξοπλισμό της, αποδίδει 487 ίππους, ροπή 860 Nm και επιταχύνει από 0 στα 100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα
Στον δρόμο
> Το σύστημα τετρακίνησης κατανέμει τη ροπή ανεξάρτητα στους εμπρός και πίσω τροχούς για βελτιωμένη επιτάχυνση και συμπεριφορά, προσφέροντας με τον τρόπο αυτό την απόλυτη αίσθηση μιας αληθινής Mustang. Οι ειδικές ρυθμίσεις σε αμορτισέρ, ελατήρια, αντιστρεπτικές δοκούς, σύστημα διεύθυνσης και σύστημα μετάδοσης έχουν προσαρμοστεί τόσο για τους στενότερους και με περισσότερες στροφές Ευρωπαϊκούς δρόμους, όσο και για τα υψηλότερα όρια ταχύτητας που ισχύουν στη γηραιά ήπειρο.
> Το ισορροπημένο και με κορυφαία απόκριση πλαίσιο της νέας Mustang Mach-E επέτρεψε στην Ford να προσαρμόσει την απολαυστική οδηγική εμπειρία τόσο για τον ορεινό δρόμο Trollstigen της Νορβηγίας με τις ατελείωτες στροφές και για τη γερμανική autobahn, όσο και για το γεμάτο λακκούβες επαρχιακό δίκτυο της Μ. Βρετανίας, σύμφωνα με τον Geert Van Noyen, manager, Vehicle Dynamics, Ford Ευρώπης.
Αυτονομία
> Τα συστήματα κίνησης προσφέρουν αμιγώς ηλεκτρική αυτονομία έως 610 χλμ (πρωτόκολλο WLTP) για την Mustang Mach-E με πίσω κίνηση, και μέχρι 540 χλμ για την τετρακίνητη Mustang Mach-E και την έκδοση First Edition.
> Με το Intelligent Range, το άγχος της αυτονομίας «αποτελεί παρελθόν», καθώς το σύστημα υπολογίζει με μεγαλύτερη ακρίβεια την υπολειπόμενη αυτονομία με βάση το στυλ οδήγησης και την πρόγνωση του καιρού – το σύστημα είναι σε θέση να αξιοποιήσει ακόμα και τη συνδεσιμότητα μέσω cloud για να προβλέψει την κατανάλωση ενέργειας στη συνέχεια του ταξιδιού.
> Δεδομένα τα οποία συλλέγονται από άλλα συνδεδεμένα ηλεκτρικά οχήματα Ford (crowdsourced data) και πελάτες πρόθυμους να μοιραστούν πληροφορίες μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά τους υπολογισμούς στον τομέα της αυτονομίας.
> Η επαναφόρτιση της μπαταρίας γίνεται γρήγορα και απλά. Η Ford προσφέρει στους αγοραστές της νέας Mustang Mach-E έναν προαιρετικό επιτοίχιο φορτιστή Ford Connected Wallbox για ταχύτερη, πιο έξυπνη και πιο άνετη οικιακή φόρτιση. Διαθέσιμος σε εκδόσεις ισχύος 7,4 kW και 11 kW, ο φορτιστής μπορεί να φορτίσει τη μπαταρία της Mustang Mach-E από το 10 μέχρι το 80% της χωρητικότητάς της σε περίπου 6 ώρες.
> Οι πελάτες της Mustang Mach-E θα λαμβάνουν επίσης στο βασικό εξοπλισμού του οχήματος δύο καλώδια φόρτισης που θα τους επιτρέπουν να συνεχίζουν το ταξίδι, ανεξαρτήτως προορισμού. Το καλώδιο δημόσιας φόρτισης Ford Public Charge Cable (μήκους 6 μ.) είναι συμβατό με το κοινό πρότυπο φόρτισης στην Ευρώπη, επιτρέποντας στους πελάτες να συνδέονται εύκολα με φορτιστές AC. Το καλώδιο Universal Home Charge Cord (μήκους 6,7 μ.) επιτρέπει τη σύνδεση σε στάνταρ, οικιακές και βιομηχανικές πρίζες 32 A blue για υψηλότερη ταχύτητα φόρτισης, ακόμα και χωρίς Ford Connected Wallbox.
> Η τετρακίνητη Mustang Mach-E με extended-range μπαταρία και τα μοντέλα First Edition θα μπορούν να προσθέσουν κατά μέσο όρο αυτονομία 107 km με φόρτιση περίπου 10 λεπτών. Τόσο οι πισωκίνητες όσο και οι τετρακίνητες εκδόσεις με extended-range μπαταρία ανακτούν ενέργεια για την πλήρωση του συσσωρευτή από το 10% στο 80% μέσα σε 45 λεπτά.
> Η Mustang Mach-E προσφέρει επίσης τη δυνατότητα οδήγησης με ένα πεντάλ (1 Pedal Drive) που βοηθά στην ανάκτηση περισσότερης κινητικής ενέργειας προς την μπαταρία, για μεγαλύτερη αποδοτικότητα. Σε αυτή την περίπτωση, η επιτάχυνση και η επιβράδυνση ελέγχονται πιέζοντας ή αφήνοντας το πεντάλ του γκαζιού αντίστοιχα, διαδικασία που εξασφαλίζει μία αυθεντική εμπειρία ηλεκτροκίνησης. Φυσικά, το πεντάλ του φρένου παραμένει ενεργό για περιπτώσεις όπου απαιτείται μεγαλύτερη ισχύς πέδησης.
Κοστίζει
> Η τιμή της βασικής έκδοσης, της νέας αμιγώς ηλεκτρκίνητης Mustang Mach-E είναι 51.587 ευρώ με την έκπτωση των 6.000 ευρώ μέσω της επιδότησης από το πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Info
> Πληροφορίες για τη νέα Mustang Mach-E στο: https://www.ford.gr/cars/mustang-mach-e
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.