Θεατρο - Οπερα

Πάροδος: Residency στη Μικρή Επίδαυρο από το Φεστιβάλ Αθηνών

Δωρεάν Studio Residency με στόχο την ανανεωτική προσέγγιση στη δραματουργία, τις σκηνικές φόρμες και τις διαδικασίες καλλιτεχνικής παραγωγής

alexandra_skaraki.jpg
Αλεξάνδρα Σκαράκη
4’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
Μικρή Επίδαυρος
Μικρή Επίδαυρος © Thomas Daskalakis

Tο Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου διοργανώνει για πρώτη φορά ένα διακαλλιτεχνικό ερευνητικό πρόγραμμα για το Αρχαίο Δράμα με τίτλο «Πάροδος» στη Μικρή Επίδαυρο

Η δραματουργία του αρχαίου δράματος in situ είναι το αντικείμενο το οποίο καλούνται οι καλλιτέχνες από ένα ευρύ φάσμα τεχνών να ερευνήσουν. Με στόχο να τους δώσει αυτή τη δυνατότητα, το Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου διοργανώνει για πρώτη φορά διακαλλιτεχνικό ερευνητικό πρόγραμμα (residency) στη Μικρή Επίδαυρο. Η συμμετοχή στο πρόγραμμα θα είναι δωρεάν.

Δεδομένου ότι η σημερινή εποχή ζητά μια ανανεωτική ματιά στα αρχαία κείμενα, το Φεστιβάλ τους δίνει τη δυνατότητα να σκεφτούν με νέους όρους και να πειραματιστούν με νέες φόρμες.

Η ερευνητική διαδικασία θα έχει πρακτικό χαρακτήρα και θα αναπτυχθεί σε δύο στάδια: το πρώτο στάδιο («Έρευνα») θα πραγματοποιηθεί στην Αθήνα, στον χώρο Β΄ της Πειραιώς 260 (Μάιος 2021), ενώ το δεύτερο στάδιο («Εφαρμογή») στο Μικρό Θέατρο της Αρχαίας Επιδαύρου (Ιούνιος 2021). Η παρακολούθηση των δύο σταδίων καθίσταται θα είναι υποχρεωτική, ενώ το μεγαλύτερο μέρος του προγράμματος πραγματοποιείται στα αγγλικά. Το πρόγραμμα δεν απευθύνεται σε μεμονωμένους καλλιτέχνες, αλλά σε μια ομάδα πλήρους σύνθεσης −αποτελούμενη από Σκηνοθέτη, Δραματουργό, Χορογράφο, Συνθέτη, Ερμηνευτές−, η οποία μπορεί να προϋπάρχει ή και να συσταθεί γι’ αυτό τον σκοπό και δεν θα υπερβαίνει τα δώδεκα (12) άτομα. Η ομάδα θα επιλεγεί μέσα από διαδικασία ανοιχτής πρόσκλησης, για να εξελίξει τη δραματουργική οπτική της με την υποστήριξη μιας δυναμικής ομάδας συντονιστών/ μεντόρων. 

Ποιοι είναι οι συντονιστές του «Πάροδος» στη Μικρή Επίδαυρο

Η δραματουργός, καλλιτεχνική συνεργάτιδα Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Stefanie Carp
Η δραματουργός, καλλιτεχνική συνεργάτιδα Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου Stefanie Carp © Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου
Δραματουργία 
Stefanie Carp - Δραματουργός, Καλλιτεχνική Συνεργάτιδα Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου
Δραματουργός και Καλλιτεχνική Διευθύντρια της Ruhrtriennale τα έτη 2018, 2019 και 2020. Είναι κάτοχος διδακτορικού στη λογοτεχνία και τις θεατρικές σπουδές με αντικείμενο το έργο του Alexander Kluge. Η στενή συνεργασία της με τη σκηνογράφο Anna Viebrock και τον σκηνοθέτη Christoph Marthaler ξεκίνησε στη Βασιλεία στα τέλη της δεκαετίας του ’80. Διηύθυνε το Zürcher Schausplielshaus μαζί με τον Marthaler προτού διοριστεί Καλλιτεχνική Διευθύντρια του Wiener Festwochen. Υπήρξε επισκέπτρια καθηγήτρια στο Γερμανικό Ινστιτούτο Λογοτεχνίας της Λειψίας και επικεφαλής δραματουργίας για τη Volksbühne am Rosa-Luxemburg-Platz στο Βερολίνο.

