WRC Rally: Μια παράξενη Σαρδηνία για πολλούς λόγους…
Ο Dani Sordo παραλίγο να χάσει την νίκη από την «συνάντησή» του με κάτι αγελαδίτσες να βόσκουν μέσα σε μια Ειδική Διαδρομή
Η Ελένη Χελιώτη γράφει για τον 6ο αγώνα του WRC στη Σαρδηνία και για όλα τα παράξενα που συνέβησαν.
Την Κυριακή που μας πέρασε ολοκληρώθηκε ο 6ος αγώνας WRC του 2020 στην φθινοπωρινή και δροσερή (για πρώτη φορά) Σαρδηνία. Ήταν ένας περίεργος αγώνας για πολλούς λόγους. Τη Σαρδηνία την έχουμε συνηθίσει ζεστή (αν όχι καυτή), ηλιόλουστη και ανατρεπτική, με σκόνη και ηλιοθεραπείες στις αρχές καλοκαιριού. Ελέω Covid-19 μεταφέρθηκε τον Οκτώβριο…. Ανατρεπτική ωστόσο υπήρξε και πολύ μάλιστα, οπότε πάμε να δούμε το γιατί.
Καταρχάς πρέπει να σημειώσουμε το γεγονός ότι μετά το Μεξικό ήταν ο πρώτος αγώνας του οποίου η Παρασκευή ήταν μια πλήρως αγωνιστική ημέρα με 6 Ειδικές Διαδρομές (Ε.Δ.), και αυτό το ευχαριστηθήκαμε πλήρως! Δεύτερο αξιοσημείωτο και παράξενο συμβάν, όσον αφορά στο γενικότερο πλαίσιο, ήταν το γεγονός ότι το Σάββατο το απόγευμα ανακοίνωσαν ότι στο παγκόσμιο πρωτάθλημα προστίθεται μια 8η και τελευταία «στάση» …ξανά στην Ιταλία, και δη στη Monza, 4-6 Δεκεμβρίου.
Θέλετε κι άλλη ανατροπή; Μεγάλο μέρος του τελευταίου αυτού αγώνα θα διεξαχθεί μέσα στην πίστα Autodromo Nazionale Monza, όπου διεξάγεται το Grand Prix. «Α, τι ωραία», είπαμε αρχικά. Όσο όμως η σκέψη προχωρούσε, και όσο διαβάζαμε την επίσημη ανακοίνωση της FIA για την «συναρπαστική» αυτή επέκταση του πρωταθλήματος, φαινόταν ολοένα και πιο καθαρά ότι αυτό υπήρξε μια σπασμωδική κίνηση πανικού και απόγνωσης. Desperate times call for desperate measures, λέει το Αγγλικό ρητό. Ναι, αλλά πόσο desperate πια; Εν πάση περιπτώσει, ίδωμεν (σήμα κατατεθέν της χρονιάς η λέξη αυτή, bytheway).
Σχεδόν ταυτόχρονα με τον αγώνα της Monza ανακοινώθηκε και το αγωνιστικό ημερολόγιο του 2021, στο οποίο ως αναπληρωματικός αγώνας αναφέρεται μετά από επτά χρόνια παρακαλώ και το δικό μας Ακρόπολις!
Run Dani, run!
Νικητής και δίκαια στο πανέμορφο Ιταλικό νησί υπήρξε ο Dani Sordo με Hyundai i20, ο οποίος μην ξεχνάτε είχε ξανανέβει πέρσι στο ίδιο βάθρο αφού ο Tanak αντιμετώπισε προβλήματα με το τιμόνι του λίγο πριν τον τερματισμό. Λέμε δίκαια γιατί μπήκε επικεφαλής του αγώνα από την 4η Ειδική Διαδρομή και οδηγώντας αλάνθαστα έμεινε εκεί μέχρι τον τερματισμό! Στη 2η θέση ανέβηκε ο Neuville, και αυτός με i20, μετά από μια μεγάλη μάχη που έδωσε ενάντια στον 3ο νικητή μας Sebastien Ogier. Η διαφορά μεταξύ τους ήταν 1 μόνο δευτερόλεπτο, το οποίο έχασε ο Ogier μέσα στην Σούπερ Ειδική.
