- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Μετρό Θεσσαλονίκης και η επόμενη μέρα
Παρασέρνει ουσιαστικά και συμβολικά την πόλη στη σφαίρα των μητροπόλεων της Ευρώπης
Μετρό Θεσσαλονίκης: Τα οφέλη του μεγάλου έργου για την πόλη και οι αλλαγές που θα φέρει στην καθημερινότητα των πολιτών.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης είναι ένα εμβληματικό τεχνικό και ταυτόχρονα αρχαιολογικό έργο. Οι σταθμοί Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας επέχουν θέση αυτόνομων αρχαιολογικών Μουσείων, που μάλιστα ενσωματώνονται στην οπτική καθημερινότητα των πολιτών. Παρά τις αδιανόητες καθυστερήσεις μέσα στο χρόνο σήμερα είναι γεγονός. Ένα γεγονός που φέρνει έναν νέο αέρα πολιτισμού της καθημερινότητας στην πόλη.
Το Μετρό Θεσσαλονίκης ως υπερσύγχρονο έργο υποδομής παρασέρνει ουσιαστικά και συμβολικά την πόλη στη σφαίρα των μητροπόλεων της Ευρώπης. Ενισχύει το προφίλ, την αστική υπόσταση και την αυτόνομη λάμψη της Θεσσαλονίκης, ως σύγχρονης μεγαλούπολης. Η χρονική αυτή καμπή αναζωογονεί την αυτοπεποίθηση της πόλης, ενεργοποιεί την ατζέντα της, και επιφυλάσσει ωφέλειες στην οικονομία και στον τουρισμό.
Επομένως η συγκυρία είναι κατάλληλη για να επανασυνθέσει η Θεσσαλονίκη το λεγόμενο όραμα μιας βιώσιμης, πράσινης και συνεκτικής πόλης του μέλλοντος.
Ως προς το κυκλοφοριακό η συμβολή του έργου δεν θα είναι θαυματουργή. Εξάλλου μιλούμε ακόμη για μια και τη μόνη γραμμή κορμού, χωρίς την ανατολική επέκταση και ακόμη περισσότερο χωρίς την δυτική επέκταση που βρίσκεται ακόμη στα χαρτιά. Κυρίως θα ωφεληθούν οι 50.000 περίπου νέοι επιβάτες που σήμερα χρησιμοποιούν το ΙΧ αυτοκίνητο, αλλά η συμφόρηση που προκαλούν τα υπόλοιπα και υπεράριθμα αυτοκίνητα της πόλης. Το Μετρό όπως και στην Αθήνα δεν λύνει το κυκλοφοριακό από μόνο του. Ωστόσο θα συμβάλλει στην καλύτερη χρήση και των λεωφορειακών γραμμών που ανδιαρθρώνονται γύρω από τη βασική γραμμή του. Θα διαμορφώσει μία θετικότερη συλλογική συνείδηση για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, και θα ευαισθητοποιήσει οικολογικά τους χιλιάδες νέους της πόλης.
Η μεγιστοποίηση της ωφέλειας του Μετρό, είναι πάντα περιβαλλοντική, και όχι μαθηματικά κυκλοφοριακή. Έτσι συμβαίνει στον σύγχρονο κόσμο. Αν δηλαδή ταυτόχρονα με τη λειτουργία του είχαμε ενεργοποιήσει μέτρα αποθάρρυνσης της χρήσης του ΙΧ αυτοκινήτου, με εκτεταμένες πεζοδρομήσεις στο ιστορικό και εμπορικό κέντρο της πόλης ή αν η έναρξη λειτουργίας του Μετρό συνοδεύονταν με την λειτουργία ενός δικτύου ποδηλατόδρομου σε ολόκληρη την πόλη.
Σε κάθε περίπτωση βρισκόμαστε στην αρχή μίας νέας περιόδου. Και μόνο η ύπαρξη και λειτουργία του Μετρό, μπορεί να αποτελέσει τη θρυαλλίδα ενός βιώσιμου αναπτυξιακού βηματισμού της πόλης προς το 2030.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Γιατροί «στόχευαν» ΑΜΚΑ για εικονικές συνταγογραφήσεις
Υπερχείλισε χείμαρρος στη Φοινικούντα
Βροχοπτώσεις άνω των 40–50 mm/ώρα στην Αττική από την κακοκαιρία Byron
Ισχυρές βροχές και καταιγίδες σε πολλές περιοχές της χώρας
Ομάδα αγροτών προσπάθησε να περάσει τον αστυνομικό κλοιό και να κινηθεί προς το αεροδρόμιο «Μακεδονία»
Τι ζητά ο δήμαρχος από τον Νίκο Χαρδαλιά
Συνεχίζονται οι ισχυρές βροχοπτώσεις - Οδηγίες για ασφάλεια και δικαιώματα
Πού έχει αποκατασταθεί η κυκλοφορία
Δεν μπορούσε να προσεγγίσει Super Puma λόγω των καιρικών συνθηκών
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες
Επικαιροποιήθηκε το έκτακτο δελτίο της ΕΜΥ
Πότε θα περιοριστούν οι βροχές
Η ανάρτησή του στο Facebook
Ο χάρτης που δείχνει τους κεντρικούς οδικούς άξονες που αντιμετωπίζουν προβλήματα
Προειδοποίηση για έντονα καιρικά φαινόμενα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.