Ο συνθέτης, σκηνοθέτης, περφόρμερ Θανάσης Δεληγιάννης
Ο συνθέτης, σκηνοθέτης, περφόρμερ Θανάσης Δεληγιάννης © Julian Mommert
Μουσική σύνθεση & ερμηνεία
Θανάσης Δεληγιάννης - Συνθέτης, Σκηνοθέτης, Περφόρμερ  
Ο Θανάσης Δεληγιάννης γεννήθηκε στη Λάρισα το 1983 και μεγάλωσε σε μια οικογένεια παραδοσιακών μουσικών. Από το 2007 ζει στο Άμστερνταμ, όπου και ολοκλήρωσε τις σπουδές του στη σύνθεση και το μουσικό θέατρο. Το 2017-2019 υπήρξε artist in residence στο Gaudeamus με το πρόγραμμα Nieuwe Makers του Performing Arts Fund NL. Το 2018 υπήρξε βοηθός του Heiner Goebbels στο Manchester International Festival και δημιουργός στο Silbersee’s atelier Spr!tzl του Άμστερνταμ. Το 2017-2018 εργάστηκε στο Tanztheater Wuppertal – Pina Bausch Company ως μέλος της καλλιτεχνικής ομάδας του Δημήτρη Παπαϊωάννου. Τις χρονιές 2016-2017 ανέλαβε την καλλιτεχνική οργάνωση της ερευνητικής πλατφόρμας μουσικού θεάτρου RE-FUSE, μια πρωτοβουλία της Εθνκής Λυρικής Σκηνής σε συνεργασία με το Gaudeamus. Διετέλεσε βοηθός καλλιτεχνικού διευθυντή στο Nieuw Ensemble από το 2011 έως το 2014 και καλλιτεχνικός συντονιστής του Atlas Lab από το 2011 έως το 2016. Από το 2011 είναι συντονιστής του Composers’ Festival of the Conservatorium van Amsterdam, ενώ από το 2018 διδάσκει το μάθημα Transdisciplinary Approaches. Το 2013 συν-ίδρυσε την ομάδα I/O, με έδρα το Άμστερνταμ, μαζί με μια ομάδα καλλιτεχνών με διαφορετικές επιρροές, με σκοπό να εμβαθύνουν στη δημιουργία διακαλλιτεχνικών παραγωγών. Συνεργάζεται σαν συνθέτης, stage director και performer με μουσικά σύνολα και θεατρικές ομάδες στην Ευρώπη, την Ασία και τη Βόρειο Αμερική.

