- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Επιμορφωτικό πρόγραμμα για εθελοντές διδάσκοντες ελληνικών στην ομογένεια των ΗΠΑ
Σε συνεργασία με την Αρχιεπισκοπή Αμερικής, το Εργαστήριο Μελέτης Κοινωνικών Θεμάτων, ΜΜΕ και Εκπαίδευσης και το Maliotis Cultural Center
Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων: Επιμορφωτικό πρόγραμμα για εθελοντές διδάσκοντες της ελληνικής γλώσσας στην ομογένεια των ΗΠΑ, μέσω του Κέντρου Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου
Επιμορφωτικό πρόγραμμα που απευθύνεται σε εθελοντές της ομογένειας στις ΗΠΑ, οι οποίοι διδάσκουν την ελληνική γλώσσα, πρόκειται να προσφέρει δωρεάν το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Συγκεκριμένα το πρόγραμμα με τίτλο «Γενικές παιδαγωγικές και γλωσσικές αρχές διδακτικής της ελληνικής γλώσσας για εθελοντές της ομογένειας (μη παιδαγωγούς)» οργανώνεται από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του Πανεπιστημίου, σε συνεργασία με την Ιερά Αρχιεπισκοπή Αμερικής, το Εργαστήριο Μελέτης Κοινωνικών Θεμάτων, Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και Εκπαίδευσης της Σχολής Επιστημών Αγωγής και το Maliotis Cultural Center of Hellenic College Holy Cross.
Επιστημονικώς υπεύθυνη του προγράμματος είναι η Καθηγήτρια Γλωσσολογίας και Ελληνικής Γλώσσας και Κοσμήτορας της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων κ. Νικολέττα Τσιτσανούδη Μαλλίδη. Το πρόγραμμα θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της λειτουργίας του Διεθνούς Γραφείου του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, που πρόσφατα εγκαινιάστηκε από τον Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη Αμερικής κ. Ελπιδοφόρο και την Πρύτανη του Πανεπιστημίου, Καθηγήτρια κ. Άννα Μπατιστάτου. Το Διεθνές Γραφείο λειτουργεί με την επιστημονική ευθύνη των κ.κ. Α. Μπατιστάτου και Ν. Τσιτσανούδη Μαλλίδη.
Το επιμορφωτικό πρόγραμμα θα διεξάγεται διαδικτυακά, θα ξεκινήσει στις 17 Ιανουαρίου του 2026 και θα ολοκληρωθεί στις 4 Απριλίου του ίδιου έτους. Θα περιλαμβάνει 12 συνεδρίες και αρχικά θα δεχθεί 30 συμμετέχοντες/συμμετέχουσες, ενώ θα υπάρξει και δυνατότητα επέκτασής του. Η επιλογή των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών θα γίνει με γεωγραφικά κριτήρια, προκειμένου να εκπροσωπηθούν όλες οι Μητροπόλεις στις Ηνωμένες Πολιτείες, καθώς και με επαγγελματικά κριτήρια, προκειμένου να υποστηριχθούν όλες και όλοι όσοι επιθυμούν να συνεισφέρουν στη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας. Στο πρόγραμμα θα διδάξουν ακαδημαϊκοί δάσκαλοι και διδάκτορες από ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια.
Το πρόγραμμα εδράζεται στη θεώρηση της ελληνικής γλώσσας όχι μόνο ως εργαλείου επικοινωνίας, αλλά ως φορέα πολιτισμικής ταυτότητας. Στόχος του είναι η ανάπτυξη ενός συνεκτικού πλαισίου παιδαγωγικών γνώσεων και διδακτικών δεξιοτήτων για εθελοντές που δεν έχουν παιδαγωγική εκπαίδευση, αλλά επιθυμούν να συνεισφέρουν ενεργά στη διατήρηση και διάδοση της γλώσσας και της πολιτιστικής μας κληρονομιάς.
Η δομή του προγράμματος συνδυάζει τη θεωρητική θεμελίωση με την πρακτική εφαρμογή. Αρχικά, αναλύονται οι βασικές προκλήσεις στη διδασκαλία της ελληνικής ως γλώσσας πολιτιστικής κληρονομιάς, περιλαμβανομένης της διαχείρισης γλωσσικών λαθών και της επικοινωνιακής προσέγγισης. Στη συνέχεια, οι συμμετέχοντες εισάγονται στον σχεδιασμό διδακτικών σεναρίων και στη σύνθεση δημιουργικών δραστηριοτήτων που αξιοποιούν τη λογοτεχνία, τη μουσική και τις μαθηματικές έννοιες ως υποστηρικτικά εργαλεία για την ανάπτυξη γλωσσικής συνείδησης.
