Πώς να οδηγήσετε με ασφάλεια το καλοκαίρι
Χρήσιμες και ουσιαστικές συμβουλές για κάθε σας μετακίνηση
Για άνετη οδήγηση τους καλοκαιρινούς μήνες
Βασικότατο και καθοριστικότατο: θα πρέπει να λαμβάνετε –πάντα- υπόψη τη φυσική σας κατάσταση. Χρειάζεστε καλή όραση και καλή ακοή και πρέπει να είστε σε εγρήγορση και με καλά αντανακλαστικά.
Μην οδηγείτε ποτέ, ιδιαίτερα αν, έχετε πιει αλκοόλ, έχετε πάρει φάρμακο με συνταγή ή χωρίς το οποίο μπορεί να προκαλέσει υπνηλία, είστε υπό την επήρεια οποιουδήποτε ναρκωτικού, είστε πολύ κουρασμένοι, ή είστε συναισθηματικά ταραγμένοι. Όλα τα παραπάνω είναι στοιχεία που μπορούν να σας κάνουν απρόσεκτους.
Στις Εθνικές Οδούς
Κατά τη διάρκεια του καλοκαιριού, τουρίστες και παραθεριστές,ανεβάζουν το σύνηθες ποσό της κίνησης που αντιμετωπίζουμε στις καθημερινές διαδρομές μας. Τα δε Σαββατοκύριακα, οι δρόμοι είναι επίσης πιο φορτωμένοι από ό, τι συνήθως, με τους ανθρώπους που ταξιδεύουν σε εξοχικές κατοικίες, παραλίες, ή απλώς μετακινούνται για να αλλάξουν περιβάλλον και να απολαύσουν ένα γεύμα ή ένα καφέ.
Βασικά προσπαθήστε να μείνετε ήρεμοι. Οδηγήστε με ασφαλή ταχύτητα και να είστε ευγενικοί με τους άλλους οδηγούς. Να θυμόσαστε ότι η υπερβολική ταχύτητα, τα προσπεράσματα στο αντίθετο ρεύμα, αλλά και τα νευρικά σλάλομ ανάμεσα σε άλλα αυτοκίνητα για να κερδίσετε λίγα λεπτά της ώρας, μόνο εκνευρισμό μπορούν να δημιουργήσουν με τελική κατάληξη ένα ατύχημα. Εάν δε σας πάρει βράδυ σε αυτοκινητόδρομο, σταματήστε στον πρώτο ασφαλή χώρο πάρκινγκ και κοιμηθείτε μισή ώρα. Δεν μπορείτε να φανταστείτε πόσο αναζωογονητικό είναι αυτό για τη συνέχει του ταξιδιού σας. Αλλά ακόμα και την ημέρα.
Εάν έχετε να κάνετε μακρινό ταξίδι για να φτάσετε στον προορισμό σας, φροντίστε να κάνετε ένα διάλειμμα και να περιποιηθείτε τον εαυτό σας, πλένοντας το πρόσωπό σας και παίρνοντας ένα καφέ ή ένα παγωτό. Θα αισθανθείτε ανανεωμένοι και πιο έτοιμοι για τη συνέχεια.
Ο ρόλος του Air Condition
Ουσιαστικότατος το καλοκαίρι! Αir condition όμως αλόγιστα; Υπάρχουν τεχνικές που καλό είναι να τις ακολουθήσουμε. Όταν έχουμε το αυτοκίνητό μας παρκαρισμένο για ώρες στον ήλιο και μπαίνουμε μέσα, τότε δεν ανάβουμε στο φουλ τον κλιματισμό για να δροσίσει. Καίμε βενζίνη χωρίς λόγο, ενώ θα έπρεπε για 3-4 λεπτά να ανοίξουμε όλα τα παράθυρα, να φύγει η κλειστή ζέστη, να ανανεωθεί λίγο το περιβάλλον, ακόμα κι αν είναι ζεστή η ημέρα και κατόπιν να ξεκινήσουμε τo air condition, στην μεσαία σκάλα, έτσι ώστε να δώσουμε την ευκαιρία στον περιβάλλοντα χώρο να προσαρμοστεί.
Το μόνο που χρειάζεται, είναι να έχουμε υπομονή! Πάντως, μην ανάβετε το air condition όταν δεν είναι απαραίτητο. Ειδικά στο ταξίδι, μπορείς να κατεβάσεις λίγο τα πίσω παράθυρα και να εξαερίζεις το αυτοκίνητό σου οικονομικά αφού χωρίς A/C γλυτώνεις 5% στην κατανάλωση.