Η Παρασκευή ξεκίνησε νωρίς το πρωί με τον ήλιο να χτυπάει τους πιλότους κατάματα, και στην 1η κιόλας Ε.Δ. είχαμε μικρές εκπλήξεις. Ο Kalle Rovanpera, με Toyota Yaris, μας είπε ότι ήταν η πιο δύσκολη ειδική διαδρομή που είχε ποτέ, ο Neuville ότι το αυτοκίνητό του ήταν ασταθές σ’ αυτές τις δύσκολες συνθήκες και ότι έκανε ότι καλύτερο μπορούσε, και ο Suninen, με Ford Fiesta, κάνοντας τον πιο γρήγορο χρόνο, ανακοίνωσε με χαμόγελο ότι το αυτοκίνητο είναι απλά εξαιρετικό. Στη 2η Ε.Δ. της ημέρας ο Lappi, με Ford Fiesta, εγκατέλειψε λόγω σοβαρού προβλήματος στον κινητήρα και δεν μπόρεσε να επανέλθει στον αγώνα. Ο Tanak είχε ξανά τεχνικά θέματα και είχε χάσει όχι μόνο τον ρυθμό και την ταχύτητά του, αλλά τα αυγά και τα πασχάλια. Απέφευγε να δίνει τις τυπικές μίνι συνεντεύξεις στο τέλος των ειδικών διαδρομών, και όταν εντέλει ερωτήθηκε είπε ότι όλα είναι καλά, και έφυγε. Κλασικός Tanak.
Η υπόλοιπη μέρα συνέχισε το ίδιο περίεργα…ο Rovanpera αντιμετώπισε θέματα με το τιμόνι, ο Suninen μέχρι την ολοκλήρωση του loop ηγείτο του αγώνα, και ο Tanak επανήλθε στοιχειωδώς μετά το μεσημεριανό σέρβις…ωστόσο το κλίμα ήταν βαρύ για όλους και οι εντελώς διαφορετικές καιρικές συνθήκες (λόγω Οκτωβρίου) φαίνεται να επηρέασαν και να αποσυντόνισαν τόσο τα πληρώματα όσο και το τεχνικό προσωπικό των ομάδων. Το αποκορύφωμα ήρθε στην 6η και τελευταία Ε.Δ. της ημέρας: ο Elfyn Evans, με Toyota Yaris, μπήκε πρώτος εκτελώντας ουσιαστικά χρέη «σκούπας», κάτι για το οποίο δεν δίστασε να γκρινιάξει.
Όταν ο Ogier ερωτήθηκε εάν αυτό υπήρξε θέμα για εκείνον, ο εξάκις πρωταθλητής είπε εκνευρισμένα: «Είναι απλά γελοίο! Αλλά δυστυχώς τίποτα καινούργιο. Το [WRC] είναι ένα σπορ για amateurs, και προφανώς δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί με επαγγελματισμό.» Οι Βρετανοί σχολιαστές μας παρέμειναν σιωπηλοί για λίγα δευτερόλεπτα προσπαθώντας ίσως να βρουν έναν τρόπο να σχολιάσουν τα αληθινά αλλά σκληρά λόγια του Ogier, χωρίς να προσβάλλουν κανέναν…πόσο μάλλον τον συμπατριώτη τους. Κλασσικοί Άγγλοι.
Εδώ κρίθηκε ο αγώνας
Ερχόμαστε στο Σάββατο! Ο Neuville, σε αντίθεση με τους περισσότερους, αποφασίζει να πάρει μαζί του 2 επιπλέον ελαστικά αντί για 1, ένα ρίσκο το οποίο απεδείχθη υπερβολή και το οποίο του κόστισε πολύτιμο χρόνο λόγω έξτρα βάρους. Youlive, youlearn, Thierry. Ο rookie μας Rovanpera βάρεσε σε κάτι δέντρα στη 2η Ε.Δ. της ημέρας και βγήκε εκτός αγώνα χάνοντας ό,τι ελπίδα είχε για ένα βάθρο στο πρωτάθλημα. Δυστυχώς, όσο δυναμικά ξεκίνησε τη χρονιά, τόσο οι τελευταίοι αγώνες του δίδαξαν πως το ωμό ταλέντο (όσο μεγάλο και αν είναι, και μεταξύ μας, είναι) πρέπει πρώτα να παντρευτεί την εμπειρία πριν ανέβουν μαζί στο βάθρο των πρωταθλητών. Στην τελευταία ειδική διαδρομή της ημέρας ο Katsuta, με το δικό του ToyotaYaris, ο οποίος μέχρι τότε έκανε μικρολαθάκια, έχασε πάρα πολύ χρόνο καθότι δεν είχε φρένα. Ο Tanak ήταν ουσιαστικά ανύπαρκτος καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας κάνοντας το ένα μικρό λάθος μετά το άλλο, και γενικά δίνοντας μια εικόνα ξένη, και για να είμαστε εντελώς ειλικρινείς…αποκαρδιωτική. Ο Suninen, ο οποίος πήγαινε τόσο μα τόσο καλά, έμεινε πίσω λόγω υδραυλικών και έτσι έχασε τόσο το αβαντάζ όσο και το όνειρο για ένα βάθρο. Η μέρα μας τελείωσε με τον Neuville να παραχωρεί τη δεύτερη θέση στον Ogier και να δηλώνει ότι η Toyota έχει περισσότερη ταχύτητα από αυτούς (Hyundai).
