- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
VW Golf: Έτοιμο για το μέλλον!
Το νέο Golf είναι εδώ, με προηγμένους κινητήρες, βελτιωμένη σχεδίαση, ευφυή συστήματα υποστήριξης νέα γενιά συστημάτων ενημέρωσης/ψυχαγωγίας και περισσότερες λειτουργίες
Είναι αξιοσημείωτο ότι η Volkswagen με την παρουσίαση του νέου Golf, δίνει έμφαση στις μελλοντικές γενιές χρηστών των αυτοκινήτων, ενώ δεν παρακάμπτει ούτε ένα χαρακτηριστικό από εκείνα που δημιούργησαν το DNA Golf.
Είναι αυτό το μοναδικό στοιχείο, που κάθε χρόνο οδηγεί περίπου ένα εκατομμύριο ανθρώπους να αποφασίσουν να αγοράσουν ένα νέο Golf. Για πάνω από τέσσερις δεκαετίες, ένα νέο Golf φεύγει από τη γραμμή παραγωγής κατά μέσο όρο κάθε 40 δευτερόλεπτα. Τα περισσότερα διαμορφώνονται σύμφωνα με τις επιθυμίες των πελατών (υπηρεσία εξατομίκευσης-personalization) και παράγονται κατά παραγγελία.
Ουσιαστικά, τέσσερις είναι οι πυλώνες στους οποίους το νέο Golf στηρίζει την πορεία του για μεγαλύτερες επιτυχίες στην παγκόσμια αγορά: Διαισθητική Χρηστικότητα, Συνδεσιμότητα, Αυτόνομη Οδήγηση και Έξυπνη Βιωσιμότητα.
Πλειάδα τεχνολογιών
Ο εκδημοκρατισμός της υψηλής τεχνολογίας. Έτσι ονομάζει η VW τις άφθονες τεχνολογικές καινοτομίες που διαθέτει το νέο Golf. Για πρώτη φορά παγκοσμίως στη μικρομεσαία κατηγορία, το νέο σύστημα ψυχαγωγίας, πλοήγησης και διαδικτυακών υπηρεσιών Discover Pro, μπορεί να ελέγχεται ανέπαφα με την κίνηση των χεριών (Gesture Control). Με μία οθόνη 9,2 ιντσών, αποτελεί μία ολοκληρωμένη μονάδα απεικόνισης σε συνεργασία με την ψηφιακή οθόνη οργάνων Active Info Display, που είναι επίσης νέα στο Golf.
Ταυτόχρονα, η γκάμα διαδικτυακών υπηρεσιών και εφαρμογών έχει διευρυνθεί. Βασική φιλοσοφία εδώ είναι το «έξυπνο σπίτι»: Αυτό σημαίνει ότι η πόρτα του σπιτιού θα μπορεί να ανοίγει –με το κινητό στο αυτοκίνητο μέσω MirrorLink™ και της νέας εφαρμογής DoorBird– για ένα μέλος της οικογένειας, έναν πωλητή ή courier. Στην περίπτωση αυτή, ο οδηγός βλέπει online ποιος χτυπά το κουδούνι του σπιτιού.
Το ανανεωμένο Golf, μετά από 33 εκατομμύρια και πλέον πωλήσεις, αποτελεί και πάλι σημείο αναφοράς για τα συστήματα υποστήριξης στη μικρομεσαία κατηγορία. Ανάμεσα στις τεχνολογίες που θα βελτιώσουν σημαντικά την ασφάλεια είναι το City Emergency Braking με νέο σύστημα παρακολούθησης πεζών (Front Assist), το νέο Traffic Jam Assist (ημιαυτόνομη οδήγηση μέχρι 60 km/h) και το Emergency Assist, κάτι επίσης νέο στην κατηγορία. Το Traffic Jam Assist αυξάνει ταυτόχρονα την άνεση και ευκολία του οδηγού σε συνθήκες αυξημένης κυκλοφορίας.
Νέοι κινητήρες
Η σταδιακή ψηφιοποίηση του νέου αυτοκινήτου υποστηρίζεται από ένα σύνολο πολύ αποδοτικών κινητήρων. Στο νέο Golf κάνει ντεμπούτο ο νέος υπερτροφοδοτούμενος «1.5 TSI Evo», τετρακύλινδρος κινητήρας που αποδίδει 150 ίππους με τεχνολογία Active Cylinder Management (ACT), ενώ θα ακολουθήσει σύντομα μία έκδοση BlueMotion με 130 ίππους.
Ακόμα και ο νέος βασικός βενζινοκινητήρας, ο υπερτροφοδοτούμενος άμεσου ψεκασμού 1.0 TSI με 85 ίππους εντυπωσιάζει με κατανάλωση μόλις 4,8 λίτρα/100 χλμ.
