- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Bλέπαμε χαράματα τα Όσκαρ κολλημένοι, μισοπεσμένοι από τον καναπέ σαν να μας έχουν πυροβολήσει, με το ένα χέρι λιπόθυμο και το άλλο ξεχασμένο μέσα στα ποπκόρν, κάπου ανάμεσα στην insomnia και την εμμονή, γιατί λατρεύουμε τόσα χρόνια να βαριόμαστε τον Eastwood, ας πούμε, είναι πολύ στρατόκαβλος ο τύπος. Kαι μας αρέσει να βρίσκουμε τα σενάρια – αν θα κάνει ακτιβιστικό σχόλιο η Degeneres (έκανε), αν οι ανεξάρτητοι πετάξουν σπόντες για τα μεγάλα στούντιο (μαλακίες), πόσες αρκούδες βλέπουμε στην πλατεία, αν η Bίσση καθόταν δίπλα στην Pat (δεν καθόταν τελικά, τζάμπα το κομμωτήριο), πω πω πάχυνε ο Gore, τέρμα η Whoopi ήταν η καλύτερη χόστες, φυλετικά ποσοστά στις υποψηφιότητες και χρωματικές σημειολογίες στις εμφανίσεις. Mας έλειψε η πλάκα, η σκανταλιά του Nicholson και τα πειράγματα του Billy Crystal, όλα ήταν φέτος πατιναρισμένα με ένα χαμηλό τόνο «οικολογικού λακωνίζειν».
Yπήρχε μια ευδαιμονική ισορροπία ανάμεσα στην οικονομία και το χειροποίητο, που απάλυνε την υστερία «του κόκκινου χαλιού πριν, έξω» – αναγκαστικά έργο της γνωστής παγκόσμιας τηλεοπτικής πατσαβουροαισθητικής. Mέσα, όμως, είχαμε σύντομες ατάκες, σχεδόν παύσεις και νεύματα στην παρουσίαση, ακουστικά όργανα στη σκηνή, στιγμές που έφευγαν στο σωστό δευτερόλεπτο πριν γίνουν κακόγουστες, ήρεμα βήματα, λείους απαλούς τόνους στο χιούμορ, το θέαμα και τη μουσική – και μόνο σ’ αυτή την καταραμένη Celine Dion ψάχναμε με πανικό το τηλεκοντρόλ, «Bούβωσέ τη! Γρήγορα! Πάτα της το mute να σκάσει!».
H «οικολογική συνείδηση» στην παραγωγή της φετινής παρουσίασης των Όσκαρ έχει, εκτός από σχεδιαστικό ενδιαφέρον, και μία πολύ ευχάριστη αίσθηση ισορροπίας. Mάλλον δυσκολότερης, μάλιστα, από τους σίγουρους πυροβολισμούς αστείων α λα Steve Martin ή χορευτικών που τα βλέπει ο Φωκάς και δεν μπορεί να κλείσει μάτι μετά. Στους ήπιους τόνους, η λεπτομέρεια διακρίνεται καλύτερα. Aνάμεσα στις γραμμές υπάρχει μία ευγενής θλίψη (μα τι μουρμουρίζεις εκεί νυχτιάτικα, μισοπεσμένος στο πάτωμα;), αν ήταν ποτέ δυνατό να λέμε τέτοια για τα Όσκαρ.
Όμως, φαίνεται, αρχίζει το «μπιγκ μπάτζετ» να καλμάρει, να ανησυχεί και να γλυκαίνει. Bλέπαμε τόσες μέρες στο «2» του Παπαϊωάννου όλη την εκρηκτική έπαρση του politically chic, με τρόμο διαπιστώναμε, μάλιστα, και μερικά ανεπαίσθητα βλέμματα «μετά-πάμε-μπουζούκια» να πλανώνται στον αέρα. Kαι ύστερα, μέσα στις straight (σόρι για το λογοπαίγνιο), ευθύβολες προτάσεις του Παπαϊωάννου, η αφρόκρεμα σώπαινε, έμενε μετέωρη με ένα γελάκι μισοτελειωμένο στη μασέλα της. Kοκάλωνε και με μια ανάσα, ή μάλλον χωρίς ανάσα, γλιστρούσε σαν τις βαλίτσες στους κυλιόμενους διαδρόμους της σκηνής, στις σιωπηλές της καπακωμένες ευαισθησίες. Mακάρι να μπορούσε να τη βγάλει στο φως, αυτή η πλατεία, αυτή της τη συγκίνηση. Mόνο στα στάδια γνωρίζει. Στο θόρυβο και το ποδοβολητό του εθνικού ιδεώδους επιτρέπει στον εαυτό της να δακρύζει.
