- CITY GUIDE
- PODCAST
-
19°
Αναπλάθοντας μια χαμένη εποχή
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις σε μια ταινία εποχής είναι αναμφίβολα η ανασύστασή μιας πραγματικότητας που δεν υπάρχει πια.
Από τις μεγαλύτερες προκλήσεις σε μια ταινία εποχής είναι αναμφίβολα η ανασύστασή μιας πραγματικότητας που δεν υπάρχει πια. Στο «Σκλάβοι στα Δεσμά τους», το οποίο διαδραματίζεται στην Κέρκυρα των αρχών του 20ού αιώνα, η ανασύσταση των λεπτομερειών υπήρξε πρωταρχικό μέλημα του σκηνοθέτη τους Τώνη Λυκουρέση: «Η σύνθεση ενός ύφους εποχής δημιουργεί το γοητευτικό άλλοθι για να αναπτυχθεί η δραματική πλοκή της κινηματογραφικής αφήγησης. Δεν αναπαριστώ νοσταλγικά το χθες. Αναφέρομαι στο σκοτεινό του πλαίσιο με ποικίλους αισθητικούς τρόπους, ώστε να συνυπάρξει ο εξπρεσιονισμός των συναισθημάτων με την ατμόσφαιρα των πρώτων έγχρωμων φωτογραφιών, αρχές του 20ού αιώνα». Πολύτιμοι συνεργάτες του σε αυτό το έργο ο σκηνογράφος Κωνσταντίνος Ζαμάνης και η ενδυματολόγος Μπιάνκα Νικολαρεΐζη, τιμημένοι και οι δύο στα κρατικά βραβεία, μας εξηγούν το πώς μέσα από τη δουλειά τους η ταινία ταξίδεψε πίσω στο χρόνο.
Κωνσταντίνος Ζαμάνης, σκηνογράφος
Η Κέρκυρα αποτελεί φυσικό σκηνικό για µια ταινία εποχής. Αν όµως αρχίσει να παρατηρεί κανείς πιο προσεκτικά και έχοντας στο µυαλό του ότι πρέπει να αναπαραστήσει µία εποχή που προηγείται του ηλεκτρικού ρεύµατος και του τσιµέντου, τα πράγµατα γίνονται λίγο πιο σύνθετα. Μέσα από µία σειρά ρεπεράζ, συνειδητοποιήσαµε πως οι παρεµβάσεις στις προσόψεις των κτιρίων και στα καντούνια είναι πολύ περισσότερες από αυτές που νοµίζει κανείς, µε κύριο πρωταγωνιστή τις μονάδες των κλιματιστικών, που συµπληρώνονται από ρολόγια της ΔΕΗ, καλώδια, σωλήνες, στοιχεία από τσιµέντο, παράθυρα αλουµινίου...
Στα εσωτερικά γυρίσματα δεν µπήκαµε σε ήδη υπάρχοντα κερκυραϊκά σπίτια και φέραµε τα έπιπλα βόλτα! Αυτό συνέβη µόνο στην περίπτωση δύο χώρων, εκ των οποίων µάλιστα ο ένας παίζει ελάχιστα. Οι υπόλοιποι χώροι είναι µεν σε σπίτια των αρχών του αιώνα ή και παλιότερα, άδεια όµως. Ξεκινήσαµε από τα στοκαρίσµατα…
Αποφασίσαµε µε τον Τώνη να δώσουµε χρώµα σε όλους τους εσωτερικούς χώρους. Η εκκίνησή µας ήταν µάλλον η χρωµατική αίσθηση, παρά η εποχή. Από τη στιγµή που καταλήξαµε στη χρωµατική κωδικοποίηση των χώρων, η επένδυσή τους µε έπιπλα και αντικείµενα ήταν µεν δύσκολη και απαιτητική, έρεε όµως σε ένα πολύ συγκεκριµένο κανάλι.
