- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Βιβλίο των Ωδών: Όλα όσα μας είπε η παραγωγός για το μιούζικαλ
Η Dia Xiaolan και η Lu Wang της παράστασης «Το Βιβλίο των Ωδών» μίλησαν αποκλειστικά στην Athens Voice
Η παράσταση «Το Βιβλίο των Ωδών» βρέθηκε στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά, με αφορμή του εορτασμούς του Κινεζικού Μεσοφθινοπωρινού Φετιβάλ
«Το Βιβλίο των Ωδών» θεωρείται η βάση του ανατολικού πολιτισμού και η απαρχή της κινεζικής ιστορίας. Συχνά η πολιτισμική του αξία για εκείνη την πλευρά του πλανήτη συγκρίνεται με εκείνη των ομηρικών επών για την ελληνικό πολιτισμό και τη Δύση γενικότερα.
Τα δύο συλλογικά έργα ανήκουν στην ίδια χρονική περίοδο και στο ίδιο κειμενικό είδος. «Το Βιβλίο των Ωδών» εμπεριέχει 305 έργα λαϊκών βάρδων, που αποτελούν μία από τις μοναδικές πηγές πληροφοριών για τις κοινωνικές μορφές, τις ιδέες, τις θρησκευτικές δραστηριότητες, τις ποιμαντικές εργασίες και τα έθιμα που κυριαρχούσαν στην Κίνα από τον 11ο έως το 7ο αιώνα π.χ..
Από τις 20 έως τις 22 Σεπτεμβρίου, είχαμε την ευκαιρία να παρακολουθήσουμε ένα από αυτά τα έργα, το παλαιότερο πολεμικό ποίημα της Κίνας. Η «Επιστροφή Μετά τον Πόλεμο» παρουσιάστηκε ως μιούζικαλ στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά και στην πρεμιέρα της βρέθηκαν, μεταξύ άλλων, η Zhang Qiyue, Πρέσβης της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα και ο Yu Zenggang, Πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς. Η ιστορία του, που μας μεταφέρει σε μία εποχή λειψυδρίας και επιδημίας πανούκλας, καταφέρνει με έναν όμορφο και συγκινητικό τρόπο να μας μιλήσει τόσο για τις όμορφες πλευρές της ζωής, όσο και να «φωνάξει» ένα δυνατό αντιπολεμικό μήνυμα. Στο επίκεντρο δεν βρίσκονται μόνο η αγάπη και η ευχαρίστηση που μπορεί να προσφέρει η εργασία, αλλά και η πίκρα του πολέμου, η νοσταλγία της πατρίδας και η δυσαρέσκεια και η οργή του λαού εναντίον της καταπίεσης και του εκφοβισμού.
Το γεγονός ότι η «Επιστροφή Μετά τον Πόλεμο» βρέθηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα δεν είναι το μόνο στοιχείο που ξεχωρίζει την παράσταση. Αποτελεί το πρώτο ποίημα από «Το Βιβλίο των Ωδών» που θα αποδοθεί μουσικοχορευτικά, με τα είκοσι πρωτότυπα κομμάτια της να αποστασιοποιούνται από τους παραδοσιακούς και κλασικούς κινεζικούς ήχους και να έχουν ως αφετηρία την σύγχρονη δυτική μουσική.
Η παράσταση ήρθε στη χώρα μας, με αφορμή τους εορτασμούς του παραδοσιακού Κινεζικού Μεσοφθινοπωρινού Φεστιβάλ, υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Λαϊκής Δημοκρατίας της Κίνας στην Ελλάδα και του Δήμου Πειραιά. Μαζί της ταξίδεψαν και η παραγωγός της, Dia Xiaolan της Sino-Saint Cultural Industry Investment Co., και η αναπληρωτής γενική διευθύντρια της ομάδας πολιτιστικών επιχειρήσεων CAEG, Lu Wang. Οι δυο τους μιλάνε αποκλειστικά στην Athens Voice και μας εξηγούν γιατί επέλεξαν να κάνουν αυτή την παράσταση και γιατί αποφάσισαν να τη συστήσουν στο ελληνικό κοινό.
Γιατί επιλέξατε αυτό το ποίημα από τα περισσότερα από 300 που συναντάμε στο «Βιβλίο των Ωδών»;
Διότι είναι το αρχαιότερο ποίημα της αρχαίας ιστορίας της χώρας. Έχει μία ιστορία άνω των 3.000 χρόνων.
Οι περισσότεροι Έλληνες πιθανώς δεν είναι εξοικειωμένοι με την ιστορία της παράστασης. Πώς θα τους περιγράφατε την συμβολική της αξία για τον κινεζικό λαό;
Αυτό το ποίημα ανήκει στον ίδιο αιώνα με τα έπη του Ομήρου. Οπότε σχετίζεται με την αγάπη, την πατρίδα και την εθνική αξία. Όταν γράψαμε αυτό το σενάριο θέλαμε να κάνουμε μία σύγκριση με την ελληνική ιστορία.
Γιατί αποφασίσατε να παρουσιάσετε το έργο ως μιούζικαλ;
Διότι τα μιούζικαλ είναι μία πιο μοντέρνα μορφή δυτικής παράστασης. Θέλαμε να συνδυάσουμε τον παραδοσιακό κινεζικό πολιτισμό με ένα σύγχρονο είδος θεάτρου.
Εκτός του είδους της παράστασης, επιλέξατε να βάλετε και άλλα σύγχρονα στοιχεία στο έργο. Τι σας έκανε να αποφασίσετε να μην το κρατήσετε εντελώς παραδοσιακό και κλασικό;
Μπορείτε να δείτε ότι ο τρόπος που οι ηθοποιοί ερμηνεύουν και τα κοστούμια είναι πολύ παραδοσιακά και κλασικά, αλλά επιλέξαμε να το παρουσιάσουμε μέσα από μία πιο σύγχρονη μουσική. Ο λόγος είναι ότι η μουσική δεν έχει σύνορα. Οπότε θέλαμε να το παρουσιάσουμε με έναν περισσότερο μοντέρνο, αντί κλασικό, τρόπο, χάριν της δημιουργικότητας και της καλύτερης κατανόησης.
Κατά τη γνώμη σας, ποιο κομμάτι της παράστασης θα εντυπωσιάσει περισσότερο το ελληνικό κοινό;
Όπως είπαμε, τοποθετήσαμε τον παραδοσιακό πολιτισμό της Κίνας σε ένα είδος μοντέρνας δυτικής παράστασης και φτιάξαμε ελληνικά φυλλάδια και δημιουργήσαμε αγγλικούς υπότιτλους, έτσι ώστε το κοινό να κατανοήσει περισσότερα για την κινεζική κουλτούρα. Θέλαμε να ισχυροποιήσουμε την σύνδεση ανάμεσα σε κινεζικό και ελληνικό πολιτισμό.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.