- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Πρόστιμο στη μούτζα - Κίνδυνος για τον ελληνισμό;
Τώρα στο στόχαστρο μπαίνει η πιο ελληνική από τις χειρονομίες: η μούτζα
Ο Μάνος Βουλαρίνος σχολιάζει τις αλλαγές και το πρόστιμο που προβλέπει ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας για τους οδηγούς που ρίχνουν μούντζα.
H επίθεση της νέας τάξης πραμάτων (πάντα χωρίς γ) στον ελληνισμό συνεχίζεται με την ορμή εφήβου της δεκαετίας του ’80 που μόλις έχει αγοράσει το καινούργιο τεύχος του Play του Boy και τρέχει στο δωμάτιο του για μελέτη. Μετά την εξαφάνιση του θρησκεύματος από τις ταυτότητες που αφελληνίζει το πιο βασικό δημόσιο έγγραφο, μετά τον υποχρεωτικό εμβολιασμό των παιδιών που δεν τους επιτρέπει να μεταδώσουν και να κολλήσουν παλιές ασθένειες γεμάτες νοσταλγία, αγιόκλημα και γιασεμί, μετά τις υποχρεωτικές μάσκες που έκρυβαν τις λαμπερές σαν καινούργιος μπιντές οδοντοστοιχίες των Ελλήνων, τώρα στο στόχαστρο μπαίνει η πιο ελληνική από τις χειρονομίες: η μούτζα. Σύμφωνα με πληροφορίες (όπως λέμε στη δημοσιογραφική γλώσσα το «το είδα κάπου στο ίντερνετ») ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας θα προβλέπει πρόστιμο 100 ευρώ σε όποιον, εν είδει διαμαρτυρίας και ενώ οδηγεί, προτείνει το χέρι έχοντας ανοιχτά σαν βεντάλια τα δάχτυλα με την παλάμη να βλέπει προς τον αποδέκτη της διαμαρτυρίας.
Κανονικά (και μ’ αυτή την πρόθεση ξεκίνησα το σημερινό «και μπράβο τους»), αυτή η πληροφορία μπορεί να εκκληφθεί μόνο ως αστείο. Αλλά επειδή η κυβέρνηση έτσι κι αλλιώς αντιμετωπίζει την καθημερινότητα με χιούμορ (μαύρο, αλλά χιούμορ νεβερδελές), υποψιάζομαι ότι όντως μπορεί στο υπουργείο Μεταφορών να σκέφτονται να ποινικοποιήσουν τη μούτζα και να προσθέσουν στο αξιοζήλευτο παλμαρέ τους άλλον έναν κανόνα που στην πραγματικότητα εξευτελίζει την ίδια την ιδέα των κανόνων.
Βλέπετε, οι κανόνες που δεν επιβάλλονται κάνουν τους πολίτες να χάνουν κάθε σεβασμό στους κανόνες γενικώς και τους εθίζουν στην ιδέα ότι δεν είναι απαραίτητοι. Ένας κανόνας σαν κι αυτόν που, πέρα από την δεδομένη απροθυμία της πολιτείας για επιβολή, είναι και πρακτικά αδύνατο να επιβληθεί, ενισχύει την ιδέα της ασημαντότητας των κανόνων με τον ίδιο τρόπο που το κάνουν τα, συχνά αστεία, όρια ταχύτητας. Δεν τηρούνται από τους περισσότερους, η μη τήρηση δεν τιμωρείται ποτέ κι έτσι η παραβίαση των κανόνων γίνεται συνήθεια και οι ίδιοι οι κανόνες μετατρέπονται σε συστάσεις που αν θέλουμε τις λαμβάνουμε υπόψιν κι αν θέλουμε όχι. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τα σήματα που απαγορεύουν τη στάση και/ή τη σταθμευση τα οποία στέκονται περήφανα πάνω από σειρές διπλοπαρκαρισμένων ΙΧ: εθίζουν στην παραβίαση και γεννούν απαίτηση ατιμωρησίας.
