- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Suzuki Swift & Hybrid: Φρέσκιες ιδέες και κλασική ποιότητα
Το τρίτης γενιάς supermini της Suzuki υιοθετεί ένα νέο στιλ, εστιασμένο στην απόδοση, διαθέτοντας ένα σημαντικά ελαφρύ αμάξωμα και εισάγοντας προηγμένες τεχνολογίες ασφάλειας, ενώ κατασκευάζεται στην Ιαπωνία
Μία από τις επιλογές που έχει ένας κατασκευαστής αυτοκινήτου, όταν πρόκειται να δημιουργήσει από λευκό χαρτί, τον αντικαταστάτη ενός best seller μοντέλου, είναι να ακολουθήσει την πεπατημένη, να βαδίσει δηλαδή σε σίγουρα μονοπάτια και δοκιμασμένες λύσεις. Όμως: Η Suzuki, δεν είναι ένας «ακόμα» κατασκευαστής. Είναι μία αυτοκινητοβιομηχανία που τολμάει και ακολουθεί τον δικό της ξεχωριστό δρόμο, ιδιαίτερα στον τομέα των επιδόσεων και της αισθητικής! Όπου σε πείσμα των καιρών, επιλέγει ξεχωριστή σχεδιαστική ταυτότητα για το κάθε μοντέλο της, στο οποίο μάλιστα «τοποθετεί» και μία σχεδιαστική λεπτομέρεια από ιστορικά μοντέλα της!
Το νέο Swift λοιπόν, είναι προσαρμοσμένο στην εποχή του. Αισθητικά, όσο και τεχνολογικά. Εξωτερικά έχουμε μεγάλη εξάγωνη μάσκα, οι πίσω χειρολαβές των θυρών είναι «κρυμμένες» δίπλα στα παράθυρα, η οροφή μοιάζει να μην ενώνεται με τις πίσω κολόνες μέσα από την σχεδιαστική επιλογή, ενώ όταν το κοιτάς από το πλάι, διακρίνεις εύκολα τους «ώμους» των πίσω φτερών να ξεχωρίζουν.
Εσωτερικά το ταμπλό είναι σύγχρονο με ψηφιακές οθόνες τόσο στο καντράν την έγχρωμη οθόνη LCD πολλαπλών ενδείξεων 4,2’’ όσο και στο κέντρο του ταμπλό την οθόνη αφής πολλαπλών λειτουργιών 7’’, με κλίση προς τον οδηγό.
Παράλληλα, οι χώροι φροντίζουν για την άνεση των επιβατών ενώ οι πολλοί και μεγάλοι αποθηκευτικοί χώροι για την απόλυτη αίσθηση ευρυχωρίας.
Silicon Valley
Ο εξοπλισμός της βασικής έκδοσης του νέου Swift περιλαμβάνει air condition, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους καθρέπτες, αυτόματη λειτουργία φώτων, ηχοσύστημα, 6 αερόσακους, ESP, φώτα ημέρας LED, δερμάτινη επένδυση τιμονιού και κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, ενώ διατίθεται με 7 χρώματα αμαξώματος αλλά και 4 δυνατότητες διχρωμίας.
Safety first
Μία σειρά από προηγμένα συστήματα ασφάλειας παρέχονται με το Swift, τα οποία αλλάζουν την υπόθεση της ουσιαστικής υποστήριξης οδηγού και επιβατών, σε δραστικό βαθμό. Έτσι, πλην των «βασικών», Radar Brake Support, Hill hold control,
Σύστημα ειδοποίησης εκτάκτου ανάγκης, Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας (ESP), Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, Απορροφητικό αμάξωμα τεχνολογίας Heartect, 6 SRS αερόσακοι και αμάξωμα μετριασμού τραυματισμού πεζών, έχουμε τα παρακάτω συστήματα τα οποία αξίζει να μελετήσετε, προ της επιλογής σας για την επόμενη αγορά σας.
Έχουμε λοιπόν το σύστημα αποφυγής πρόσκρουσης (Dual Sensor Brake Support/DSBS) ένα εξελιγμένο σύστημα εμπρόσθιας ανίχνευσης που υποστηρίζει μια σειρά από τεχνολογίες ασφάλειας, το Σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας, το σύστημα προειδοποίησης εκτροπής αυτοκινήτου, την αυτόματη λειτουργία μεγάλης σκάλας φώτων (High Beam Assist), το Αdaptive cruise control κ.ά.
