- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
«Εδώ Ουρανός» σε πανελλήνια πρώτη από το ΚΘΒΕ
Ο Σίμος Κακάλας σκηνοθετεί το έργο της Αγλαΐα Βετεράνι στο Φουαγιέ Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει το έργο «Εδώ Ουρανός» σε σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα
Το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος παρουσιάζει, σε πανελλήνια πρώτη, το έργο της Αγλαΐα Βετεράνι (Aglaja Veteranyi) «Εδώ Ουρανός», σε μετάφραση Σοφίας Γεωργακοπούλου και σκηνοθεσία Σίμου Κακάλα. Η νέα παραγωγή κάνει πρεμιέρα το Σάββατο 7 Μαρτίου 2020, στο Φουαγιέ του Θεάτρου Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.
Το έργο
Η τρομερή ερώτηση που κρύβει ο πρωτότυπος τίτλος του έργου «Warum das Kind in der Polenta kocht» (Γιατί βράζει το παιδί στην πολέντα;) της Αγλαΐα Βετεράνι αντανακλά το παραμυθικό υπόβαθρο του έργου, που αξιοποιεί τον χώρο του μύθου για να αναδείξει την αγριότητα της ζωής. Έχοντας εγκαταλείψει την πατρίδα προς αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής, ταξιδεύοντας με το τσίρκο και ψάχνοντας την ασφάλεια, την τρυφερότητα και την ελπίδα, η πρωταγωνίστρια έρχεται αντιμέτωπη με τον σκληρό κόσμο των μεγάλων. Μέσα από τη δική της νεανική κι ευαίσθητη ματιά ο αναγνώστης / θεατής, ακολουθεί τους δύσβατους δρόμους αναγνώρισης και ερμηνείας της πραγματικότητας με την οποία ερχόμαστε όλοι αντιμέτωποι: την αδιαφορία, τις προλήψεις, την κακομεταχείριση, την αδικία, τη δυσκολία επικοινωνίας, τις βαθιές παθογένειες της οικογένειας αλλά και της κοινωνίας.
Αγλαΐα Βετεράνι
Η Αγλαΐα Βετεράνι γεννήθηκε το 1962 στο Βουκουρέστι, κόρη μιας αρτίστας και ενός κλόουν και αρτίστα, με τους οποίους ήδη από το 1965 άρχισε να εμφανίζεται στη σκηνή του τσίρκου. Το 1967 η οικογένεια εγκατέλειψε τη Ρουμανία και πήγε στην Ελβετία. Τα επόμενα δέκα χρόνια ακολούθησαν μεγάλα ταξίδια με εμφανίσεις σε τσίρκο και βαριετέ στην Ευρώπη, την Αφρική και τη Νότια Αμερική.
Μετά την επιστροφή στην Ελβετία το 1978, η Αγλαΐα Βετεράνι άρχισε να αυτό-μορφώνεται και από το 1979 ως το 1982 σπούδασε ηθοποιός στη Θεατρική Ομάδα Ζυρίχης (Schauspiel-Gemeinschaft Zürich). Εκείνη την εποχή έγραψε και τα πρώτα της λογοτεχνικά κείμενα. Από το 1982 δούλεψε ως ηθοποιός και από το 1988 ήταν συνδιευθύντρια της Θεατρικής Ομάδας Ζυρίχης. Εκτός από τις πολλές ανεξάρτητες θεατρικές παραστάσεις που ανέβασε, ίδρυσε και δύο ομάδες περφόρμανς, με τις οποίες πραγματοποίησε πολλές θεατρικές παραγωγές: «Die Wortpumpe» [Αντλία λέξεων] μαζί με τον Ρενέ Ομπερχόλτσερ (1993-1996) και «Die Engelsmaschine» [Αγγελική μηχανή] μαζί με τον Γιενς Νίλσεν (1996-2002). Παράλληλα δημοσίευε σύντομα διηγήματα σε ανθολογίες, λογοτεχνικά περιοδικά και εφημερίδες. Έγινε διεθνώς γνωστή με το αυτοβιογραφικό κείμενο μυθοπλασίας Γιατί βράζει το παιδί μέσα στην πολέντα (Warum das Kind in der Polenta kocht, εκδόσεις DVA, 1999).
Η Αγλαΐα Βετεράνι αυτοκτόνησε στις 3 Φεβρουαρίου 2002 στη Ζυρίχη. Μετά θάνατον εκδόθηκαν δύο ακόμη βιβλία της, το μυθιστόρημα Das Regal der letzten Atemzüge [Το ράφι των τελευταίων αναπνοών], εκδόσεις DVA, 2002 και η συλλογή διηγημάτων Vom geräumten Meer, den gemieteten Socken und Frau Butter [Για την αδειασμένη θάλασσα, τις νοικιασμένες κάλτσες και την κυρία Μπούτερ], εκδόσεις DVA, 2004.
«Εδώ Ουρανός» της Αγλαΐα Βετεράνι σε πανελλήνια πρώτη από το ΚΘΒΕ
Συντελεστές
Μετάφραση: Σοφία Γεωργακοπούλου, Διασκευή-Σκηνοθεσία-Μουσική επιμέλεια: Σίμος Κακάλας, Παίζουν: Στεφανία Ζώρα, Γιώργος Κολοβός, Κωνσταντίνος Μωραΐτης, Χριστίνα Παπατριανταφύλλου, Γιάννης Τσεμπερλίδης
Ημέρες και ώρες παραστάσεων
Τετάρτη έως Κυριακή στις 21:15
Τιμές εισιτήριων
Τέταρτη-Πέμπτη: Γενική είσοδος 5€ / Παρασκευή: Κανονικό εισιτήριο 10€, Εκπτωτικό εισιτήριο (Φοιτητικό, Άτομα άνω των 65) 8€, Ομαδικό εισιτήριο (για κρατήσεις άνω των 20 ατόμων) 7€ / Σάββατο & Κυριακή: Κανονικό εισιτήριο 13€, Εκπτωτικό εισιτήριο 8€, Ομαδικό εισιτήριο (για κρατήσεις 20 ατόμων και άνω) 7€ / Άνεργοι: Δωρεάν για όλες τις παραγωγές του ΚΘΒΕ (Ισχύει Παρασκευή, Σάββατο, Κυριακή για περιορισμένο αριθμό θέσεων) - Απαιτείται τηλεφωνική κράτηση θέσεων / Ατέλειες: Εφόσον υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις, ισχύουν ατέλειες ΕΣΗΕΜΘ, ΕΣΗΕΑ, ΣΕΗ, Τμημάτων Θεάτρου, Δραματικών Σχολών, Σκηνοθετών / ΑΜΕΑ: Δωρεάν / Πολύτεκνοι: 5€ / Δάσκαλοι-Καθηγητές: 10€ / Οπλίτες θητείας: 5€ (Ισχύει για όλες τις παραγωγές του ΚΘΒΕ) / Στελέχη Ενόπλων Δυνάμεων - Αστυνομικοί: 8€ (Ισχύει για όλες τις παραγωγές του ΚΘΒΕ). Ισχύουν Επιταγές Θεάματος ΟΑΕΔ, εισιτήρια ΟΓA και η Ευρωπαϊκή κάρτα νέων.
** Η παράσταση είναι κατάλληλη άνω των 15 ετών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.