- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Ο «Θείος Βάνιας» σε πενήντα λέξεις
Οι συντελεστές της παράστασης του Θεάτρου του Νέου Κόσμου μας παρουσιάζουν το έργο τους
Ο «Θείος Βάνιας» της Μαρίας Μαγκανάρη είναι μια παραγωγή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου που παίζεται στο Bios μέχρι τον ερχόμενο Ιανουάριο.
Στο καινούργιο «παιχνίδι» παρουσίασης μιας παράστασης οι συντελεστές παίρνουν το λόγο. Μιλούν για το καλλιτεχνικό τους παιδί και μας καλούν να το παρακολουθήσουμε, να το αγαπήσουμε, να το χειροκροτήσουμε. Το σημερινό είναι ένα από εκείνα τα κείμενα που δεν χρειάζονται καν περίληψη στο τι πρόκειται να ακολουθήσει παρακάτω. Η σκηνοθέτρια και ηθοποιός στην παράσταση του «Θείου Βάνια» που πέρσι ενθουσίασε στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων και φέτος κρατώντας την περσινή αναμονή κοινού ανεβαίνει στο Bios ως μια παραγωγή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, τα είπε όλα.
«Ζήτησα απ'τους ηθοποιούς του “Θείου Βάνια” να γράψουν 50 λέξεις με αφορμή την παράσταση. Έτσι, χωρίς καμία άλλη διευκρίνιση. Το υλικό που συγκεντρώθηκε μου θυμίζει ένα παιχνίδι που παίζαμε παλιά στις παρέες, όπου κάποιος έγραφε μια φράση, δίπλωνε το χαρτί, από κάτω έγραφε άλλος τη δική του φράση κ.ο.κ. Τους ευχαριστώ για τις φράσεις τους και για όλα τ' άλλα!» - Μαρία Μαγκανάρη/ Μαρίνα Τιμοφέεβνα και σκηνοθέτης της παράστασης
«"Η βάση του έργου μου είναι η ζωή του κοσμάκη, οι φυσιογνωμίες τους, οι πράξεις τους, τα λόγια τους, οι σκέψεις τους και οι ελπίδες. Σκοπός μου είναι να παρουσιάσω τη ζωή όπως είναι και προχωρώντας να δείξω πόσο αυτή απομακρύνεται απ'το κανονικό. Εγώ οφείλω να περιοριστώ στον κανόνα που μου είναι αγαπητός και είναι: η απόλυτη Ελευθερία του Ανθρώπου, Ελευθερία απέναντι στον πειθαναγκασμό, στις προλήψεις, την άγνοια, το διάβολο, ελευθερία απέναντι στα πάθη..." απ'την αλληλογραφία του Τσέχωφ» - Βασίλης Καραμπούλας/ Καθηγητής Σερεμπριακώφ
«Όταν διάβασα τον "θείο Βανια" πριν είκοσι χρόνια στη σχολή δεν μου άρεσε, δεν καταλάβαινα την ιστορία, μπερεδευόμουν με τα ρώσικα ονόματα, μου φαίνοταν αδιάφορα. Πέρισυ το πήρα σε ενα φέρυ μποτ και το διάβασα και κάποια στιγμή στα καλά καθούμενα άρχισαν να μου τρέχουν δάκρυα. Δεν νομίζω να έχει γραφτεί καλύτερο έργο για την ασημαντότητα και ματαιότητα των ζωών μας. Αλλά πρέπει πρώτα να έχεις φάει την ήττα της ζωής για να το καταλάβεις» - Κώστας Κουτσολέλος/ Βάνιας
«Ο "θείος Βάνιας" είναι ένα καταπληκτικό κείμενο και προσπαθήσαμε να το δουλέψουμε με απλότητα και ειλικρίνεια. Ελπίζω κάτι να καταφέραμε. Για μας τα δώρα του ήταν πολλά και στις πρόβες αλλά και στις παραστάσεις. Ένα μεγάλο ευχαριστώ λοιπόν στον κύριο Τσέχωφ και την αγάπη μου στους φίλους και συνεργάτες» - Σύρμω Κεκέ/ Σόνια
«Η Μαρία.
Η Διδώ, ο Παύλος, ο Παναγιώτης και η άλλη Μαρία.
Η Βασιλική, η Ανδριάνα, η Νεφέλη.
Ο Κώστας, ο Γιωργής, η Ανθή, η Σύρμω, ο Βασίλης, η Ασπασία, εγώ.
Η φιλοξενία του Δημήτρη και της Φωτεινής πέρσι, η Υβόννη.
Το καλωσόρισμα του Μίλτου.
Ο θείος Βάνιας μας»- Δημήτρης Ντάσκας/ Τελιέγκιν
«Ένα έργο...άλλη μια συνάντηση με τον Τσέχοφ, τον φωτισμένο αυτόν γιατρό. Είναι σαν να μας προσφέρει την εμπειρία μιας συνέδριας, τόσο διερευνητικής για την ανθρώπινη ύπαρξη. Μας ξυπνά τους προβληματισμούς μας, τις ανησυχίες, τους φόβους μας. Ερεθίζει το μυαλό και την φαντασία μας. Τρυπάει την ψυχή μας τόσο προσωπικά αλλά και τόσο επιδέξια, που δεν καταλαβαίνουμε αν αυτή πονά ή χαίρεται...» Γιωργής Τσαμπουράκης/ γιατρός Άστρωφ
«Αστρώφ : "ο άνθρωπος είναι προικισμένος με λογικό και δημιουργική δύναμη για να πολλαπλασιάζει αυτό που του δόθηκε, αλλά ως τώρα αντί να δημιουργεί καταστρέφει", γράφει ο Τσέχωφ το 1899 …… 2019 σκέφτομαι ….ο άνθρωπος προικισμένος με δημιουργική δύναμη, αλλά χωρίς καθόλου λογικό, καταστρέφει αυτό που του δόθηκε» - Ασπασία Κράλλη/ Μαρία Βασίλιεβνα
«Στο διπλανό δωμάτιο ακούγεται σιγανά ο ήχος μιας κιθάρας. Έτοιμο το τσάϊ. Δεν κάνει πολλή ζέστη σήμερα. Κάποιοι τσακώνονται πάνω από τα κεφάλια μας· μέσα στη νύχτα. Κανείς δεν κοιμάται. Ο πολυέλαιος αναμμένος. Κουβέντες κούφιες και ηχηρές. Αναστεναγμοί. Βήματα πάνω κάτω στο σαλόνι. Πάλι τελείωσε η βότκα. Γέλια, ανία κι αγωνία. Θεέ μου! Τι σπατάλη!» -Ανθή Ευστρατιάδου/ Έλενα
Ο «Θείο Βάνιας» παρουσιάστηκε τον περασμένο Ιανουάριο στο Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων, στην Κυψέλη. Φέτος, ως παραγωγή του Θεάτρου του Νέου Κόσμου, κατηφόρισε στην Πειραιώς και θα παίζεται στο Bios μέχρι τον ερχόμενο Ιανουάριο. Δείτε περισσότερες πληροφορίες στο Guide της Athens Voice.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.