Μην ξεχνάτε επίσης, το καλοκαίρι στις μεγάλες ταχύτητες συμφέρει περισσότερο η οδήγηση με κλιματισμό παρά με ανοικτά παράθυρα. Τα ανοικτά παράθυρα λειτουργούν σαν «αλεξίπτωτα» (λόγω της δυναμικής πίεσης που αναπτύσσεται στα πλάγια του οχήματος) και υποχρεώνουν τον οδηγό να πατά περισσότερο γκάζι. Ο κλιματισμός είναι αποδοτικότερος στις μεγάλες ταχύτητες σε κάθε περίπτωση. Όχι όμως στο «τέρμα»… διαλέγουμε μία σκάλα, που να προσαρμόζει την εσωτερική θερμοκρασία μέχρι τους 23οC και την σταθεροποιούμε.
Θυμηθείτε επίσης, ότι η οδήγηση με ανοιχτή την ηλιοροφή αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου κατά 15%.
Προγραμματίστε, πριν την έναρξη –το αργότερο- του καλοκαιριού, φροντίζουμε να αλλάξουμε στο συνεργείο μας, απαραίτητα, το φίλτρο καμπίνας.
Σύμφωνα με εμπειρογνώμονα της Ισπανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Seat, μια εσωτερική θερμοκρασία 35°C επιβάλλει στον οδηγό να αντιδρά 20% πιο αργά από ότι στους 25°C. Το αποτέλεσμα είναι παρόμοιο με την οδήγηση με επίπεδο αλκοόλ στο αίμα περίπου 0,5g/l. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να διατηρούμε το χώρο των επιβατών δροσερό και καλά αεριζόμενο.
Ο ρόλος της σκιάς…
Επίσης καθοριστικός, κυρίως στην τσέπη μας. Κι αυτό γιατί αν παραλάβουμε ένα αυτοκίνητο που βρίσκεται σε σκιά, θα μπούμε σε ένα περιβάλλον με τουλάχιστον λιγότερους από 15-20 βαθμούς Κελσίου σε επίπεδο ζέστης, από το να μπαίναμε σε ένα άλλο αυτοκίνητο που βρίσκεται κάτω από το λιοπύρι. Σκεφτείτε λοιπόν τι σημαίνει σε εξοικονόμηση ενέργειας –και προφανώς ρύπων- αφού γλυτώνετε ώρες άσκοπου κλιματισμού για να φέρετε το αυτοκίνητό σας σε κατάσταση ταξιδιού.
Αν αποδειχθείτε τυχεροί και εξασφαλίσετε σκιά, προβλέψτε την «κίνηση του ήλιου», που το καλοκαίρι είναι σχετικά πιο κάθετη, έτσι ώστε να έχει όσο περισσότερη σκιά μπορεί για περισσότερο χρόνο και ανοίξτε τα παράθυρα γύρω-γύρω από ένα πόντο για να αερίζεται το εσωτερικό της καμπίνας των επιβατών.
Αν έχουμε cabrio;
Στην Ελλάδα με τα εξωφρενικά ποσοστά ηλιοφάνειας, τα cabrio αυτοκίνητα μοιάζουν να επινοήθηκαν για τέτοιες χώρες… όμως, με τα ανύπαρκτα φίλτρα στην ατμόσφαιρα, ο ήλιος καίει τρελά. Καίει και πονάει. Δείγμα, ότι οι ακτίνες του φτάνουν στο δέρμα μας ανενόχλητες, κάνουν κακό. Μπορούμε λοιπόν να ισχυριστούμε ότι απολαμβάνουμε «ξεσκέπαστη» οδήγηση και να ψηνόμαστε; Δύσκολο ερώτημα, στο οποίο καλείτε ο καθένας να προσαρμόσει την απάντησή του.