Ώρα για σαμπάνιες
Την Κυριακή συνέβησαν 3 αξιοσημείωτα πράγματα: 1) Ο Katsuta είχε ένα πολύ σοβαρό ατύχημα (που μας θύμισε αυτό του Tanak στο Μόντε-Κάρλο φέτος) στην 2η Ε.Δ. της ημέρας, 2) η μάχη δευτερολέπτων μεταξύ Ogier και Neuville μας ταξίδεψε στις παλιές καλές εποχές των ράλι και μας κράτησε σε εγρήγορση μέχρι το τέλος, και 3) Ο Tanak θυμήθηκε ποιος είναι στην Σούπερ Ειδική κάνοντας τον γρηγορότερο χρόνο και δείχνοντάς μας πως…ή ένα ολόκληρο τριήμερο μας γλεντούσε με τις κάτω του μετρίου επιδόσεις του, ή οι οδηγίες που είχε δώσει ο αρχηγός της ομάδας AndreaAdamo τον είχαν κρατήσει «στον πάγο». Όπως και να ‘χει, ο πρωταθλητής μας έχει «σβήσει» και κανείς δεν ξέρει σε τι οφείλεται αυτό, ή εάν θα επανέλθει. Ο Gus Greensmith με Ford Fiesta της Μ-Sport είχε μια μέτρια προς συμπαθητική πορεία μέχρι που το αυτοκίνητό του απλά έκανε ένα shutdown στη Σούπερ Ειδική και έχασε αρκετό χρόνο μέχρι να κάνει επανεκκίνηση. Ο νεαρός Pierre-LouisLoubet έδειξε το καλύτερο πρόσωπό του και κατάφερε να ανέβει στην 7η θέση, μετά τον πρωταθλητή μας Tanak. Ο γκρινιαρούλης Βρετανός μας ElfynEvans, ο οποίος μας έλεγε καθ' όλη τη διάρκεια του τριημέρου πόσο απογοητευμένος ήταν με τον εαυτό του, τελείωσε στην 4η θέση.
Τα υποστηρικτικά πρωταθλήματα
Στην κατηγορία WRC2, στο υψηλότερο βάθρο ανέβηκε o Σουηδός Pontus Tideman με Skoda Fabia Rally 2 evo, στο δεύτερο είδαμε τον νεαρό Νορβηγό Ole Christian Veiby με Hyundai i20 R5, και στο τρίτο τον επίσης Νορβηγό Eyvind Brynildsen με Skoda Fabia Rally2 R5. Ο Mads Ostberg (Citroen C3 R5), ενώ ηγείτο της κατηγορίας, έμεινε πίσω λόγω τεχνικών προβλημάτων και δυστυχώς δεν μπόρεσε να καλύψει τον χρόνο, ενώ ο Adrien Fourmaux (Ford Fiesta Rally2) και ο Nikolay Gryazin (Hyundai i20 R5) εγκατέλειψαν λόγω μηχανικών θεμάτων.
Τέλος, στην κατηγορία WRC3, οι 3 νικητές μας ήταν ο Jari Huttunen με Hyundai i20 R5, ο Kajetan Kajetanovicz με Skoda Fabia Rally2 evo, και ο Marco Wilkinson Bulacia με Citroen C3 R5, στην πρώτη, δεύτερη και τρίτη θέση αντίστοιχα.
Σχόλια
Εκτός απροόπτου λοιπόν…θα τα πούμε ξανά μετά τον αγώνα που θα διεξαχθεί στη γενέτειρα του Thierry Neuville, το Βέλγιο, στο Rally Belgium!
Η Σαρδηνία ήταν κατά δήλωση των διοργανωτών αγώνας χωρίς θεατές. Αλλά είδαμε. Και όχι λίγους… Και πώς να πεις στον κάτοικο του χωριού ή της κωμόπολης που περνάει δίπλα του ο αγώνας να κάτσει στο σαλόνι του… Πάντως ήταν όλοι με μάσκες και στις περισσότερες μεριές με αποστάσεις. Καιρός, για έστω και λίγη κανονικότητα!
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.