Παράλληλα, η Volkswagen έχει να επιδείξει και την συνέχεια του θρυλικού Golf GTI, που τώρα αποδίδει 230 ίππους στη βασική εκδοχή του. Ένα νέο 7-τάχυτο DSG συμβάλλει στην περαιτέρω μείωση της κατανάλωσης μέχρι 0,3 λίτρα/100 χλμ. Όλα τα Golf υιοθετούν επίσης BlueMotion Technologies, ένα σύστημα stop-start και ένα πρόγραμμα για την ανάκτηση ενέργειας κατά την πέδηση.
Active Info Display
Το Active Info Display του Golf είναι ένας πλήρως ψηφιοποιημένος πίνακας οργάνων με πολυάριθμες διαδραστικές λειτουργίες. Όλα τα όργανα προβάλλονται εικονικά μέσω λογισμικού στην έγχρωμη οθόνη 12.3-ιντσών. Οι πληροφορίες πλοήγησης μπορούν να απεικονίζονται σε 2-διάστατη ή 3-διάστατη μορφή. Η ανάλυση 1.440 x 540 pixels επιτρέπει μία εξαιρετικά ακριβή και προηγμένη απεικόνιση όλων των λεπτομερειών. Υπάρχουν πέντε διαφορετικά προφίλ στα οποία αλλάζουν οι πληροφορίες και τα γραφικά που εμφανίζονται. Ενδεικτικό παράδειγμα των διαδραστικών στοιχείων της Active Info Display παίρνουμε από το προφίλ Navigation (Πλοήγηση). Εδώ το ταχύμετρο και το στροφόμετρο τοποθετούνται στο πλάι για να απελευθερωθεί χώρος για το χάρτη πλοήγησης στο κέντρο.
Ο 10λογος της νέας γενιάς Golf
1. Πιο διαισθητικό: Με σύστημα ενημέρωσης /ψυχαγωγίας «Discover Pro» με έλεγχο μέσω χειρονομιών, φέρνει τη διεπαφή του μέλλοντος μέσα στο αυτοκίνητο.
2. Μεγαλύτερες οθόνες: Νέα σχεδίαση για τα συστήματα ενημέρωσης /ψυχαγωγίας με μεγαλύτερες οθόνες αφής.
3. Πάντα συνδεδεμένο: Διαδικτυακές υπηρεσίες «Guide & Inform» και νέες υπηρεσίες Car-Net «Security & Service» για το Golf.
4. Ημιαυτόνομη κίνηση: Ημιαυτόνομη λειτουργία του Golf σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας με συχνά «σταμάτα-ξεκίνα» σε ταχύτητες έως 60 χλμ./ώρα με το νέο σύστημα Traffic Jam Assist.
5. Πιο αποδοτικό: Νέοι βενζινοκινητήρες 1.5 TSI απόδοσης 130 και 150 ίππων.
6. Ισχυρότερο: Το νέο Golf GTI αποδίδει 230 ίππους, ενώ έχουμε ισχυρότερες επιδόσεις για το GTI Performance με απόδοση 245 ίππων.
7. Βελτιωμένη κατανάλωση: Νέο, 7-τάχυτο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG το οποίο μειώνει την κατανάλωση έως 0,3 λίτρα/100 χλμ.
8. Ανανεωμένο: Νέοι προφυλακτήρες, νέα μάσκα και νέα πίσω φώτα full-LED στο βασικό εξοπλισμό.
9. Πιο λαμπερό: Νέοι προβολείς LED αντικαθιστούν όλα τα φώτα xenon στα Golf και Golf Variant.
10. Πλουσιότερος εξοπλισμός: Όλες οι εκδόσεις (περιλαμβανομένων των Golf Variant και Golf Alltrack) παρέχουν ακόμα πλουσιότερο επίπεδο βασικού εξοπλισμού.
Συστήματα Ημιαυτόνομης οδήγησης
Ασφάλεια μέσα στην πόλη
Το Front Assist είναι ένα σύστημα το οποίο προειδοποιεί και επιβραδύνει αυτόματα σε περίπτωση μίας ενδεχόμενης σύγκρουσης. Σημαντικό μέρος του συστήματος Front Assist είναι η λειτουργία επιβράδυνσης έκτακτης ανάγκης City Emergency Brake. Η νεότερη εκδοχή του Front Assist στο ανανεωμένο Golf δεν αναγνωρίζει μόνο άλλα οχήματα, αλλά και πεζούς, οι οποίοι κινούνται πιθανότατα κάθετα στο δρόμο. Σε περίπτωση που ένας πεζός κινδυνεύει, το σύστημα προειδοποιεί τον οδηγό και το Golf φρενάρει τελικά αυτόνομα.
