Σόουζα: «Ο Ομπάμα δεν πήρε ποτέ τον εαυτό του πολύ σοβαρά» (εικόνες)
Αποκαλυπτικός ο φωτογράφος- σκιά του πρώην προέδρου των ΗΠΑ για οκτώ ολόκληρα χρόνια
Επεξεργάστηκε την εικόνα του τέως Προέδρου των ΗΠΑ Μπαράκ Ομπάμα. Για οκτώ χρόνια, ο Πιτ Σόουζα ήταν ο επικεφαλής φωτογράφος στον Λευκό Οίκο.
Ήταν αυτός που τράβηξε όλες τις φημισμένες φωτογραφίες. Από τον Μπαράκ και την Μισέλ Ομπάμα την πρώτη ημέρα στον Λευκό Οίκο στον ανελκυστήρα εμπορευμάτων. Με το αγόρι με το αποκριάτικο κοστούμι που τρόμαξε τον πρόεδρο. Όπως λέει ο Σόουζα, «ο Ομπάμα δεν πήρε ποτέ τον εαυτό του πολύ σοβαρά».
Υπήρχαν βέβαια και δύσκολες στιγμές και δύσκολες φωτογραφίες. Η εικόνα από την αίθουσα των επιχειρήσεων όπου ανακοινώθηκε ο θάνατος του Οσάμα Μπιν Λάντεν. Ο φωτογράφος Πιτ Σόουζα ήταν σε μια γωνία δίπλα στον Ομπάμα, βλέποντας τις οθόνες στις οποίες παρακολουθούσαν με το προσωπικό ασφαλείας του Λευκού Οίκου ό, τι συνέβαινε στο Πακιστάν. Όλα αυτά περιγράφει ο Σόουζα σε ένα νέο φωτογραφικό βιβλίο για τα οκτώ χρόνια του στο πλευρό του Μπαράκ.
«Είτε καθόμουν στο Οβάλ Γραφείο είτε ακριβώς δίπλα. Θα μπορούσε πάντα να υπάρχει κάτι που δεν ήταν στην ημερήσια διάταξη, γι 'αυτό ήμουν στο Οβάλ Γραφείο και περίμενα. Μερικές φορές όλη την ημέρα», λέει ο Σόουζα σε συνέντευξή του στη γερμανική εφημερίδα Rheinische Post.
«Δεν κουραστήκατε ποτέ από τη δουλειά;» Τον ρωτά η εφημερίδα. «Ήμουν κουρασμένος όλη την ώρα», λέει. Στα 8 χρόνια στον Λευκό Οίκο αρρώστησε μόνο μια φορά. «Έπρεπε να υποβληθώ σε κολονοσκόπηση», θα πει γελώντας.
Ο Σόουζα είχε ξαναδουλέψει στον Λευκό Οίκο επί προεδρίας Ρόναλντ Ρέιγκαν. Όπως λέει γνώρισε τον Ομπάμα για πρώτη φορά το 2005, στην πρώτη του θητεία ως Γερουσιαστής. Δούλευα τότε για την "Chicago Tribune" και ήταν ενθουσιασμένος μαζί μου γιατί ακόμα και τότε η παρουσία μου και η κάμερα μου δεν τον ενοχλούσε.
Τα πρώτα πέντε χρόνια του Ομπάμα στο Λευκό Οίκο ο Σόουζα δεν έκανε διακοπές. Μόνο τα τρία τελευταία έκανε διακοπές μια εβδομάδα το χρόνο.
Φοβόσαστε μήπως χάσετε κάτι; «Είχα πάντα αυτόν τον φόβο», λέει.
Ακολούθησε τον Μπαράκ Ομπάμα με την φωτογραφική του μηχανή σε όλα τα ταξίδια του στο εξωτερικό. «Έπρεπε να τεκμηριώσω πολύ σοβαρά την προεδρία του για την ιστορία. Αρχικά ο πρόεδρος Ομπάμα είχε εξαντληθεί μαζί μου, αλλά μετά από λίγο είχε συνηθίσει στη συνεχή παρουσία μου. Πιστεύω ότι αναγνώρισε την αξία της δουλειάς μου: ότι κάποιος καταγράφει τον χρόνο του σε εικόνες για τις επόμενες γενιές.
