- CITY GUIDE
- PODCAST
-
11°
Η Έφη Θεοδώρου εξηγεί γιατί «Το ατλαζένιο γοβάκι» του Πολ Κλοντέλ είναι ένα τόσο σημαντικό έργο.
Στην Ισπανία της Αναγέννησης –κέντρο του καθολικισμού αλλά και του κόσμου–, στην Ισπανία των μεγάλων κατακτητικών πολέμων και των απόλυτων παθών, μας μεταφέρει το εμβληματικό έργο του Πολ Κλοντέλ (1929). “Η σκηνή αυτού του δράματος είναι ο κόσμος” υποστηρίζει ο ποιητής στον πρόλογο αυτού του θεατρικού έργου-ορόσημο στη δραματουργία του 20ού αιώνα και η δράση μεταφέρεται με αριστοτεχνικό τρόπο από την Ισπανία στην Αφρική και μέχρι την Αμερική και τις Ινδίες, ακολουθώντας τα χνάρια των δύο κεντρικών ηρώων: του Δον Ροντρίγκο, ενός χαρισματικού κονκισταδόρ που ο βασιλιάς τον επέλεξε για να διοικήσει τον Νέο Κόσμο, και της Δόνια Προέσα, που με εντολή του βασιλιά και με την προτροπή του συζύγου της εγκαθίσταται στο Μογκαντόρ της με σκοπό να αναχαιτίσει εκεί τη λαίλαπα του Ισλάμ.
Στο κορυφαίο του έργο ο Κλοντέλ, που εκτός από ποιητής υπήρξε και διπλωμάτης, πρεσβευτής της Γαλλίας σε όλο τον κόσμο, μετουσιώνει τη βιογραφία του σε μύθο. Ο έρωτας ως απουσία, η γυναίκα ως μέσον για να αναγνωρίσει ο άντρας μέσα του τον Θεό και να ενωθεί μαζί του, η κατάκτηση και η γνώση του Κόσμου –του ορατού αλλά και του αόρατου–, ένα ταξίδι μύησης μέσα από τον πόνο και την ταπείνωση, μέχρι την “απελευθέρωση για τις αιχμάλωτες ψυχές” που αναγγέλλει το τέλος αυτού του opus mirandum (έργο των θαυμάτων).
Το έργο παρουσιάζεται 50 χρόνια μετά την πρώτη παρουσίασή του το 1964 (στο Εθνικό Θέατρο σε μετάφραση Παντελή Πρεβελάκη και σε σκηνοθεσία Αλέξη Σολωμού), σε νέα μετάφραση του Στρατή Πασχάλη».
+5
Χάρης Φραγκούλης
«Ο Άρντεν πρέπει να πεθάνει» 2-6 & 8-12/6, Θέατρο Οδού Κυκλάδων
Γιατί βάζει στο μπλέντερ Χίτσκοκ, Ταραντίνο, ελισαβετιανή εποχή, νεανικό θίασο και το αποτέλεσμα είναι τουλάχιστον εκρηκτικό.
Σταύρος Γασπαράτος «Expanded Piano»
10-11/6, ΜΜΑ(Αιθ. Ν. Σκαλκώτας)
Γιατί θα νιώθουμε λες και μπήκαμε στο εσωτερικό ενός πιάνου, καθώς μικρόφωνα που τοποθετούνται σε όλο το σώμα του στέλνουν τον ήχο μέσω μιας surround εγκατάστασης 24 καναλιών σε όλη την αίθουσα!
Νίκος Χατζόπουλος «Η Πασιέντζα»
20-23/6, Θέατρο Τέχνης
Γιατί όλοι θέλουμε να βρούμε την απάντηση που θέτει το έργο της Μαρίας Λαϊνά: Μαζί ή κατά μόνας;
Καμεράτα Ορχήστρα Φίλων της Μουσικής
«Kiss me, Kate» 24/6, Ηρώδειο
Γιατί πρόκειται για μεγαλείο συμφωνικής τζαζ και κλασικής μουσικής. Ο Γιώργος Πέτρου με την ορχήστρα του κάνουν πάντοτε θαύματα, πόσο μάλλον που έχουν στις παρτιτούρες τους έργο του Κόουλ Πόρτερ.
Latinistas Nostra
«Σαλώμη» 29-30/6, 1-2/7, Θέατρο Τέχνης
Γιατί το ερωτικό ορατόριο του Στραντέλα σκηνοθετημένο από τον Νίκο Καραθάνο και ερμηνευμένο από τον Μάρκελλο Χρυσικόπουλο με τους Latinistas Nostra θα μας πάει στο σταυροδρόμι Ανατολής και Δύσης, προκειμένου να συναντήσουμε την έκσταση με τη σύμπραξη μπαρόκ και ανατολίτικων οργάνων.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η καλλιτέχνιδα μιλά για τα έργα «Καρυοθραύστης» και το «Ο Μίκυ και η παρέα του σώζουν τα Χριστούγεννα» στο Θεάτρο Αυλαία στον Πειραιά
Αποκαλύψεις και μυστικά σε μια πολυκατοικία
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.