Η μουσικός, περφόρμερ, εμψυχώτρια μουσικών συνόλων Γεωργία Τέντα
Η μουσικός, περφόρμερ, εμψυχώτρια μουσικών συνόλων Γεωργία Τέντα © Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
Φωνή, Ρυθμός, Πολυφωνία: Τεχνική & Αυτοσχεδιασμός
Γεωργία Τέντα - Mουσικός, Περφόρμερ, Εμψυχώτρια Μουσικών Συνόλων
Η Γεωργία Τέντα γεννήθηκε στα Γιάννενα το 1971. Σπούδασε στο Κρατικό Ωδείο Θεσσαλονίκης (Δίπλωμα Πιάνου, Δίπλωμα Κρουστών, Δίπλωμα Βυζαντινής μουσικής, Πτυχία Ανώτερων Θεωρητικών, σπουδές Σύνθεσης) και στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Α.Π.Θ.. Παρακολούθησε εντατικό βιωματικό μεταπτυχιακό πρόγραμμα με αντικείμενο το Physical Theatre (Σωματικό θέατρο) και εμψυχωτή τον John Britton στο University of Huddersfield. Έχει μελετήσει τεχνικές τραγουδιού και φωνητικής έκφρασης με τη Σαβίνα Γιαννάτου, τη Μίρκα Γιεμεντζάκη, τη Βάλια Μαυρίδου και τον Σπύρο Σακκά. Είναι υποψήφια διδάκτωρ στο Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου, με αντικείμενο έρευνας την ελληνόφωνη πολυφωνική φωνητική παράδοση στη Νότια Αλβανία, ιδρυτικό μέλος και συντονίστρια των φωνητικών συνόλων Διώνη (2004 - 2006) και Πλειάδες (2006 - σήμερα). Συγκεκριμένα, με το φωνητικό σύνολο Πλειάδες έχει πραγματοποιήσει συναυλίες και παραστάσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό (14η Biennale Νέων Καλλιτεχνών της Ευρώπης και της Μεσογείου, Documenta 2017, Εναλλακτική Σκηνή Summer Nostos Festival 2019, Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης, Οργανισμός Μεγάρου Μουσικής Αθηνών, μεταξύ άλλων), ενώ ατομικά συμμετείχε σε διάφορες παραστάσεις ως performer, συνθέτρια, πιανίστρια, κρουστή και τραγουδίστρια. Έχει διδάξει Παραδοσιακό Τραγούδι στο Τμήμα Μουσικής Επιστήμης και Τέχνης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας και έχει αναλάβει τη φωνητική προετοιμασία και τη μουσική διδασκαλία σε πολλές θεατρικές παραστάσεις. Το ερευνητικό της ενδιαφέρον εστιάζει στη σχέση φωνής και σώματος, και στο πώς η σχέση αυτή μπορεί να οδηγήσει αφενός στην παρατήρηση του «εγώ» και του «άλλου» και αφετέρου στη συνύπαρξη, τη συναποδοχή και τη συνδημιουργία.

Η χορεύτρια, χορογράφος Αμάλια Μπένετ
Η χορεύτρια, χορογράφος Αμάλια Μπένετ © Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
Χορός
Αμάλια Μπένετ - Χορεύτρια, Χορογράφος (TBC)
Η Αμάλια Μπένετ αποφοίτησε από το Laban Centre for Movement and Dance του Λονδίνου το 1993. Έκτοτε έδρα της είναι η Ελλάδα. Εργάστηκε για 15 χρόνια ως χορεύτρια και βοηθός χορογράφου στο Χοροθέατρο Οκτάνα. Απο το 1999, διδάσκει κίνηση σε θεατρικά έργα, ως επί το πλείστον στο Εθνικό Θέατρο και στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος. Επίσης, έχει εργαστεί σε παραγωγές της Στέγης του Ιδρύματος  Ωνάση και του Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου. Στο εξωτερικό έχει χορογραφήσει σε παραγωγές στην Κίνα, τον Καναδά, την Ιταλία, τη Σουηδία, τη Σλοβενία, τη Γερμανία, της ΗΠΑ, τη Σερβία και την Τουρκία. Διδάσκει κίνηση σε ηθοποιούς από το 1994. Έχει εργαστεί στο Εθνικό Θέατρο και στο Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, στην Academy of the Arts στο Novi Sad της Σερβίας, ενώ αυτή την περίοδο διδάσκει στη Δραματική Σχολή του Ωδείου Αθηνών.