Ο Ομπάμα ή ένας από τους συμβούλους του, σας είπαν μερικές φορές ότι δεν είναι η κατάλληλη στιγμή για μια φωτογραφία; ρωτά ο δημοσιογράφος.
«Ανέπτυξα μια διαίσθηση γι 'αυτό. Όταν καλούσε έναν επισκέπτη, τραβούσα τις φωτογραφίες μου στην αρχή της συζήτησης και έφευγα...Πιστεύω ότι πολλοί άνθρωποι τον γνώρισαν καλύτερα μέσα από τις εικόνες ως άνθρωπο”.
Την πρώτη φορά που τον γνώρισα το 2005, ήταν την πρώτη του ημέρα ως Γερουσιαστής των ΗΠΑ. Έχω δουλέψει για την "Chicago Tribune" και ήταν ενθουσιασμένος ακόμα και τότε που η παρουσία μου και η κάμερα δεν του έκαναν καμία διαφορά. Έτσι είναι. Όταν ο Ομπάμα εγκατέλειψε τον Λευκό Οίκο μαζί του έφυγε και ο Σόουζα: «Ήμουν λυπημένος για το αποτέλεσμα των εκλογών, αλλά χαρούμενος γιατί θα έφευγα από τον Λευκό Οίκο. Ήμουν εξαντλημένος - σωματικά, ίσως συναισθηματικά. Οκτώ χρόνια στον Λευκό Οίκο είναι πολύς καιρός», λέει.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα παιδικά χρόνια, η εξέλιξή της ως φωτογράφος, ο πόλεμος και το μετατραυματικό στρες και η ταινία για τη ζωή της
Μια συζήτηση με τη νικήτρια στην κατηγορία Wildlife & Nature των Sony World Photography Awards 2024
Συνέντευξη με την φωτογράφο και καθηγήτρια φωτογραφίας με αφορμή την έκθεση που έκανε πρόσφατα στην Πράγα
Οι φωτογραφίες του «Dear God, the Parthenon is still broken» συνθέτουν έναν παράλληλο κόσμο, αποκομμένο από τον τόπο και τον χρόνο
Μερικές σκέψεις με αφορμή την «Θεσσαλονίκη: Η Ιερουσαλήμ των Βαλκανίων 1870-1920», στο Εβραϊκό μουσείο του Παρισιού
Τη σπαρακτική σκηνή κατέγραψε ο φωτορεπόρτερ του Reuters, Μοχάμεντ Σάλεμ
Το νέο λεύκωμα της Taschen αποκαλύπτει την εξέλιξη του φωτογράφου που εναντιώθηκε στη σεμνοτυφία
«Ποτέ δεν ολοκληρώνεται το ταξίδι, αφήνεται κάθε φορά ένα παράθυρο ανοικτό στον ορίζοντα»
Ένα photo story του Έλληνα φωτογράφου από την πόλη της Ισπανίας
Ο υπόκοσμος και οι ανθρώπινες ιστορίες πρωταγωνιστούν στο νέο του λεύκωμα «893 Yakuza: The Setting Sun»
Η ιστορία πίσω από το βραβευμένο «κλικ»
Επιστροφή στην αναλογική κάμερα και ασπρόμαυρες εικόνες με ένα μόνο κλικ
Αφιέρωμα στην πορεία ενός από τους καθοριστικούς δημιουργούς της μεταπολεμικής περιόδου
Ο φωτογράφος που απαθανάτισε τη νυχτερινή ζωή της γενιάς του μιλάει στην Athens Voice για το νέο του λεύκωμα «While you Were Sleeping: 1998–2000»
Σειρά γραμματοσήμων για τον καλλιτέχνη που αποτύπωσε το δέος του φυσικού περιβάλλοντος
«Η δύναμη της τέχνης είναι η ενεργοποίηση της φαντασίας του θεατή»
Οι εντυπωσιακές εικόνες από όλο τον κόσμο που πήραν την πρωτιά
Ο φωτογράφος Θωμάς Δασκαλάκης εξηγεί πώς γεννήθηκε η ιδέα
Το Photometria Photography Center των Ιωαννίνων τιμά τη γυναίκα με μια ιδιαίτερη έκθεση φωτογραφίας
Δείτε τις εντυπωσιακές εικόνες από όλο τον κόσμο που ξεχώρισαν
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.