Έμφαση δίνεται στη διερεύνηση μεθοδολογικών αρχών και παιδαγωγικών πρακτικών που προάγουν την ενεργό συμμετοχή του μαθητή και ενισχύουν την αυτονομία του στη μάθηση. Στο πλαίσιο αυτό, θα εξεταστεί η σημασία της γλωσσικής ποικιλότητας, η διαμόρφωση υποστηρικτικών μαθησιακών περιβαλλόντων, καθώς και η ενσωμάτωση ψηφιακών τεχνολογιών και τεχνητής νοημοσύνης.
Στο πρόγραμμα, η σύνδεση της γλώσσας με πολιτισμικές πρακτικές – όπως η ποίηση, η μουσική και η λογοτεχνία – έχει διττό στόχο: αφενός την καλλιέργεια της γλωσσικής ικανότητας και της δημιουργικής σκέψης, αφετέρου την ενίσχυση της πολιτισμικής ταυτότητας των παιδιών της ομογένειας. Το παιδί προσεγγίζεται ως ενεργός συμμετέχων στη μαθησιακή διαδικασία, με το πρόγραμμα να στοχεύει στην ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων και κριτικής σκέψης.
Η καινοτομία του προγράμματος έγκειται στην επιστημονικά τεκμηριωμένη σύνθεση θεωρίας και πράξης, στη δημιουργική αξιοποίηση διδακτικών εργαλείων και στην έμφαση στην ελληνική γλώσσα ως φορέα πολιτισμικής και ιστορικής συνέχειας. Οι συμμετέχοντες και συμμετέχουσες ολοκληρώνοντας το πρόγραμμα θα έχουν στη διάθεσή τους όχι μόνο θεωρητική γνώση, αλλά και πρακτικές δεξιότητες και διδακτικά σενάρια που μπορούν να εφαρμοστούν άμεσα στην εκπαιδευτική πρακτική τους, ενισχύοντας έτσι τη βιωσιμότητα της ελληνόγλωσσης εκπαίδευσης στις κοινότητες της ομογένειας.
Πληροφορίες, εκδήλωση ενδιαφέροντος: Diaspora Volunteers training program
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Θα υπερασπιστούμε αυτήν την υπόθεση»
Τις είχε αποκαλέσει «βρωμιάρες σκύλες»
Η AI περνά στο mainstream της μουσικής, με τις δισκογραφικές να ποντάρουν σε νέα μοντέλα εσόδων.
Προοδευτικοί ή προοδευτικοί μπερδεμένοι;
Η κινηματογραφική πορεία, οι διακρίσεις και τα δύσκολα χρόνια το πολέμου
Το υλικό που έχουν στα χέρια τους οι αρχές
Τι ισχυρίστηκε η κοπέλα που μετέφερε την παραγγελία τους
Μέσα σε δέκα περίπου λεπτά σκότωσε με τον πατέρα του τουλάχιστον 15 ανθρώπους
«Για καλή μου τύχη δεν είχε κάνει μετάσταση» εξομολογήθηκε
Τρίτος αρραβώνας για τον πρωτότοκο γιο του Αμερικανού Προέδρου
Τύποι και γεωμετρία υπόσχονται λιγότερη σπατάλη χαρτιού και πιο καλαίσθητο αποτέλεσμα
Σε συνεργασία με την Αρχιεπισκοπή Αμερικής, το Εργαστήριο Μελέτης Κοινωνικών Θεμάτων, ΜΜΕ και Εκπαίδευσης και το Maliotis Cultural Center
Τον Ρομπ Ράινερ και τη σύζυγό του εντόπισε νεκρούς η κόρη τους
«Η Ρωσία σκληραγωγημένη στις μάχες»
Ερευνάται ταξίδι των δραστών στις Φιλιππίνες πριν από το μακελειό
Aνοίγει για πρώτη φορά διεθνές μέτωπο στη σύγκρουσή του με μέσα ενημέρωσης
Το 40% των εκτελέσεων έγιναν στην πολιτεία της Φλόριντα
Είναι η πρώτη φορά που γαλλικό παιχνίδι κατακτά τη συγκεκριμένη διάκριση
Τέσσερις άνθρωποι κατηγορούνται για συνωμοσία και κατοχή μη καταγεγραμμένης καταστροφικής συσκευής
Ένα απαράδεκτο περιστατικό σημειώθηκε στους διαδρόμους της πολωνικής Βουλής
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.