Κοσμος

Το FBI ξεκίνησε έρευνα για την κατάρρευση της γέφυρας στη Βαλτιμόρη

Τι ψάχνουν οι πράκτορες στο πλοίο και τι αναζητά η «ποινική έρευνα»

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Η γέφυρα που κατέρρευσε στη Βαλτιμόρη όταν το πλοίο Dali έπεσε πάνω της
Βαλτιμόρη: Έρευνα του FBI για την κατάρρευση της γέφυρας © JIM LO SCALZO/ EPA

Βαλτιμόρη: Ξεκίνησε έρευνα του FBI για την κατάρρευση της γέφυρας  - Τι ψάχνουν οι πράκτορες στο πλοίο 

Το FBI ξεκίνησε έρευνα έπειτα από την κατάρρευση της γέφυρας στα τέλη Μαρτίου στη Βαλτιμόρη, στις ανατολικές ΗΠΑ, στην οποία προσέκρουσε το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων «Dali» σύμφωνα με δημοσίευμα της Washington Post.

Σε ένα μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου στο Γαλλικό Πρακτορείο, το FBI επιβεβαίωσε πως βρίσκεται «πάνω στο φορτηγό πλοίο Dali» προκειμένου να διεξάγει εκεί «επιχειρήσεις της δικαστικής αστυνομίας», χωρίς να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες ούτε να επιβεβαιώσει την έναρξη μιας έρευνας.

Τι ερευνούν οι αρχές για το «Dali»

Η αμερικανική εφημερίδα έγραψε πως αυτή η «ποινική έρευνα» στοχεύει να καθορίσει «τουλάχιστον εν μέρει» εάν το πλήρωμα απέπλευσε γνωρίζοντας πως το πλοίο παρουσίαζε σοβαρά μηχανολογικά προβλήματα, σύμφωνα με δύο Αμερικανούς αξιωματούχους, που δεν θέλησαν να κατονομαστούν.

Το χρονικό της κατάρρευσης της γέφυρας στη Βαλτιμόρη

Στα τέλη Μαρτίου, αυτό το πλοίο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, μήκους 300 μέτρων, προσέκρουσε σε έναν πυλώνα της γέφυρας Francis Scott Key της Βαλτιμόρης, στις ανατολικές ακτές των ΗΠΑ, προκαλώντας την κατάρρευσή της.

Τα πτώματα δύο εργατών που εργάζονταν πάνω στη γέφυρα σε εργασίες συντήρησης του οδοστρώματος ανασύρθηκαν, την ώρα που άλλοι τέσσερις άνθρωποι οι οποίοι παραμένουν αγνοούμενοι θεωρούνται νεκροί.

Moment bridge collapses in Baltimore after cargo ship collision

Το Dali, υπό σημαία Σιγκαπούρης, είχε αποπλεύσει από το λιμάνι της Βαλτιμόρης για ένα ταξίδι 27 ημερών έως το λιμάνι του Κολόμπο (Σρι Λάνκα).

Αφότου ενημέρωσε τις αρχές για μια απώλεια ισχύος εξαιτίας προβλημάτων πρόωσης, το πλοίο προσέκρουσε στη γέφυρα.

Το πλοίο παραμένει εγκλωβισμένο στο σημείο, κάτω από τα συντρίμμια της γέφυρας, εμποδίζοντας ένα μέρος των θαλάσσιων μεταφορών σε ένα από τα πιο δραστήρια λιμάνια της χώρας.

Washington Post: Οι κίνδυνοι από τα μεγάλα φορτηγά πλοία

Τα μεγάλα πλοία μπορούν να προκαλέσουν μεγάλα προβλήματα. Δεν είναι μόνο τα ατυχήματα για τα οποία υπάρχει ανησυχία. Περίπου το 90 τοις εκατό του όγκου του διεθνούς εμπορίου γίνεται μέσω των ωκεανών. Αυτά τα γιγαντιαία πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων διασχίζουν γεωπολιτικά «καυτά» σημεία, όπου «κακόβουλοι» δρώντες έχουν συνειδητοποιήσει ότι το μπλοκάρισμα ενός ή δύο πλοίων μπορεί να έχει παγκόσμιο αντίκτυπο. Αν και το θαλάσσιο εμπόριο πάντα επηρεαζόταν από τον πόλεμο, το μέγεθος τους σημαίνει ότι μία και μόνο επιτυχημένη επίθεση με πύραυλο ή drone θα μπορούσε να παραλύσει ένα πλοίο που μεταφέρει εκατοντάδες χιλιάδες τόνους εμπορευμάτων. 