Μπιάνκα Νικολαρεΐζη, ενδυματολόγος
Ξεκίνησα αρκετούς μήνες πριν από την έναρξη των γυρισμάτων την ιστορική έρευνα από αρχεία της Κέρκυρας εκείνης τις εποχής (1900). Επίσης από ζωγραφικούς πίνακες πήραμε ιδέες με τον Τώνη Λυκουρέση για την γκάμα τον χρωμάτων που θα είχαν τα κοστούμια. Θέλαμε τα ρούχα να δείχνουν φορεμένα και να έχουν την πατίνα του χρόνου. Ο στόχος μου είναι να αποκαλύπτω τη διάθεση του ρόλου με κάθε κοστούμι και τα αξεσουάρ του. Επίσης, εδώ υπήρχε το ζητούμενο της παρακμής της αριστοκρατικής οικογενείας των Οφιομάχων σε αντίθεση με την ανερχόμενη αστική τάξη. Αυτή η αντίθεση έβγαινε από το χρώμα, το ύφασμα και το στιλ κάθε κοστουμιού. Υπήρχε μια ακόμη σημαντική δυσκολία, το να μαζέψω αρκετά ρούχα ώστε να καλυφθούν οι σκηνές με τον πολύ κόσμο και να προσαρμοστούν όλα αυτά τα ρούχα στα μέτρα τους...
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο Τζιμ Καβίζελ επιστρέφει για να πρωταγωνιστήσει στον ρόλο του Ιησού
Αναμένεται στους κινηματογράφους την 1η Νοεμβρίου
Το αφιέρωμα της Ταινιοθήκης της Ελλάδας είναι μια πολύ καλή αφορμή για να ξαναθυμηθούν οι παλιοί το καυστικό χιούμορ του σκηνοθέτη αλλά και να ανακαλύψουν οι νεότεροι σινεφίλ το ξεχωριστό σύμπαν του.
«Ίσως η καλύτερη ερμηνεία της καριέρας της»
Η ταινία θα κυκλοφορήσει στους κινηματογράφους στις 28 Νοεμβρίου
Επιτέλους καθίσματα που του αρμόζουν και απογειώνουν την κινηματογραφική εμπειρία
Το μήνυμα του βρετανού σκηνοθέτη και σεναριογράφου
Τι έχει διαρρεύσει ως τώρα
Ταινίες που περιμένουμε πώς και πώς, αλλά και κάποιες που είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα πρωταγωνιστήσουν και στις οσκαρικές υποψηφιότητες
Ο Τόμας Άρσλαν μελετά διεξοδικά τα θέματα της φιλίας, της εμπιστοσύνης και την μοναξιάς, αναδεικνύοντας το στοιχείο της προδοσίας σε κινητήριο μοχλό της ιστορίας
Ένα αξιοπρεπές ψυχολογικό θρίλερ και μια επιτυχή σκηνοθετική επαναφορά
Η αμφιβολία διαρκεί μέχρι τέλους της ταινίας κι ενισχύεται από μικρές σκηνές
Η πολυσυζητημένη ταινία του Ριτς Πέπιατ για το ραπ τρίο από την Ιρλανδία σε πρώτη προβολή
Η τρίτη ελληνική ταινία στην ιστορία που κερδίζει την τελική υποψηφιότητα για το βραβείο
Το «Animal» της Σοφίας Εξάρχου στην τελική πεντάδα
Το επιδραστικό φιλμ των Άλμπερτ και Άλεν Χιουζ θα προβληθεί μετά τα εγκαίνια της έκθεσης «Κάνα δυο φωτογραφίες» του Δημήτρη Μουγκού
Ξεκινούν σύντομα τα γυρίσματα - Διασκευάζει μυθιστόρημα για τη μεγάλη οθόνη
H αληθινή ιστορία του 29χρονου Γιαμαγκούτσι που επέζησε και από τις δύο ατομικές βόμβες στην Ιαπωνία
«Να ερμηνεύω έναν άνθρωπο που θαυμάζω πραγματικά και ευελπιστώ να του μοιάσω είναι τρομερό προνόμιο»
H ταινία του Ρομπ Ράινερ γυρίστηκε πριν 35 χρόνια
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.