- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
180 km/h: Η Volvo καταρρίπτει ένα ταμπού δεκαετιών
Η Volvo βάζει ανώτατο όριο ταχύτητας στα αυτοκίνητά της και γίνεται η πρώτη εταιρεία που παίρνει υπεύθυνη θέση απέναντι στο πρόβλημα
Η Volvo βάζει ανώτατο όριο ταχύτητας στα αυτοκίνητα της και παίρνει υπεύθυνη θέση στο θέμα «ταμπού» των τελευταίων δεκαετιών.
Η «ταχύτητα» σκοτώνει. Ναι, αλλά η ταχύτητα γοητεύει. Είναι δύο αλήθειες που μαζί συνιστούν μία τεράστια πρόκληση για την οδική ασφάλεια, αλλά μέχρι σήμερα κανείς κατασκευαστής αυτοκινήτων δεν αντιμετώπιζε ριζικά. Τώρα, βάζοντας ανώτατο όριο ταχύτητας στα αυτοκίνητά της, η Volvo γίνεται η πρώτη εταιρεία που παίρνει υπεύθυνη θέση απέναντι στο πρόβλημα.
Τα στοιχεία δεν αφήνουν περιθώρια για παρερμηνείες. Η αύξηση της ταχύτητας συνδέεται με δυσανάλογη αύξηση των ατυχημάτων. Μεγάλη έρευνα του 2015 με στοιχεία από διάφορες χώρες δείχνει, για παράδειγμα, ότι αύξηση 1% στη μέση ταχύτητα αυξάνει κατά 4% τις απώλειες ζωής. Αντίστοιχα, η μείωση της ταχύτητας μειώνει τόσο τον κίνδυνο ατυχημάτων όσο και τη σοβαρότητα των συγκρούσεων. Ενδεικτικά, στη Νορβηγία, χώρα με χαμηλά όρια ταχύτητας τα οποία τηρούνται αυστηρά, εκτιμάται ότι εάν όλοι οι χρήστες του δρόμου οδηγούσαν με ταχύτητες κάτω από τα ισχύοντα όρια ο αριθμός των θανάτων θα έπεφτε κατά περίπου 20%.
Όμως, παρόλο που το πρόβλημα αναγνωρίζεται πλήρως, υπάρχει μια πτυχή του που κανείς δεν άγγιζε μέχρι σήμερα. Τα περισσότερα σύγχρονα αυτοκίνητα μπορούν να υπερβούν κατά πολύ τα όρια. Ειδικά στις μεγαλύτερες κατηγορίες, όλα τα μοντέλα της αγοράς έχουν τελική ταχύτητα σχεδόν διπλάσια από το όριο που ισχύει στις περισσότερες χώρες. Ο λόγος, προφανής: η ταχύτητα γοητεύει. Και γίνεται ο ελέφαντας στο δωμάτιο, για τον οποίο κανείς έως σήμερα δεν μιλούσε.
Δεν είναι έκπληξη ότι ο κατασκευαστής που καταρρίπτει αυτό το ταμπού είναι η Volvo. Από το 2020 όλα τα αυτοκίνητα της σουηδικής εταιρείας εξοπλίζονται με περιοριστή ταχύτητας στα 180 km/h. Είναι μία απόφαση που μπορεί να δυσαρεστήσει κάποιους, όμως ως ηγετική δύναμη στην ασφάλεια η Volvo έχει πορευτεί και άλλοτε κόντρα στο ρεύμα. Όταν, το 1959, παρουσίασε τη ζώνη ασφαλείας τριών σημείων συνάντησε σφοδρές αντιδράσεις. Σήμερα, η ζώνη παραμένει το πρωταρχικό σύστημα ασφάλειας σε όλα τα αυτοκίνητα, έχοντας σώσει πάνω από 1 εκατομμύριο ζωές.
Τώρα, με τις νέες ιδέες της, η εταιρεία βάζει στόχο να σωθούν ακόμη ένα εκατομμύριο ζωές. Εκτός από το ανώτατο όριο των 180 km/h, τα Volvo πλέον εξοπλίζονται με Care Key, μέσω του οποίου οι ιδιοκτήτες τους μπορούν να θέσουν πιο χαμηλό όριο ταχύτητας όταν δανείζουν το αυτοκίνητό τους σε έναν άπειρο οδηγό. Στην ίδια κατεύθυνση, η εταιρεία σχεδιάζει να εξοπλίσει τα μοντέλα της με εσωτερικές κάμερες για να εξαλείψει το φαινόμενο της οδήγησης υπό την επήρεια μέθης καθώς και την απόσπασή προσοχής. Και, όπως λέει ο επικεφαλής της Volvo, Χόκαν Σάμιουελσον, η εταιρεία του θέλει να ξεκινήσει μία συζήτηση που θα θίγει ζητήματα όπως το αν οι κατασκευαστές έχουν ίσως την υποχρέωση να παίρνουν ανάλογες πρωτοβουλίες, ιδίως τώρα που η τεχνολογία το επιτρέπει. Μάλλον δεν θα είναι έκπληξη αν στο μέλλον δούμε και άλλους να ακολουθούν.
Μάθετε περισσότερα εδώ.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.