Στον δρόμο
Επιλέγουμε το μοντέλο 1.2 Dualjet + Hybrid GLX που χρησιμοποιεί τον 4-κύλινδρο ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.200 κ.εκ. Dualjet απόδοσης 90 ίππων, ο οποίος εν προκειμένω συνδυαζόταν με το νέο υβριδικό σύστημα της Suzuki, που αποτελείται από μία ενσωματωμένη ηλεκτρογεννήτρια και μία μπαταρία ιόντων λιθίου. Χρησιμοποιεί χειροκίνητο κιβώτιο 5 ταχυτήτων με σωστή κλιμάκωση, το οποίο μεταδίδει την κίνηση στους εμπρός τροχούς, ενώ το πραγματικά ελαφρύ αμάξωμα των 840 κιλών, συνεπικουρούμενο από την εξαιρετική ρύθμιση των αναρτήσεων προσφέρει κορυφαία ποιότητα κύλισης με κρατήματα και συμπεριφορά που θα ενθουσιάσουν κάθε οδηγό.
Η γκάμα των κινητήρων περιλαμβάνει τον ατμοσφαιρικό 1.200άρη Dualjet των 90 ίππων, ο οποίος μπορεί να συνδυαστεί και με το υβριδικό σύστημα Suzuki Hybrid, αλλά και με την αξιόπιστη τετρακίνηση της Suzuki Allgrip και το αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων CVT, όπως επίσης και τον 1.000-άρη turbo κινητήρα Boosterjet, απόδοσης 112 ίππων που μπορεί επίσης να συνδυαστεί με το υβριδικό σύστημα, αλλά και με κλασικό αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων.
Το υβριδικό σύστημα
Το νέο υβριδικό σύστημα που έχει εξελίξει η Suzuki το συναντάμε σε διάφορες εκδόσεις του Swift. Πρόκειται για συνδυασμό ενσωματωμένης ηλεκτρογεννήτριας (ISG) και μπαταρίας ιόντων λιθίου υψηλής ενεργειακής απόδοσης, που λειτουργεί παράλληλα με τον κινητήρα, υποστηρίζοντάς τον ταυτόχρονα. Το υβριδικό σύστημα Suzuki Hybrid ανακτά ενέργεια από το φρενάρισμα, τη συγκεντρώνει σε μια μικρή μπαταρία που βρίσκεται κάτω από το κάθισμα του οδηγού και «βοηθά» τον κινητήρα στις επιταχύνσεις ενώ εκτελεί χρέη δυναμό και ηλεκτροκινητήρα.
Το σύστημα δε αυτό αποτελεί βασικό εξοπλισμό στις εκδόσεις 1.2 Dualjet + Hybrid GLX και 1.0 Boosterjet + Hybrid GLX με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου. Το Suzuki Hybrid αποτελεί δε ένα ιδανικό υβριδικό σύστημα για μικρά αυτοκίνητα πόλης καθώς η συνεχόμενη λειτουργία της ηλεκτρογεννήτριας σε συνδυασμό με τον κινητήρα έχουν σχεδιαστεί για να προσφέρουν την απόλυτη οικονομία στην κατανάλωση των καυσίμων. Επιπλέον η νέα τεχνολογία πετυχαίνει εξοικονόμηση χώρου και βέλτιστη κατανομή βάρους.
Και όλα αυτά χωρίς περιορισμούς. Καθώς δεν θα χρειαστεί ποτέ να φορτίσετε το αυτοκίνητο σας, το οποίο θα επαναφορτίζεται κατά την επιβάρυνση.
Ανεξάρτητα από τα χιλιόμετρα και από το ποιος είναι ο προορισμός, η τεχνολογία Suzuki Hybrid σας προσφέρει τα οφέλη της διαρκώς χωρίς περιορισμούς.
Κοστίζει
Η τιμή του Suzuki Swift 1.2 Dualjet GL 90hp αρχίζει από τα 11.830 ευρώ, ενώ αυτή του 1.2 Dualjet 2WD GLX με το υβριδικό σύστημα αρχίζει από τα 15.230 ευρώ.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.