Το πλοίο EverGiven στη διώρυγα του Σουέζ
Το πλοίο EverGiven στη διώρυγα του Σουέζ © EPA

Οι Χούθι άρχσιαν να επιτίθενται σε πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και πετρελαιοφόρα στο στενό Bab al-Mandab. Οι επιθέσεις απέκοψαν ουσιαστικά την πρόσβαση στην Ερυθρά Θάλασσα και μαζί με αυτήν στη διώρυγα του Σουέζ, οδηγώντας πολυάριθμους φορτωτές εμπορευμάτων να αναδρομολογήσουν τα ταξίδια τους νότια γύρω από το νότιο άκρο της Αφρικής, προσθέτοντας 10 ημέρες στο μέσο ταξίδι. Το αποτέλεσμα ήταν να αυξηθεί το παγκόσμιο ναυτιλιακό κόστος, με τους εμπειρογνώμονες της εφοδιαστικής αλυσίδας να εκτιμούν ότι οι τιμές καταναλωτή θα μπορούσαν να αυξηθούν έως και 2%, εάν η διαταραχή διαρκέσει ένα ολόκληρο έτος. Παρά τις προσπάθειες των Ηνωμένων Πολιτειών και των συμμάχων τους να τιμωρήσουν τους Χούθι για τις επιθέσεις αυτές, μέχρι στιγμής δεν το έχουν καταφέρει.

Τα σημεία ανάφλεξης

Το Στενό Μπαμπ- ελ Μαντέμπ είναι μόνο ένα πιθανό σημείο ασφυξίας για την παγκόσμια ναυτιλία. Στην άλλη πλευρά της Αραβικής Χερσονήσου βρίσκεται το Στενό του Ορμούζ, όπου υπάρχουν τακτικά εντάσεις μεταξύ του Σώματος των Φρουρών της Επανάστασης του Ιράν και εμπορικών πλοίων. Υπάρχει η Μαύρη Θάλασσα, όπου η Ρωσία έχει καταφέρει να εμποδίσει πολυάριθμα φορτία ουκρανικού σιτηρού από τον πόλεμο που εισέβαλε στη γείτονα χώρα της τον Φεβρουάριο του 2022. Μαζί με τη διώρυγα του Σουέζ, η διώρυγα του Παναμά προκάλει όλο και μεγαλύτερη ανησυχία για το παγκόσμιο εμπόριο. Ενώ η επιτρέπει shortcut της αμερικανικής ηπείρου, η διέλευση εξαρτάται από το νερό της βροχής και παρεμποδίζεται εδώ και μήνες από τις συνθήκες ξηρασίας.

Στην Ασία, υπάρχουν φόβοι για στρατηγικές ναυτιλιακές οδούς, όπως το Στενό της Μάλακα, το οποίο συνδέει τον Ινδικό Ωκεανό με τη Θάλασσα της Νότιας Κίνας μεταξύ Ινδονησίας και Μαλαισίας, καθώς και το Στενό της Ταϊβάν, το υδάτινο χώρισμα μεταξύ της νήσου και της Κίνας.

Πέρα από τον κίνδυνο να χτυπήσει μια γέφυρα, να πλαγιολισθήσει σε ένα κανάλι ή να δεχτεί πυρά, αυτά τα γιγαντιαία πλοία αντιπροσωπεύουν ένα ολιγοπώλιο με έλλειψη ανταγωνισμού, έγραψε η Rachel Premack σε μια καυστική κριτική για το Freight Waves το 2022, συχνά με αμφίβολες επιχειρηματικές πρακτικές, συμπεριλαμβανομένων ανεξέλεγκτων εργασιακών πρακτικών.

Πηγή: Washington Post

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