Βιβλιο

Ο Κωνσταντίνος Ι. Κορίδης διαβάζει βιβλία στην καραντίνα

Εντός οικίας ορέγεσαι την ανάγνωση έργων που εκκρεμεί η επαφή-σχέση ή βολτάρεις λογοτεχνικά με παλιές αναγνώσεις επιθυμώντας τις εκ νέου «αναμετρήσεις»

prov2.jpg
Μάκης Προβατάς
ΤΕΥΧΟΣ 740
1’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Ο Κωνσταντίνος Ι. Κορίδης, υπεύθυνος Εκδόσεων Ιωλκός

Ο Κωνσταντίνος Ι. Κορίδης, υπεύθυνος Εκδόσεων Ιωλκός, αποκαλύπτει ποια βιβλία διάβασε στην καραντίνα

«Υπάρχει Θεός; Ο θεός έπλασε τον άνθρωπο ή ο άνθρωπος το θεό;» (εκδόσεις Ιωλκός), του Φιλοκτήτη Διακομανώλη
Εντός οικίας, με βιβλία σχεδόν παντού, ορέγεσαι την ανάγνωση έργων που εκκρεμεί η επαφή-σχέση ή βολτάρεις λογοτεχνικά με παλιές αναγνώσεις επιθυμώντας τις εκ νέου «αναμετρήσεις». Στο «Υπάρχει Θεός; Ο θεός έπλασε τον άνθρωπο ή ο άνθρωπος το θεό;» (εκδόσεις Ιωλκός), του Φιλοκτήτη Διακομανώλη, απουσιάζει κάθε μορφή δογματισμού. Ο μελετητής σε κερδίζει από τις πρώτες κιόλας σελίδες. Καταθέτει με εύστοχα παραδείγματα και ουσιώδεις παραπομπές την άποψή του περί μη ύπαρξης θεού έτσι όπως παρουσιάζεται από τις θρησκείες. Θεωρεί αδιανόητη την ύπαρξη μίας θεϊκής δύναμης που σπέρνει εκδίκηση, τρόμο και διαχωρίζει τους ανθρώπους σε καλούς, κακούς, τυχερούς, εκλεκτούς. Έχοντας πλήρη σεβασμό στην πίστη κάθε σκεπτόμενου, ο Φ. Διακομανώλης, με απλή και κατανοητή γλώσσα, χωρίς βερμπαλισμούς, γίνεται άμεσα αντιληπτός. Εύστοχος κι ευγενής καταρρίπτει θέσφατα. Είναι ειλικρινής, αφοπλιστικός και δεν απορρίπτει την πιθανή ύπαρξη κάποιας συμπαντικής ανώτερης δύναμης, αλλά καταδικάζει όλες τις θεωρίες περί ύπαρξης γνωστών, βάσει θρησκειών, «θεών». Δικαίως βραβεύθηκε ως η καλύτερη μελέτη, για το 2015, στα Βραβεία Αναγνωστών Public.

«Πλατεία Μεσολογγίου» (εκδόσεις Ολκός), του Βαγγέλη Προβιά
Στην «Πλατεία Μεσολογγίου» (εκδόσεις Ολκός), του Βαγγέλη Προβιά, κάθε διήγημα είναι και μία παράσταση που πρωταγωνιστούν ανθρώπινες ψυχές. Εντός των ιστοριών, το συναίσθημα, ο φόβος, ο τρόμος ανδρώνονται λογοτεχνικά κι ως σημεία αναφοράς διεισδύουν στον ψυχισμό του αναγνώστη. Βιώματα ή μυθοπλασίες συζούν σε ένα περιβάλλον, που είναι πολλές φορές οικείο με το χώρο των περαστικών ή μη, κάνοντας τα δάχτυλα και τα μάτια του αναγνώστη «συνένοχα» και «ταιριαστά» με τα βήματα του δημιουργού εντός του Γολγοθά, που οδηγούν στη σταύρωση και τέλος στην ανάσταση. Γιατί η καλή λογοτεχνία λυτρώνει.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Φραντσέσκα Ντιοταλέβι
Φραντσέσκα Ντιοταλέβι: Το να γράψω για τη Βίβιαν Μάιερ υπήρξε άσκηση λεπτότητας, σεβασμού και θάρρους

Με αφορμή το βιβλίο «Με τη δική σου ματιά μονάχα», η συγγραφέας μιλά αποκλειστικά στην Athens Voice για την πρόκληση να μετατρέψει την κρυφή ζωή της Μάιερ σε μια δυνατή μυθοπλαστική αφήγηση

Σμαρώ Τζενανίδου,  «Η Βενετία αλλιώς»
15 συγγραφείς συνομιλούν με τον αγαπημένο τους πίνακα στο Ίδρυμα Κακογιάννης

Η συλλογή διηγημάτων «Οι Αόρατοι της Γης» είναι το αποτέλεσμα του δημιουργικού διαλόγου των συγγραφέων με ένα έργο της ομότιτλης έκθεσης της Σμαρώς Τζενανίδου

Δημήτρης Τσεκούρας: Είναι αδιανόητο να μην νικάει το καλό
Δημήτρης Τσεκούρας: Είναι αδιανόητο να μη νικάει το καλό

Ο συγγραφέας και μεταφραστής μιλά για το νέο του μεταφραστικό έργο, τη συλλογή του Γεωργιανού συγγραφέα Έρλομ Αχβλεντιάνι «Ο άντρας που έχασε τα λογικά του», που κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Βακχικόν.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.

// EMPTY