Qrator. Μια ηλεκτρονική πλατφόρμα, αμέτρητες δυνατότητες
Οι επαγγελματίες έχουν πλέον όλα όσα χρειάζονται για να προωθήσουν σωστά τη δουλειά τους
Έρχεται μια επαναστατική παγκόσμια δωρεάν ηλεκτρονική (web & mobile) πλατφόρμα που συνδέει τους δημιουργικούς επαγγελματίες με επαγγελματικές ευκαιρίες αλλά και όσους μοιράζονται την ίδια κουλτούρα και τα ίδια ενδιαφέροντα. Δεδομένου ότι η πλειοψηφία των χρηστών του διαδικτύου ασχολείται με social media, το Qrator έρχεται να καλύψει το κενό που αφήνουν οι υπόλοιπες πλατφόρμες, αφού η βασική διαφορά του έγκειται στο ότι ο δημιουργός μπορεί να ανεβάσει ένα post συνδυάζοντας πολλαπλές πηγές. Έτσι, οι μεν επαγγελματίες μπορούν να αναδείξουν τα προϊόντα και τη δουλειά τους με ένα μοναδικό post και οι δε χρήστες μπορούν να κάνουν εύκολη αναζήτηση ανά τοποθεσία, αντικείμενο εργασίας, ενδιαφέροντα και hashtags.
Λίγο πριν την επίσημη κυκλοφορία του, μιλήσαμε με την Μαρία Παπαθανασίου-Αρώνες, υπεύθυνη επικοινωνίας του Qrator, για να μάθουμε περισσότερα.
Τι ακριβώς είναι το Qrator;
Είναι μια επαναστατική παγκόσμια δωρεάν ηλεκτρονική (web & mobile) πλατφόρμα που συνδέει τους δημιουργικούς επαγγελματίες, με ευκαιρίες business αλλά και ομοϊδεάτες ανθρώπους που μοιράζονται την ίδια κουλτούρα και τα ίδια ενδιαφέροντα. Πρόκειται για ένα καινοτόμο «εργαλείο» με το οποίο οι άνθρωποι διαφόρων δημιουργικών επαγγελμάτων μπορούν να πουν την ιστορία τους, να ενισχύσουν τη δημόσια εικόνα τους και κατά συνέπεια να προωθήσουν τις πωλήσεις των αγαθών και υπηρεσιών τους.
Σε μια περίοδο κρίσης, πώς πάρθηκε η απόφαση για ένα τέτοιο βήμα;
H περίοδος κρίσης στην οποία αναφέρεστε και οι δυσκολίες που αυτή έχει φέρει, αποτελούν ουσιαστικά την αιτία για την έκρηξη της δημιουργικότητας, αφού ειδικά οι νεότεροι άνθρωποι αναζητούν πια εναλλακτικούς τρόπους για να ενταχθούν στην αγορά εργασίας. Με βάση αυτό το γεγονός γεννήθηκε η ιδέα αυτής της πλατφόρμας, με σκοπό να δώσει την ευκαιρία στους δημιουργούς που έχουν ανάγκη να χτίσουν το brand τους, αλλά στερούνται των εργαλείων που προσθέτουν αξία στο περιεχόμενό τους, να πουν την ιστορία τους δωρεάν, αφήνοντας ένα δυνατό ψηφιακό αποτύπωμα, και να ενισχύσουν τη δημόσια εικόνα τους με ένα σύγχρονο, εμπνευσμένο και αποτελεσματικό τρόπο.
Η δική σας συνεργασία με την Qrator πώς προέκυψε;
Υπάρχει χρόνια φιλική σχέση με τον εμπνευστή της Qrator, Νικόλα Ιωαννίδη, που είναι επιφανής επιχειρηματίας στο χώρο του τουρισμού και της φιλοξενίας, και εξαιρετικός άνθρωπος, κι έτσι όταν μοιράστηκε μαζί μας το όραμά του, θέλαμε να γίνουμε κι εμείς κοινωνοί σε αυτό το εγχείρημα, από την πλευρά μας ως επαγγελματίες της επικοινωνίας.
