Trending Now

Ένας 13χρονος κατάφερε να «κρασάρει» το «ανίκητο» Tetris

To παιχνίδι που σχεδιάστηκε για να μην τελειώνει ποτέ

62224-137655.jpg
Newsroom
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Tetris: Ένας 13χρονος «νίκησε» το «ανίκητο» παιχνίδι
© Unsplash

Tetris: 13χρονος κέρδισε το παιχνίδι

Ο 13χρονος Ουίλις Γκίμπσον από την Οκλαχόμα των ΗΠΑ έγινε ο πρώτος άνθρωπος που επισήμως «νίκησε» την αρχική έκδοση του βιντεοπαιχνιδιού Tetris, σύμφωνα με το Associated Press.

Ο Ουίλις έφτασε το σκορ στο μέγιστο και οδήγησε το παιχνίδι σε ένα σημείο που άρχισε να «κρασάρει» – το λεγόμενο «kill screen». Αυτό μπορεί να μην ακούγεται σαν νίκη, αλλά θεωρείται πολυπόθητο επίτευγμα στον κόσμο των βιντεοπαιχνιδιών, όπου πολλοί παίκτες ωθούν τα παιχνίδια στα όριά τους.

«Θα λιποθυμήσω, δεν αισθάνομαι τα δάχτυλά μου», δήλωσε ο Γκίμπσον αφού το επίτευγμά του έκανε το παιχνίδι να «κρασάρει», σε viral βίντεο που ανάρτησε στο YouTube υπό το ψευδώνυμο «Blue Scuti».

O έφηβος άσος του Tetris κατάφερε μέσα σε 38 λεπτά να γίνει ο πρώτος άνθρωπος που «τερματίζει» την αυθεντική έκδοση του παιχνιδιού που ο Αλεξέι Παζίτνοφ σύστησε το 1985 στον κόσμο ως το σοβιετικό αντίπαλον δέος του Pacman. Από τότε μέχρι σήμερα, έχουν κυκλοφορήσει πάνω από 200 επίσημες παραλλαγές του σε τουλάχιστον 70 συστήματα, κάτι που αποτελεί παγκόσμιο ρεκόρ σύμφωνα με το Βιβλίο Γκίνες. Το παιχνίδι έγινε ιδιαίτερα δημοφιλές μετά το ντεμπούτο του στο Nintendo Entertainment System (NES) και στη φορητή κονσόλα Game Boy της Nintendo το 1989.

The First Time Somebody Has Ever "Beat" Tetris

Μόνο η τεχνητή νοημοσύνη τα είχε καταφέρει

Μέχρι σήμερα η έκδοση Tetris του Nintendo είχε νικηθεί μόνο από την τεχνητή νοημοσύνη. Ένα ειδικά σχεδιασμένο πρόγραμμα τεχνητής νοημοσύνης, που ήταν σε θέση να αντιληφθεί, σχεδόν αμέσως, την κατάσταση του παιχνιδιού και να επιλέξει με τρομακτική ταχύτητα ενέργειες. Το πρόγραμμα μπορούσε να παίζει ακούραστα, χωρίς ποτέ να κάνει λάθος, μια συνθήκη που φαινόταν πολύ πέρα ​​από τα όρια της ανθρώπινης απόδοσης.

Ο Τομ Στάφορντ, καθηγητής γνωσιακής επιστήμης στο University of Sheffield ερεύνησε το θέμα και έγραψε σχετικό άρθρο που δημοσιεύτηκε στο BBC.

«Στις 21/12 του 2023 ο Γκίμπσον έπαιξε σε όλο και πιο φρενήρεις ταχύτητες επί 40 λεπτά. Σε αυτό το διάστημα, σημείωσε νέα παγκόσμια ρεκόρ για υψηλή βαθμολογία, επίπεδα και ‘εκκαθάριση’ γραμμών. Τελικά, ανταμείφθηκε με τη συντριβή που σηματοδοτούσε ότι είχε επιτύχει το αδύνατο: νικούσε το παιχνίδι... Πολλές συζητήσεις γύρω από την τεχνητή νοημοσύνη επικεντρώνονται σε τομείς όπου οι ανθρώπινες δεξιότητες μπορεί να καταστούν παρωχημένες. Εν τούτοις, είναι λάθος να πιστεύουμε ότι η ανθρώπινη απόδοση είναι ένας σταθερός στόχος. Όπως έδειξε το επίτευγμα ρεκόρ του Γκίμπσον, κοιτάμε συνεχώς προς τα εξωτερικά όρια και, φτάνοντας, επεκτείνουμε την αντίληψή μας. Το ηθικό δίδαγμα είναι ότι η πίεση των συνόρων της ανθρώπινης ικανότητας είναι συνέπεια της συνεχούς συλλογικής καινοτομίας, καθώς και αξιόλογων ατόμων», ανέφερε ο καθηγητής.

Πηγή: BBC, Associated Press

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