Κοσμος

Τζορτζ Λόις, πέθανε ο «χρυσός Έλληνας» της αμερικανικής διαφήμισης

Η καταγωγή από την ορεινή Ναυπακτία και τα θρυλικά εξώφυλλα

62224-137655.jpg
Newsroom
6’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Τζορτζ Λόις
Τζορτζ Λόις © Jason Kempin/Getty Images

Τζορτζ Λόις: Ο θάνατος του ελληνικής καταγωγής art director - Οι πολυσυζητημένες δουλειές του και η περηφάνια του για την Ελλάδα

O Τζορτζ Λόις, ο άνθρωπος που άλλαξε τις διαφημίσεις στην Αμερική και υπέγραψε μερικά από τα πιο γνωστά εξώφυλλα γνωστού ανδρικού περιοδικού στις ΗΠΑ, έφυγε από τη ζωή σε ηλικία 91 ετών. Ο «χρυσός Έλληνας», όπως ήταν το παρατσούκλι του, έφερε «επανάσταση» στα περιοδικά τη δεκαετία του 1960 και λάτρευε την Ελλάδα, χώρα καταγωγής του. 

Τζορτζ Λόις: Η καταγωγή από την ορεινή Ναυπακτία και η καριέρα 60 χρόνων 

Ο Τζορτζ Λόις ή γνωστότερος στην Αμερική με το παρατσούκλι «χρυσός Έλληνας», γεννήθηκε στο Μανχάταν στις 26 Ιουνίου του 1931 και ήταν ένα από τα τρία παιδιά των μεταναστών, Χάρη Λόη και Βασιλικής Θανασούλη με καταγωγή από την ορεινή Ναυπακτία. Ο Τζορτζ και οι αδερφές του, Παρασκευή και Χαρίκλεια, μεγάλωσαν στο Μπρονξ. Αποφοίτησε από καλλιτεχνικό Γυμνάσιο και απέσπασε μπασκετική υποτροφία από το Πανεπιστήμιο των Συρακουσών. Φοίτησε για έναν χρόνο στο Pratt Institute που ειδικεύεται στο design και στην αρχιτεκτονική. Οι σπουδές του διακόπηκαν όταν κλήθηκε από τις Ένοπλες Δυνάμεις των ΗΠΑ για να πολεμήσει στον πόλεμο της Κορέας. Ως διαφημιστής ξεκίνησε να εργάζεται στο CBS με το τέλος του πολέμου. Ο Τζορτζ Λόις πέθανε στο σπίτι του στο Μανχάταν στα 91 του χρόνια, δύο μόλις μήνες μετά τον θάνατο της συζύγου του, Ρόζμαρι.

Οι New York Times χαρακτηρίζουν τον Τζορτζ Λόις ως οργισμένο και ασυμβίβαστο άνδρα που γκρέμισε τις διαφημίσεις που έως τότε βασίζονταν σε ρομαντικές εικόνες. Σε μια διαφήμιση, ένας χιμπατζής έδειξε την απλότητα μίας ηλεκτρονικής συσκευής Xerox. Σε ένα άλλο, ο πρώην πρωταθλητής βαρέων βαρών Τζο Λούις, ο οποίος ήταν βαθιά χρεωμένος στην εφορία, εμφανίστηκε σε διαφήμιση ρωτώντας, «Πού ήσουν όταν σε χρειαζόμουν;».

Ο Τζορτζ Λόις ήταν επίσης γνωστός για τα εξώφυλλα του Esquire που σχεδίασε από το 1962 έως το 1972 . Σε ένα από αυτά έδειχνε τον διάσημο μποξέρ Sonny Liston με καπέλο Άι Βασίλη, υπονοώντας ότι ήταν το τελευταίο άτομο που ήθελε να δει η λευκή Αμερική να κατεβαίνει από την καμινάδα τα Χριστούγεννα.

Ένα άλλο εξώφυλλο εικόνιζε τέσσερα παιδιά από το Βιετνάμ με έναν υπολοχαγό του αμερικανικού στρατού που διέταξε τη σφαγή στο My Lai το 1968. Ο Άντι Γουόρχολ απεικονίστηκε να πνίγεται σε ένα γιγάντιο κουτάκι με σούπα ντομάτας. Στην καριέρα του που διήρκεσε 60 χρόνια, ο Τζόρτζ Λόις έγραψε βιβλία για τη διαφήμιση, επινόησε βραβευμένες καμπάνιες για τα πάντα, από σαπούνι μέχρι αεροπορικές εταιρείες και αναγνωρίστηκε ως μία από τις πιο επιδραστικές και δημιουργικές προσωπικότητες της εποχής του. 

Τα εξώφυλλά του από το Esquire έγιναν το 2008 μέρος της συλλογής εκθέσεων του μουσείου MOMA στη Νέα Υόρκη.

If you do it right, it, and you, will live forever: George Lois at TEDxThessaloniki

Τζορτζ Λόις: «Πάντα καμάρωνα που είμαι Έλληνας»

Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα «Καθημερινή» το 2020, ο Τζορτζ Λόις δήλωνε υπερήφανος για τη στάση των Ελλήνων στην πανδημία του κορωνοϊού: «Πάντα καμάρωνα που είμαι Έλληνας. Στη ζωή μου είδα πολλούς συμπατριώτες να αλλάζουν τα επίθετά τους και να κρύβουν την καταγωγή τους για να ανελιχθούν πιο εύκολα. Εγώ πάντα ήμουν υπερήφανος για τη χώρα του παππού μου, τον ελληνικό πολιτισμό και την παράδοση. Να είσαστε και εσείς υπερήφανοι ως Έλληνες. Πάντα υπάρχουν πάνω και κάτω, αλλά ο ελληνικός λαός έχει αποδείξει ότι δείχνει δύναμη και αντοχή στα δύσκολα».

Greeks Gone West - George Lois | Η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