Πώς λειτουργεί η πλατφόρμα Qrator;
Σε πρώτη φάση η αρχική κοινότητα των δημιουργών που απαρτίζουν το Qrator έχει συμπληρωθεί κατόπιν εκτενούς έρευνας σε όλο τον κόσμο, μέσα από μια αυστηρή διαδικασία πολλαπλών κριτηρίων για κάθε δημιουργικό επαγγελματία (ποιότητα περιεχομένου, παρουσία σε άλλα δίκτυα, digital footprint, χώρα δραστηριοποίησης, industry κτλ). Με αυτόν τον τρόπο διασφαλίστηκε μια αρχική κοινότητα (seed community) πραγματικά υψηλής ποιότητας. Από τον Απρίλιο όλοι οι ενδιαφερόμενοι χρήστες θα έχουν τη δυνατότητα να εγγραφούν ελεύθερα και να δημοσιεύσουν την κουλτούρα τους, ενώ για να μπορέσουν να δημοσιεύσουν τη δουλειά τους θα πρέπει να συμπληρώσουν μια αίτηση. Η διαδικασία δημιουργίας ενός προφίλ δεν διαρκεί περισσότερα από 2-3 λεπτά και αφορά σε κινήσεις που έχουμε συνηθίσει και σε άλλα κοινωνικά δίκτυα (π.χ. ανέβασμα φωτογραφίας προφίλ, cover photo, κλπ). Στο Qrator όμως, οι δημιουργοί καλούνται να δημοσιεύουν και την «κουλτούρα» τους, εκτός από τη δουλειά τους, έτσι ώστε η κοινότητα να σχηματίσει μία πλήρη εικόνα για το brand DNA τους.
Σε ποιους απευθύνεται;
Το Qrator απευθύνεται σε όλους τους δημιουργικούς επαγγελματίεςαπό το χώρο της Μόδας, της Ομορφιάς, της Τέχνης, της Φωτογραφίας, του Design, της Μαγειρικής και όχι μόνο,αλλά και ανθρώπους (ακόλουθους) που μοιράζονται την ίδια κουλτούρα και τα ίδια ενδιαφέροντα με τους δημιουργούς. Η πρωτότυπη αυτή πλατφόρμα αριθμεί ήδη δεκάδες ειδικότητες, από υπαίθριους καλλιτέχνες, τεχνίτες, tattoo artists, μέχρι μακιγιέρ, κομμωτές, σεφ και baristas, μεταξύ άλλων.
Γιατί κάποιος δημιουργός να προτιμήσει το Qrator;
Αυτή τη στιγμή κυριαρχούν τα μαζικά κοινωνικά – επαγγελματικά δίκτυα (όπως τα Facebook, Twitter, LinkedIn, κλπ), τα οποία δεν παρέχουν εξειδίκευση, ενώ και ο βαθμός αλληλεπίδρασης των χρηστών τους είναι περιορισμένος. Οι δημιουργικοί άνθρωποι, είτε είναι επαγγελματίες, είτε όχι, χρειάζονται μία προσαρμοσμένη στις ανάγκες τους πλατφόρμα, η οποία να συνδυάζει το συναφές με αυτούς περιεχόμενο με τη δυνατότητα αλληλεπίδρασης των χρηστών μεταξύ τους. Όπως προαναφέρθηκε, εκεί ακριβώς τοποθετείται το Qrator, αφενός εκμεταλλευόμενοι τα καλύτερα χαρακτηριστικά των υπαρχόντων δικτύων, αφετέρου χτίζοντας μία κοινότητα εξαιρετικού δημιουργικού ενδιαφέροντος. Επιπλέον, οι δημιουργικοί επαγγελματίες έχουν τη δυνατότητα να δημοσιεύουν και την κουλτούρα τους, εκτός από τη δουλειά τους και με αυτόν τον τρόπο, η κοινότητα μπορεί να σχηματίζει μία πλήρη εικόνα για το brand DNA τους.
Είναι το concept της ίδια της πλατφόρμας ή η φιλοσοφία της που την κάνει ιδιαίτερη;
Και τα δύο ουσιαστικά. Όπως έχει δηλώσει ο διάσημος marketer Simon Sinek, που έχει εμπνεύσει εκατομμύρια ανθρώπων σε θέματα ηγεσίας: “People don’t buy what you do; they buy why you do it. Αυτό που αγοράζει κανείς δεν είναι η δουλειά ή το προϊόν, αλλά ο λόγος, η έμπνευση και ολόκληρη η φιλοσοφία γύρω από το brand ή το δημιουργό. Στην περίπτωση του Qrator, το concept και η φιλοσοφία του συμπυκνώνονται σε αυτήν ακριβώς τη δήλωση.
Σε ποιες χώρες είναι διαθέσιμη;
Το λανσάρισμα του Qrator μόλις ξεκίνησε το ταξίδι του από την Ελλάδα, και ακολουθούν το Σαν Φρανσίσκο, το Λος Άντζελες, το Βερολίνο και το Σύδνεϋ, με επόμενο σταθμό τη Νέα Υόρκη, τη Βαρκελώνη, το Λονδίνο, το Σάο Πάολο, το Άμστερνταμ, το Τόκυο, το Παρίσι και το Μιλάνο.