- CITY GUIDE
- PODCAST
-
12°
Η Athens Voice βάζει τέλος στις φήμες. Δεν ήταν αριστοφανικός δάχτυλος - ένα διαφημιστικό τρικ για τους «Βάτραχους» του Αριστοφάνη (αφού δεν παίζονται φέτος) η… εισβολή των συμπαθητικών αμφίβιων. Εξάλλου ένα μόνο βατραχάκι ήταν αυτό που προκάλεσε… τόσο πανικό.
Επεισοδιακή παράσταση παρακολούθησαν το Σάββατο το βράδυ οι 6.500 χιλιάδες και πλέον θεατές που έσπευσαν να παρακολουθήσουν τον Οιδίποδα Τύραννο του Σοφοκλή, όπως τον «διάβασε» ο Λιθουανός σκηνοθέτης Τσέζαρις Γκραουζίνις και τον ερμήνευσαν επί σκηνής ο (εξαιρετικός στον ομώνυμο ρόλο) Αιμίλιος Χειλάκης, ο Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης (εκκεντρικός ως Τειρεσίας, εντυπωσιακός ως Ιοκάστη, συγκινητικός ως γεροβοσκός), ο Χρήστος Σαπουντζής (απολαυστικός Κρέοντας, μεταξύ άλλων) και οι οχτώ ηθοποιοί του χορού που τους πλαισίωναν με κορυφαίο τον Κώστα Κορωναίο.
Λίγο πριν σβήσουν τα φώτα, μέρος της αριστερής όπως βλέπει κανείς τη σκηνή πλευράς του θεάτρου φάνηκε να ενοχλείται από κάτι, χωρίς ωστόσο να θορυβηθεί το υπόλοιπο θέατρο. Λίγο όμως μετά από τη μέση της παράστασης, μία φωνή ξεσήκωσε «κύμα» θεατών διαδοχικά στις κερκίδες, καθώς πολλοί ισχυρίστηκαν ότι άκουσαν τη λέξη φίδι.
Τα φώτα άναψαν, οι ταξιθέτες καθησύχασαν το κοινό, ο Αιμίλιος Χειλάκης πλησίασε τις κερκίδες και ζήτησε ψυχραιμία και ο Τσέζαρις Γκραουζίνις ανέβηκε επί σκηνής και έδωσε οδηγίες στους ηθοποιούς του από ποιο σημείο να συνεχίσουν τη σκηνή.
Τα φώτα έσβησαν και ο Κώστας Κορωναίος ξανάπιασε το τραγούδι του σα να μη συνέβη τίποτε εν μέσω θερμού χειροκροτήματος από το κοινό που εκδήλωσε τη συμπαράστασή του στους ηθοποιούς που επιβεβαίωσαν περίτρανα το the show must go on.
Το φινάλε βρήκε το κοινό όρθιο να χειροκροτεί και να φωνάζει μπράβο. Ιδιαίτερα εντυπωσίασε η μουσική του Δημήτρη Θεοχάρη, ενώ πολύ καλά λόγια ακούστηκαν για τα λιτά σκηνικά και κοστούμια του Κέννι Μακλίλαν και τους φωτισμούς του Νίκου Βλασόπουλου που έπαιξαν με το καυστικό φως και το λυτρωτικό σκοτάδι που χαρακτηρίζουν την ιστορία του Οιδίποδα.
Σε μίνι γκάλοπ που ακολούθησε ανάμεσα σε κοινό και ταξιθέτες ακούστηκαν οι εκδοχές μικρό βατράχι, ποντίκι και φίδι, με το βατράχι να προηγείται μακράν σε εμφανίσεις. Ο χαμογελαστός κόσμος που έσπευσε στα καμαρίνια και αποχωρούσε χαμογελαστός από το θέατρο φάνηκε να προτίμησε την παράσταση από τον πανικό.
(Το βατραχάκι δεν βρέθηκε για να του δοθούν συγχαρητήρια για τον πανικό που σκόρπισε).
*Τρίτη 10/7 και Tετάρτη 11/7 η παράσταση Οιδίπους Τύραννος παρουσιάζεται στη Θεσσαλονίκη, στο θέατρο Συκεών Μάνος Κατράκης στις 9:30.
Φωτό: Μάρω Παπαδοπούλου
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μιλήσαμε με τους δύο πρωταγωνιστές της παιδικής παράστασης «In motion» στο Δημοτικό Θέατρο Πειραιά
Μια συζήτηση για το έργο «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία», τις υπαρξιακές και κοινωνικές αφετηρίες που τροφοδοτούν το καλλιτεχνικό του όραμα, το θέατρο και την κοινωνία
Μιλήσαμε με τον στοχαστή της σύγχρονης σκηνής, με αφορμή την παράσταση «Ολική Άμεση Συλλογική Επικείμενη Επίγεια Σωτηρία» στο Θέατρο ΦΙΑΤ
Στιγμές από την πορεία της μεγάλης ντίβας που έμειναν ανεξίτηλες στον χρόνο
Είδαμε την παράσταση στο Hood Art Space και μιλήσαμε με τους συντελεστές για την επαφή μας με το χαμένο συναίσθημα
Εκατό χιλιάδες ευρώ τώρα ή ένα εκατομμύριο σε δέκα χρόνια; Εσύ τι θα επέλεγες; Πόσο κοστίζουν οι αρχές μας; Μπορεί μια απλή ερώτηση να διαλύσει μια σχέση;
Είδαμε την πρεμιέρα της παράστασης «Τα άνθη του κακού» στον Κάτω Χώρο του Θεάτρου του Νέου Κόσμου και μιλήσαμε στον συγγραφέα και σκηνοθέτη του έργου
Ζωντανός διάλογος στις 7 Δεκεμβρίου με τίτλο «Θέατρο Σήμερα» - Οι ώρες και οι ημέρες της παράστασης «Μνήμη | Λήθη»
Ένα έργο λόγου και εσωτερικής έντασης, μια υπαρξιακή μονομαχία για το τι αξίζει να κρατήσει έναν άνθρωπο στη ζωή
Η μεγάλη παραγωγή κάνει πρεμιέρα στις 18 Δεκεμβρίου
Οι παρουσιάσεις θα πραγματοποιηθούν από τις 15 Απριλίου έως τις 31 Μαΐου 2026
Μία πτήση. Μία έκρηξη. Μία δίκη. Οι θεατές στον ρόλο των ενόρκων.
Το αλληγορικό παραμύθι του βραβευμένου Γιάννη Ξανθούλη είναι ένας ύμνος για την αγάπη, την ισότητα, την ελευθερία, τη διαφορετικότητα και τον σεβασμό στο περιβάλλον.
Ένα αναλόγιο-μαραθώνιος για τα δικαστικά έξοδα επιζωσών έμφυλης βίας
Η νέα σατιρική κωμωδία των Θανάση Παπαθανασίου και Μιχάλη Ρέππα για την παράνοια της καθημερινότητας
Η Νικολέτα Βλαβιανού ερμηνεύει δυο μονολόγους επί σκηνής, το «Μια γυναίκα μόνη» του Ντάριο Φο και το «Η Μαμά-Φρικιό» της Φράνκα Ράμε
Μια παραβολή για τα γηρατειά, μια κωμωδία που εγείρει μια ολόκληρη σειρά προβληματισμών για τη συχνά σκληρή μοίρα των ηλικιωμένων στην κοινωνία μας
Μια μουσική κωμωδία για τα «κακώς κείμενα» του ελληνικού θεάτρου
Μια υβριδική αναμέτρηση με το πρώτο χειρόγραφο του Λιούις Κάρολ «Alice's adventures underground»
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.