Emergency Assist
Το Golf αντιλαμβάνεται αν ο οδηγός δεν αντιδρά σωστά και επιβραδύνει εν μέρει αυτόματα σε περίπτωση ανάγκης. Το νέο σύστημα, σύμφωνα με το οποίο το Lane Assist και το ACC συγχωνεύονται σε ένα νέο σύστημα υποβοήθησης, ονομάζεται Emergency Assist. Όσο οι αισθητήρες αναγνωρίζουν πως ο οδηγός δεν εμφανίζει δραστηριότητες αλλαγής κατεύθυνσης, επιβράδυνσης και επιτάχυνσης, τότε το σύστημα ξεκινά σε διάφορα στάδια την αφύπνιση του οδηγού και θέτει το αυτοκίνητο σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης. Την ίδια στιγμή ενεργοποιούνται τα αλάρμ, ενώ το ίδιο το αυτοκίνητο πραγματοποιεί συνεχώς ελαφρές αλλαγές πορείας, προειδοποιώντας τους οδηγούς των οχημάτων που κινούνται εκεί κοντά για την επικινδυνότητα της κατάστασης. Από την πλευρά του, το ACC εμποδίζει την πρόσκρουση σε προπορευόμενα οχήματα, ενώ το Emergency Assist επιβραδύνει το Golf συνεχώς μέχρι την πλήρη ακινητοποίησή του.
Σύστημα υποβοήθησης της πορείας μέσα στο μποτιλιάρισμα
Το Golf κινείται εν μέρει αυτοματοποιημένο μέσα στο μποτιλιάρισμα. Η Volkswagen εξέλιξε το σύστημα υποβοήθησης της πορείας μέσα στο μποτιλιάρισμα, βασιζόμενη στο Lane Assist (σύστημα που διατηρεί το αυτοκίνητο στη λωρίδα του) και στο ACC (αυτόματη διατήρηση της απόστασης ασφαλείας). Αυτό το σύστημα είναι διαθέσιμο στα μοντέλα που εφοδιάζονται με κιβώτιο ταχυτήτων διπλού συμπλέκτη DSG, κάνοντας την οδήγηση μέσα στο μποτιλιάρισμα σαφώς πιο άνετο. Επιπλέον, η μετακίνηση υπ’ αυτές τις συνθήκες γίνεται και πιο ασφαλής, αφού το σύστημα βοηθά στην αποφυγή ακόμα και των συνηθισμένων συγκρούσεων από πίσω.
Τιμές
Η τιμή του VW Golf 1.0 TSI 85PS Comfortline 3D αρχίζει από 16.450€, ενώ η αντίστοιχη πετρελαιοκίνητη Golf 1.6 TDI 115PS Comfortline 3D από 20.750€.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πρώτη η McLaren με τη Ferrari στη δεύτερη και την τρίτη θέση και τον Βερστάπεν έκτο με τη Red Bull
Από την επόμενη χρονιά ο Λιούις Χάμιλτον θα φοράει τα κόκκινα της Ferrari
Για τη βρετανική ομάδα ήταν ο 9ος τίτλος της ιστορίας της στους κατασκευαστές
Η θρυλική αυτοκινητοβιομηχανία δρομολογεί τη δραστικότερη αλλαγή στην ιστορία της - Τα πρώτα σχόλια
Έχοντας στην κατοχή του ένα καλό αυτοκίνητο, είναι ο αδιαμφισβήτητος πρωταθλητής γιατί σκέφτεται και ενεργεί με διαφορά δεκάτων του δευτερολέπτου
Όλα όσα έγιναν στην πίστα Las Vegas Strip Circuit, την Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2024
Ο Elfyn Evans κερδίζει το Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Neuville είναι σε απόσταση αναπνοής από το πρωτάθλημα
Ο Neuville μένει πάνω από 7 λεπτά πίσω μετά από τεχνικό πρόβλημα
Ποιος θα είναι ο φετινός πρωταθλητής;
Σ’ έναν ολοένα και περισσότερο ηλεκτρικό κόσμο, είναι μια ανακούφιση και μια τζούρα καθαρόαιμης ευδαιμονίας να μπορείς ακόμα να ακούς έναν κινητήρα να αφυπνίζεται
Μια σύντομη αυτοβιογραφική βόλτα, με το αυτοκίνητο να είναι αυτό που ξέρει να είναι: ένα όχημα μνήμης
On the road again: Όλα είναι δρόμος! Και μας περιμένει...
Από τα αμερικανικά muscle cars της δεκαετίας του 1950 στα ευρωπαϊκά roadsters της δεκαετίας του 1960
Όλα όσα χρειάζεστε και ακόμα περισσότερα
Μεγαλύτερη άνεση και ασφάλεια στο ταξίδι, χωρίς να αποσπούν την προσοχή σας από την οδήγηση
Εργάζεται καθημερινά από το 2015 για να μας φέρει κοντά στην ηλεκτρική κινητικότητα, έτσι κάνουν κάθε μέρα της ζωής μας καλύτερη
Βραβεύτηκε με τη μέγιστη βαθμολογία 5 αστέρων στα crash test Euro NCAP
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.