Η θεατρολόγος, κριτικός Ελένη Βαροπούλου
Η θεατρολόγος, κριτικός Ελένη Βαροπούλου © Φεστιβάλ Αθηνών & Επιδαύρου
Επιστημονική συνεργάτιδα
Ελένη Βαροπούλου - Θεατρολόγος, Κριτικός
Η Ελένη Βαροπούλου είναι θεατρολόγος, μεταφράστρια και δοκιμιογράφος. Από το 1974 εργάστηκε ως κριτικός Θεάτρου και δημοσιογράφος στις εφημερίδες Αυγή, Πρωινή Ελευθεροτυπία, Μεσημβρινή και κυρίως Το Βήμα. Στο Βήμα έγραφε επιφυλλίδες μέχρι το 2010. Έγραψε άρθρα για πολλά ξένα περιοδικά και ειδικές εκδόσεις (Drama Review, Theater der Zeit, Théâtre en Europe, Acteurs - Auteurs, Les Cahiers de la Comédie Française, Alternatives Théâtrales, Performance Research). Βιβλία και κείμενα της έχουν εκδοθεί στο εξωτερικό. Μετέφρασε κείμενα των Χάινερ Μύλλερ, Βάλτερ Μπένγιαμιν, Χέρμαν Μπροχ, Μπρεχτ, Γκαίτε, Αισχύλου και Ευριπίδη. Δίδαξε θεατρολογία στα Πανεπιστήμια Αθήνας, Πάτρας, Θεσσαλονίκης, Φρανκφούρτης και Βερολίνου. Διετέλεσε Πρόεδρος του Ελληνικού Κέντρου του Διεθνούς Ινστιτούτου Θεάτρου (1984-1992). Δημιούργησε και διηύθυνε το Φεστιβάλ Άργους (1992-1997). Υπήρξε Kαλλιτεχνική Υπεύθυνη της Θερινής Ακαδημίας του Εθνικού Θεάτρου της Ελλάδος, διεθνή θεσμό τον οποίο εισηγήθηκε και διαμόρφωσε (1999-2009). Ως κριτικός τέχνης επιμελήθηκε σειρά εκθέσεων στο Γαλλικό Ινστιτούτο, στο Ινστιτούτο Γκαίτε, στην Πράγα, στο Άργος και στο πλαίσιο των δέκα Θερινών Ακαδημιών. Διετέλεσε επίσης Ειδική Σύμβουλος του Γνωμοδοτικού Συμβουλίου του Οργανισμού Μεγάρου Μουσικής Αθηνών.

Info: Ομάδα συντονιστών  μεντόρων: Δραματουργία: Stefanie Carp, Δραματουργός Καλλιτεχνική Συνεργάτιδα Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου/ Μουσική σύνθεση: Θανάσης Δεληγιάννης, Συνθέτης, Σκηνοθέτης, Περφόρμερ/ Φωνή- Ρυθμός- Πολυφωνία- τεχνική και αυτοσχεδιασμός: Γεωργία Τέντα, Mουσικός, Περφόρμερ/ Χορός- Κίνηση: Αμάλια Μπένετ, Χορεύτρια, Χορογράφος/ Επιστημονική συνεργάτιδα: Ελένη Βαροπούλου, Θεατρολόγος, Κριτικός.
Η συμμετοχή στο πρόγραμμα είναι δωρεάν.
«Έρευνα», Πειραιώς 260 - Χώρος Β, 10 - 31 Μαΐου 2021, «Εφαρμογή», Μικρό Θέατρο Αρχαίας Επιδαύρου, 1 – 20 Ιουνίου 2021. 
Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το ανοιχτό κάλεσμα, πατήστε ΕΔΩ.

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δημήτρης Φιλιππίδης: Συνέντευξη με τον νέο ηθοποιό
Δημήτρης Φιλιππίδης: «Το χιούμορ είναι το πιο αποτελεσματικό κοινωνικό εργαλείο. Μιλάω και προσωπικά»

Μιλήσαμε για όλα: τη νέα παράσταση «Ήρωες», το θέατρο, τα όρια της σάτιρας, τη σύγκριση με τον πατέρα του και πώς αντιμετωπίζει την κατάσταση σήμερα

Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή
Θοδωρής Αμπαζής: Στο μουσικό θέατρο όλοι συντονίζονται, έχουν κοινή αναπνοή

Τι μας είπε για τα ιστορικά γεγονότα και τη σχέση τους με το σήμερα, τους ακίνητους ταξιδιώτες και την παράσταση «Ματαρόα στον ορίζοντα» στην Εναλλακτική Σκηνή της ΕΛΣ

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.