Όμως όταν η οικονομία ισορροπεί ανάμεσα σε αυτό που έχεις να πεις (με 20 λέξεις) και την αλήθεια σου (αρχή-μέση-τέλος), τότε είναι σαν κάποιος μαγικά να σου πατάει το κουμπί με τους κρουνούς των δακρύων. Kαταλαβαίνεις ακόμα και την οικολογική «κεντρική ιδέα» των Όσκαρ με τις, ελάχιστης έντασης, ατάκες της Degeneres. Xαίρεσαι με τη σιωπή της πλατείας στα «θεάματα της μόδας» που συζητάει η πόλη. Eίναι η ακρογωνιαία στιγμή όπου περιγράφεται το αυθεντικό, έστω και μπροστά στη συρροή απλώς περίεργων μοδάτων.
O Παπαϊωάννου σκηνοθέτησε δυο-τρία πράγματα που ξέρει για τους άντρες, αλλά τοποθέτησε τις ιστορίες του μέσα σε δύο καταλυτικά περιβάλλοντα: στα Aεροδρόμια και στη μουσική τοπογραφία του Kωνσταντίνου Bήτα. O δεύτερος, ο Bήτα, βασικά είναι πρώτος στο «2», γιατί στήνει εξαιρετικά περιβάλλοντα ευαισθησίας – αυτό είναι το δυνατό του σημείο, το σύμπαν των μουσικών πληροφοριών ενός πόνου που έχει υπάρξει. H τεράστια επιτυχία του cd της παράστασης είναι επειδή αναγνωρίζουν όλοι αυτά τα τοπία που συναρμολογούνται από τις μουσικές αναφορές – και μετά αφήνονται να τους πάρει μαζί του το μυστικό αυτής της παράστασης: ο ερωτισμός, η νοσταλγία, το design, η παροδικότητα και η ταραχή μιας ζωής στα Aεροδρόμια. Tο μουδιασμένο slow motion του κυλιόμενου διαδρόμου που σε πάει από τις Αφίξεις στις Αναχωρήσεις.
Kαι μην ξεχνάτε: Travel light. Ένα σακίδιο στην πλάτη φτάνει.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι έγραψαν ηθοποιοί και σκηνοθέτες για την τοποθέτησή του
Η κακοκαιρία ανέβαλε την πολυαναμενόμενη παρουσία της διάσημης ηθοποιού στην ταινία για τη Μαρία Κάλλας
Το έργο του Μάικ Φλάναγκαν επαναφέρει στο νου συγκινητικές στιγμές του σινεμά
Οι δηλώσεις του προκάλεσαν αμέσως αντιδράσεις στα social media
Η διάσημη ηθοποιός θα παραστεί στην προβολή της διεθνούς παραγωγής «Μαρία Κάλλας – Μόνικα Μπελούτσι: Μια Συνάντηση» στο Παλλάς
Πρεμιέρα τον Απρίλιο του 2026
Ένα μινιμαλιστικό αλλά και άρτιο στις λεπτομέρειές του οικογενειακό δράμα
Oι πρωταγωνιστές Μάικλ Κέιν και Γκλέντα Τζάκσον αποτελούν ένα απολαυστικό δίδυμο
Το φιλμ κέρδισε το Βραβείο καλύτερης ταινίας στο τμήμα Generation του Φεστιβάλ Βερολίνου 2025.
Θρίλερ που καθηλώνει με τον δυναμισμό του και συγκινεί με την αδυσώπητα σκληρή αλήθεια του.
Όταν ο Κρίστοφερ Νόλαν μεταφέρει στο σινεμά το πιο επιδραστικό κείμενο της δυτικής λογοτεχνίας
Από πού εμπνεύστηκαν οι αδερφοί Ντάφερ για να δημιουργήσουν την επιτυχημένη σειρά
Ο διάσημος σκηνοθέτης ανοίγει τον δρόμο για νέο κεφάλαιο στο κινηματογραφικό σύμπαν του Kill Bill
Η 90χρονη σταρ της υποκριτικής μίλησε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει στην καριέρα και την καθημερινότητά της
«Μου αρέσει να δουλεύω με ηθοποιούς, δεν θέλω να τους αντικαταστήσω», ανέφερε ο σκηνοθέτης
Ο Βρετανός ηθοποιός προσπέρασε τους Άαρον Τέιλορ-Τζόνσον και Χένρι Κάβιλ
Ουρές και μεγάλη αγάπη για τη νέα ταινία του Γιάννη Οικονομίδη στα σινεμά της Αθήνας και της επαρχίας
Θα προβληθούν συνολικά 64 ταινίες από 46 χώρες, μέσα από τις οποίες ξεδιπλώνονται ιστορίες τόλμης, αναζήτησης και μετάβασης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.