Φυσικά όλα αυτά αφορούν ανθρώπους που ενδιαφέρονται για τους κανόνες και αντιλαμβάνονται ότι μια κοινωνία χωρίς κανόνες είναι καταδικασμένη να αυτοκαταστραφεί. Και η κυβέρνηση του Κυριάκου του Μητσοτάκη (όπως και όλες οι προηγούμενες) τέτοιο ενδιαφέρον δεν έχει δείξει (για την αντίληψη δεν ξέρω, μπορεί να καταλαβαίνουν τι παθαίνει μια κοινωνία χωρίς κανόνες και απλώς να μη νοιάζονται). Συνεπώς καθόλου δεν αποκλείεται ο καινούργιος ΚΟΚ να έχει ειδική πρόβλεψη για τη μούτζα ή να εντάσει τη μούτζα σε μια γενική πρόβλεψη για τις χειρονομίες που απαγορεύονται εν ώρα οδήγησης. Έτσι κι αλλιώς δεν θα έχει καμία σημασία, όπως δεν θα έχει καμία απολύτως σημασία και συνολικά ο νέος ΚΟΚ.
Για να έχει σημασία η οποιαδήποτε νομοθεσία και ο οποιοσδήποτε κανόνας θα πρέπει οι αρμόδιοι για την επιβολή του να έχουν σκοπό να ασχοληθούν με την αρμοδιότητά τους. Επειδή οι αρμόδιοι να επιβάλουν τους κανόνες στην Ελλάδα δεν έχουν κανέναν τέτοιο σκοπό ο νεός ΚΟΚ και οι χειρονομίες που απαγορεύει έχουν το ενδιαφέρον που έχει και ένα μυθιστόρημα: φιλολογικό. Και αναγκαστικά κάθε σχετική συζήτηση καταλήγει στο ανακουφιστικό συμπέρασμα ότι ο οδηγικός ελληνισμός, όπως και ο ελληνισμός γενικώς, στην πραγματικότητα κανέναν κίνδυνο δεν διατρέχουν. Μια συνειδητοποίηση η οποία με τη σειρά της οδηγεί στον μόνο κατάλληλο (και απολύτως περιγραφικό της ελληνικής πραγματικότητας) πανηγυρισμό: αυτόν με την ημίσφιχτη γροθιά που νωχελικά ανεβοκατεβαίνει σε έναν αόρατο άξονα. Και μπράβο του.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Πληρωμές 1,2 δισ. ευρώ έως τέλος Δεκεμβρίου - Κάλεσμα για υπεύθυνες κινητοποιήσεις
Από 5,5 ευρώ σε 2,5 ευρώ ανά χιλιόμετρο με τα νέα ηλεκτρικά λεωφορεία
Η νέα πρέσβης των ΗΠΑ αναδεικνύει τον ρόλο της Ελλάδας ως ενεργειακό και τεχνολογικό κόμβο στη στρατηγική Τραμπ
Η Ελλάδα εξοφλεί πρόωρα δάνεια ύψους 5,29 δισ. ευρώ - Τα οφέλη στην οικονομία
Στο βίντεο παρελαύνουν φράσεις με παιχνιδιάρικη διάθεση
Ο πρωθυπουργός κάλεσε τους αγρότες σε συντεταγμένη εκπροσώπηση
Η πρόεδρος της Πλεύσης Ελευθερίας εξαπολύει σφοδρή επίθεση στον πρώην πρωθυπουργό για «Ιθάκη» και Μάτι
Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος άνοιξε την πόρτα σε συνάντηση - Τόνισε ότι οι παραβατικές συμπεριφορές δεν θα γίνουν ανεκτές
Ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς σχολιάζει την εκδήλωση για την «Ιθάκη»
Ποιοι δικαιούνται το δώρο - Πώς υπολογίζεται και ποιες κυρώσεις προβλέπονται για τους εργοδότες
«Ζωτικής σημασίας για τις ελληνοαμερικανικές σχέσεις η Βόρεια Ελλάδα» είπε η Αμερικανίδα πρέσβειρα
«Η περίοδος που διανύουμε είναι δύσκολη και απαιτητική για τον αγροτικό κόσμο και αποτυπώνεται και στις κινητοποιήσεις»
«Η κατάληξη θα είναι το νησί της Καλυψώς με την ψευδαίσθηση της Ιθάκης»
Πολιτική Προστασία και υπηρεσίες σε 24ωρη επιφυλακή για την ασφάλεια των πολιτών
Τονίζει τη σημασία του διαλόγου με Τουρκία και Λιβύη - Ζητά «πατριωτικό ρεαλισμό»
«Το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι ότι δεν λέει ποιος φταίει...» σημείωσε
Τι κάνουν όσοι θα ήθελαν αντιπολίτευση της προκοπής;
«Γονάτιζε μπροστά στους ξένους και υπέγραψε το χειρότερο από τα τρία μνημόνια» τόνισε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.