- CITY GUIDE
- PODCAST
-
16°
Η μουσική περιπλάνηση είναι μια «no end» διαδρομή σ’ ένα σύμπαν που δεν έχει όρια και που διαρκώς διαστέλλεται. Τα μουσικά είδη και τα ιδιώματα, τα υβρίδια και οι fusion εκδοχές, οι μουσικές του κόσμου και οι ανορθόδοξοι πειραματισμοί, τα απλά 12μετρα και οι πολύπλοκες σιωπές, οι ήχοι και οι φωνές των τραγουδιών, υψώνονται στον ουρανό και λάμπουν σαν χιλιάδες αστέρια, μετακινούνται και περιστρέφονται σαν «περιστρεφόμενοι δερβίσηδες» σε έναν απίθανο ναρκισσιστικό χορό και μετά γίνονται «κόκκινοι γίγαντες» ή «λευκοί νάνοι». Πάλλονται διαρκώς σαν κβάζαρ, χάνονται από τα τηλεσκόπια μας και εμφανίζονται πάλι μετά, τα σαρώνουν κοσμικές καταιγίδες, γίνονται σκόνη κι αυτή με τη σειρά της να επανασυντίθεται σε ένα άλλο αστέρι που θα γοητεύσει κάποιους άλλους παρατηρητές αυτής της υπέροχης καλειδοσκοπικής κοσμογονίας που δεν έχει τέλος.
Το 1986 ο Keith Jarrett (την εποχή που είχε κυκλοφορήσει το πολύ ενδιαφέρον πιανιστικό «Spirits») ξεκινάει ένα μοναχικό διαπλανητικό ταξίδι σε αυτό το σύμπαν. Μπαίνει στο Cavelight Studio που έχει στήσει σπίτι του στο New Jersey και με όχημα τη μουσική κάνει ένα ταξίδι στο χώρο και το χρόνο με σκοπό να συναντήσει την ελευθερία και τη δημιουργικότητα αλλά και να αναμοχλεύσει το ροκ εαυτό του. Άλλωστε όλοι οι σπουδαίοι μουσικοί έχουν πολλές και διαφορετικές όψεις, όχι μόνο αυτή που βλέπουμε παρατηρώντας τους από τη γη.

Έχει μαζί του μια κιθάρα Gibson, ένα Fender μπάσο, τύμπανα, κρουστά, τη φωνή του, ένα κασετόφωνο κι ένα πιάνο. Σαν παράτολμος ιστιοπλόος που αποφασίζει να διασχίσει μόνος τον ωκεανό, ο Keith Jarrett διασχίζει τον ωκεανό του ήχου που είναι το ίδιο επικίνδυνος και φουρτουνιασμένος. Όπως λέει και ο ίδιος στο σημείωμά του, αναζητά την αίσθηση ελευθερίας που είχε όταν πιτσιρικάς έπαιζε με το σαξόφωνό του κάτω από ένα δέντρο στο Golden Gate Park «τζαμάροντας» τυχαία και άσκοπα με άλλους μουσικούς που μαζεύονταν εκεί, θέλει να ξανασυναντήσει το πνεύμα που έζησε στο Haight-Ashbury στη δεκαετία του ’60, τότε που οι άνθρωποι μιλούσαν για «έκσταση» και όχι για «ευτυχία», όπως σήμερα, επιδιώκει αυτό το «χάσιμο» των ναρκωτικών χωρίς ποτέ να έχει πάρει στη ζωή του. Λέει ακόμη πως αγαπάει την κιθάρα και τα τύμπανα γιατί είναι όργανα που τα αγγίζεις απευθείας για να «μιλήσουν», αντίθετα με το πιάνο που μεσολαβεί ένας μηχανισμός.
Αυτό το προ 30ετίας –«lo-fi»– προσωπικό ταξίδι μάς επιτρέπει τώρα να το ακούσουμε κι εμείς καθώς κυκλοφορεί σε διπλό cd και δεν είναι μόνο η έκπληξη που ο Keith Jarrett παίζει κιθάρα και τύμπανα, ψιθυρίζει και ασχολείται με το ρυθμό, αλλά το ότι ένας δημιουργικός μουσικός ταξιδεύει στο σύμπαν και μας δίνει αναφορά για το τι είδε και αισθάνθηκε. Μ’ έναν ήχο που φέρνει στο νου Grateful Dead και Santana, John Zorn και Miles Davis, με ήχους blues και Caribbean, o Keith Jarrett «χάνεται» σε μια περιπλάνηση που μπορεί άλλοι παράτολμοι ταξιδευτές να έχουν κάνει καλύτερα, αλλά το ταξίδι –γι’ αυτόν που το κάνει– γίνεται πάντα για το ταξίδι, ο απολογισμός είναι δουλειά των ακροατών.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Το μουσικό σύνολο Les Arts Florissants ερμηνεύει Μπαχ με όργανα εποχής
Το ανδρόγυνο στιλ και οι πυρετικές κραυγές του ενσάρκωσαν το πνεύμα και τον ήχο της ροκ κοσμογονίας
Ο διαγωνισμός τραγουδιού θα πραγματοποιηθεί στην Αυστρία τον Μάιο
Ο πρόεδρος Χέρτσογκ χαιρετίζει την απόφαση της EBU
Υπήρξε βασικό μέλος των Blues Brothers, του συγκροτήματος των Τζον Μπελούσι και Νταν Ακρόιντ
Η σπουδαία καλλιτέχνιδα επιστρέφει στη χώρα μας
Ποιες χώρες ανακοίνωσαν ότι θα απέχουν από τον διαγωνισμό
Με το νέο του άλμπουμ «Ανάμεσα» ανανεώνει το ελληνικό τραγούδι. Πριν βρεθεί «Ανάμεσα σε φίλους» στο Παλλάς, ταξιδέψαμε μαζί του ακούγοντας και μιλώντας
Ένα από τα σημαντικότερα ονόματα του σύγχρονου metal ήχου
Οι παραγωγοί του Voice 102.5 μιλούν για το ραδιόφωνο
Σχέδιο με το σύνθημα «Another Prick in the Wall» μετά τις προσβλητικές δηλώσεις
Το βίντεο φαινόταν να προωθεί τη καμπάνια του κατά της παράνομης μετανάστευσης
Το πρόγραμμα της εορταστικής μουσικής βραδιάς - Με έργα από την Αναγέννηση έως τον 20ό αιώνα
Η ποπ σταρ μοιράστηκε το επίσημο τρέιλερ του φιλμ «The Eras Tour: The Final Show»
Μια ονειρική βραδιά για τους νοσταλγούς του πανκ ροκ των 90s
Ο Ασάφ Αβιντάν μιλάει στην Athens Voice για τον νέο του δίσκο, τις δυσκολίες και όσα του έλειψαν από τις ζωντανές εμφανίσεις, λίγο πριν ανέβει στη σκηνή του Floyd
Η θέση των διαχειριστών των πνευματικών δικαιωμάτων του Μίκη με αφορμή το ζήτημα της περιοδείας
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.