- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
UNESCO: Το ένα τρίτο των μαθητών στον κόσμο δεν έχει πρόσβαση σε πόσιμο νερό - Η νέα έκθεση και τα στοιχεία που δόθηκαν στη δημοσιότητα
Το ένα τρίτο των παιδιών στον κόσμο δεν έχει πρόσβαση σε πόσιμο νερό στο σχολείο του, κάτι το οποίο έχει αντίκτυπο όχι μόνον στην υγεία των παιδιών αυτών, αλλά περιορίζει επίσης την ικανότητά τους για μάθηση, επισημαίνεται σε έκθεση της UNESCO που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.
«Σε παγκόσμια κλίμακα, σχεδόν ένα σχολείο στα τρία δεν έχει πόσιμο νερό (...). Ένα σχολείο στα τρία δεν έχει βασικές εγκαταστάσεις υγιεινής. Σχεδόν τα μισά σχολεία δεν διαθέτουν εγκαταστάσεις για το πλύσιμο των χεριών με νερό και σαπούνι. Και η πρόοδος που σημειώνεται είναι πολύ αργή», επισημαίνεται στην έκθεση με τίτλο: «Έτοιμοι για μάθηση και ευημερία: υγεία στο σχολείο και διατροφή στον κόσμο».
«Τα παιδιά χωρών χαμηλού εισοδήματος είναι λιγότερο πιθανό να πηγαίνουν σε σχολεία που προσφέρουν αυτές τις βασικές υπηρεσίες και η κάλυψη είναι η χαμηλότερη στην υποσαχάρια Αφρική και στον Ειρηνικό» προστίθεται στην έκθεση.
Η έλλειψη αυτή υποδομών εμποδίζει τα σχολεία να προσφέρουν «ασφαλές περιβάλλον, που προστατεύει από τις ασθένειες, την COVID-19, τα παράσιτα, τα αναπνευστικά νοσήματα, τη διάρροια», σημειώνει η Εμιλί Σιντανέρ, η συντονίστρια της έκθεσης αυτής της UNESCO, απαντώντας σε ερώτηση του AFP.
Αυτό αποτελεί κυρίως «πρόκληση» για τα κορίτσια, και ορισμένες φορές και τις διδάσκουσες, οι οποίες «δεν μπορούν να πάνε στο σχολείο τις ημέρες του κύκλου τους, κάτι το οποίο εμποδίζει την ίση πρόσβαση στην εκπαίδευση για τα κορίτσια», υπογραμμίζει η ειδική αυτή σε θέματα υγείας και σχολικής διατροφής.
«Στο Μπουτάν, ένα τέταρτο των κοριτσιών δεν πάει σχολείο κάποιες φορές στη διάρκεια του κύκλου του, κάτι το οποίο επίσης συμβαίνει για ένα κορίτσι στα πέντε στην Ακτή Ελεφαντοστού και για ένα στα επτά στην Μπουρκίνα Φάσο» διευκρινίζει.
«Ο αντίκτυπος είναι επίσης μεγάλος στον παιδικό υποσιτισμό, καθώς τα σχολεία που δεν έχουν πόσιμο νερό δεν μπορούν να μαγειρέψουν για τους μαθητές τους» επισημαίνει η Σιντανέρ.
«Υπάρχει ανάγκη να επενδυθούν περισσότερα στο νερό και στην υγιεινή διότι αυτό επιτρέπει ποιοτική μάθηση» τονίζει.
Αντιθέτως, καθώς η πείνα επιβαρύνει τη συγκέντρωση και την όρεξη για γνώση, «αν οι μαθητές δεν είναι υγιείς, δεν τρέφονται καλά και δεν προστατεύονται στο σχολείο, είναι ακόμη πιο δύσκολο γι'αυτούς να αποκτήσουν τις γνώσεις που μπορεί να τους μεταδώσει το σχολείο» καταλήγει η ειδικός.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια από τις κυρίαρχες μορφές της μεταμοντέρνας αρχιτεκτονικής του τέλους του 20ού αιώνα
Αίσθηση έχει προκαλέσει η δικαστική απόφαση στην Ιταλία
Κατά τη διάρκεια της κλήρωσης του Μουντιάλ του 2026
Τι ερευνά το Υπουργείο Γεωργίας της χώρας
Η πρωταγωνίστρια του Country Ever After πέθανε σε ηλικία 45 ετών από καρκίνο του παχέος εντέρου
Στα όριά του το βρετανικό σύστημα υγείας
Ποιες δυνάμεις αντιδρούν και τι φοβούνται ρυθμιστές, παραγωγοί και ανταγωνιστές
Σκληρή επίθεση κατά της ΕΕ και της μεταναστευτικής πολιτικής
Το βίντεο που κάνει το γύρο του διαδικτύου
Τι αναφέρουν οι πρώτες πληροφορίες
Τι αποκάλυψε ο γιος του Αλεσάντρο Κοστακούρτα
Τέθηκε υπό παρακολούθηση για μέρες, μέχρι το πανάκριβο κόσμημα να… επιστρέψει χωρίς ιατρική επέμβαση
Περιορίζονται δραστικά οι πτήσεις εξωτερικού προς το Καράκας
Συνεδριάζει σήμερα δικαστήριο του Παρισίου για την αναστολή λειτουργίας του
Η ιστορία της Emma άνοιξε συζήτηση για τις οργανωμένες κλοπές κινητών στο Λονδίνο και τον ρόλο των social media στην ταυτοποίηση δραστών
Οι ιστορικές αλήθειες και η διατήρηση ενός εθνικού μυθιστορήματος
Συναγερμός στις ιρλανδικές αρχές
Σε δύσκολη θέση ο πρωθυπουργός της χώρας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.