Σε καμία περίπτωση δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι ο ήλιος μπορεί να προκαλέσει ηλίαση, πολύ εύκολα πλέον. Άρα ένα καπέλο είναι τουλάχιστον επιβεβλημένο, όπως και ρούχα που να καλύπτουν μεγάλο μέρος του δέρματός μας. Ειδικά για τις αιθέριες υπάρξεις, σε ρόλο οδηγού (που συνηθίζεται πλέον συχνά σε τέτοιας κατηγορίας αυτοκίνητα) είτε συνοδηγού, όσο κι αν δεν συνάδει με τον καλοκαιρινό ενδυματολογικό κώδικα, θα πρέπει να έχουμε καλυμμένους ώμους και μηρούς, γιατί τα εγκαύματα παραμονεύουν. Και πετυχαίνουν τον στόχο τους, αφού μας «κοιμίζει» το αεράκι που κυκλοφορεί και που ναι μεν μας δροσίζει, αλλά από την άλλη ύπουλα μας εμποδίζει να αντιληφθούμε το τι κοκκίνισμα μας περιμένει…
Σχάρες οροφής
Αποφύγετε τη μεταφορά περιττών φορτίων και τη χρήση σχαρών οροφής. Κάθε πρόσθετο εξάρτημα και βάρος που τοποθετείτε στο όχημά σας (ξεχασμένα αντικείμενα στο πορτ-μπαγκάζ, αεροτομές, σχάρες, μπαγκαζιέρες οροφής, πρόσθετες μεγάλες κεραίες κλπ.) προκαλεί αύξηση της ισχύος που απαιτείται από τον κινητήρα, αύξηση της αεροδυναμικής αντίστασης και συνεπώς αύξηση της κατανάλωσης καυσίμου. Οδηγώντας με 120 χλμ την ώρα και έχοντας τοποθετημένες αποσκευές στη σχάρα οροφής, η κατανάλωση καυσίμου μπορεί να αυξηθεί μέχρι 39%.
Στη σχάρα της οροφής πρέπει να αποφεύγονται τα μεγάλα φορτία. Περισσότερα από 100 κιλά επηρεάζουν την ευστάθεια, την αεροδυναμική και αυξάνουν την κατανάλωση, ενώ κάνουν ιδιαίτερα ανασφαλή την οδήγηση. Ανάλογες επιδράσεις έχουν και οι σχάρες που τοποθετούνται και σε άλλα σημεία του οχήματος (π.χ. στην πίσω πόρτα αποσκευών).
Αν είναι να μεταφέρετε ποδήλατα, επιλέξτε τις ειδικές βάσεις στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου και στερεώστε πολύ καλά τα ποδήλατα. Ανά διαστήματα στο ταξίδι σας, ελέγξτε τα δεσίματά τους.
Χώρος αποσκευών
Βασική προϋπόθεση, να τοποθετούμε τα βαριά και μεγάλα αντικείμενα στο δάπεδο του πορτμπαγκάζ. Να θυμόσαστε πάντα ότι περιττά βάρη στον χώρο των αποσκευών αυξάνουν την κατανάλωση. Αύξηση κατανάλωσης -και κυρίως, μείωση της ασφάλειας κατά την οδήγηση- υπάρχει και όταν το όχημα φορτωθεί ανομοιόμορφα.
Σημαντικό: Επίσης προσέχουμε να μην περνάνε τα αντικείμενα το ύψος της πλάτης των πίσω καθισμάτων, γιατί μπορεί σε ενδεχόμενο απότομο φρενάρισμα, να φύγουν μέσα στην καμπίνα με σημαντικό κίνδυνο τραυματισμού. Έτσι τα στερεώνουμε καλύτερα με ένα δίχτυ καλά ασφαλισμένο από πάνω τους.
Ρυμουλκώντας τροχόσπιτο
Είναι αναγκαίο η προσοχή μας πρέπει να είναι υπερδιπλάσια. Απαραίτητα πρέπει να τηρούμε τους κανόνες που ορίζουν οι κατασκευαστές –αυτοκινήτων και τροχόσπιτων- γιατί έτσι θα εξασφαλίσουμε την μέγιστη δυνατή ασφάλεια στις μετακινήσεις μας. Πάντως πρέπει να τοποθετήσουμε στο αυτοκίνητό μας μεγαλύτερους καθρέφτες αριστερά-δεξιά, για να βλέπουμε τι γίνεται πίσω μας, μιας και τα τροχόσπιτα «εξέχουν» από το πλάτος του αυτοκινήτου.
Θα πρέπει να συνηθίσετε στην αίσθηση της ρυμούλκησης του μεγαλύτερου όγκου, όπως επίσης και να μην ταλαιπωρείτε τον συμπλέκτη όταν ξεκινάτε. Σημαντικό είναι βέβαια, να ελέγχετε την κατάσταση των φρένων του ρυμουλκούμενου οχήματος, γιατί αυτό είναι που καθορίζει πλέον τον βαθμό επιβράδυνσης του συνόλου. Και φυσικά, ακόμα πριν «κοτσάρετε» το τροχόσπιτο στο αυτοκίνητό σας, διαβάστε προσεκτικά τις οδηγίες του κατασκευαστή του αυτοκινήτου σας.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.