- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
«Εγκάρσιος Προσανατολισμός» του Δημήτρη Παπαϊωάννου στη Στέγη
Mια διαδρομή εγκλωβισμών και απεγκλωβισμών, μια διαδρομή πάλης και αναζήτησης του φωτός
Ενυπώσεις από τη θεατρική παράσταση «Εγκάρσιος Προσανατολισμός» του Δημήτρη Παπαϊωάννου στη Στέγη Ιδρύματος Ωνάση.
Είναι πάντα γεγονός οι νέες παραστάσεις του Δημήτρη Παπαϊωάννου. Γιατί γνωρίζουμε ότι για λίγη ώρα θα χαθούμε, μέσα από τη γλώσσα των σωμάτων και της κίνησης, στον κόσμο της ποίησης, πάει να πει στο συναίσθημα και την αρμονία.
Ο «Εγκάρσιος Προσανατολισμός», το νέο του έργο, έκανε πρεμιέρα το βράδυ της Τετάρτης 22 Δεκεμβρίου στη Στέγη του Ιδρύματος Ωνάση, που ήταν από τους 20 και πλέον συμπαραγωγούς απ’ όλο τον κόσμο του νέου εγχειρήματος του Δημήτρη Παπαϊωάννου, το οποίο ήδη έχει βρεθεί σε κάποιους σταθμούς της διαδρομής του στο εξωτερικό.
«Εγκάρσιος Προσανατολισμός», μια διαδρομή εγκλωβισμών και απεγκλωβισμών, μια διαδρομή πάλης και αναζήτησης του φωτός. Αυτή είναι η κεντρική ιδέα αυτής της παράστασης, που είχε, πάλι, υψηλή αισθητική, μοναδική ακρίβεια στην εκτέλεση, συναρπαστικούς φωτισμούς και τους ήχους της μουσικής του Βιβάλντι που γλύκαιναν ακόμα και τις σκηνές που οι χορευτές επί σκηνής μοχθούσαν, προσπαθούσαν, αγωνιούσαν και τελικά νικούσαν.
Η σχέση με τη φύση, η σύνδεσή μας με τη φύση, η σχέση με την τέχνη, (είδαμε πολλά έργα μεγάλων ζωγράφων να εικονοποιούνται επί σκηνής με μοναδικό τρόπο), η σχέση με την τέχνη και το στρίμωγμα της διαδρομής, η διαρκής προσπάθεια, η απελευθέρωση (τα γυμνά σώματα), η διαδρομή προς το φως.
Θα μπορούσαν ίσως κάποιες ενότητες εντός της παράστασης να είναι λίγο πιο συμπυκνωμένες -παρότι ασφαλώς εξυπηρετούσαν τη ροή μιας αφήγησης, στην οποία και η επανάληψη είχε θέση- όπως η σκηνή με τα φελιζόλ, αλλά αυτό δεν μειώνει το τελικό αποτέλεσμα. Δεν είναι τυχαίο ότι για 105 λεπτά δεν ακούστηκε κιχ στην Κεντρική Σκηνή της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση.
Οπωσδήποτε θα πρέπει να αναφέρουμε όλα τα ονόματα των χορευτών (Damiano Ottavio Bigi, Šuka Horn, Jan Möllmer, Breanna O’Mara, Τίνα Παπανικολάου, Łukasz Przytarski, Χρήστο Στρινόπουλο, Μιχάλη Θεοφάνους), που έκαναν για άλλη μια φορά συναρπαστική δουλειά, και ήταν οι καθοριστικοί παράγοντες του τελικού αποτελέσματος. Το οποίο χειροκροτήθηκε από το κοινό της πρεμιέρας (ανάμεσά τους και η πρόεδρος της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου), κάπως περισσότερο συγκρατημένα απ’ ό,τι περιμέναμε.
Δείτε περισσότερες πληροφορίες για την παράσταση στο City Guide της Athens Voice
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Μια χορογραφία αφιερωμένη στη γέννηση, τη μεταμόρφωση και τη διαχρονικότητα του αιγυπτιακού πολιτισμού
Μια συζήτηση με την ερευνήτρια και καθηγήτρια χορού για τη σχέση του χορού με την υγεία και την ποιότητα ζωής
Μια σύγχρονη ανάγνωση του Ίψεν από τους «Χορευτές του Βορρά» στην παράσταση που ανεβαίνει στο Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Από τις 21 Σεπτεμβρίου έως τις 5 Οκτωβρίου, οι νέες φωνές της χορευτικής σκηνής εκφράζονται με τα σώματά τους
Η χορογράφος με την ομάδα της προσεγγίζει το έργο του Ίψεν με μια σύγχρονη ματιά, αναδεικνύοντας τη διαχρονικότητά του
Η πρίμα μπαλαρίνα των Μπολσόι μάς μίλησε με αφορμή την πρώτη της εμφάνιση στο Ηρώδειο στο Ballet Stars Gala
Από τη Νομική και τη συνεργασία με τη Μαρίνα Σάττι, στη Eurovision και στα διεθνή stages του χορού
Μιλήσαμε με τη χορογράφο με αφορμή την επετειακή δράση στο 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Ο διεθνώς καταξιωμένος χορογράφος μιλάει για το νέο έργο του «Thrice», που θα δούμε στις 23/7 στο 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Η πρεμιέρα θα δοθεί στις 19 Ιουλίου 2025 στην Κεντρική Πλατεία της Καλαμάτας
Μια συνομιλία με την Ελληνίδα χορογράφο και performer για το «Dive into you» που θα δούμε στο 31ο Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας
Ένας χείμαρρος συναισθημάτων και έκφρασης
«Ο χορός Bollywood καλωσορίζει από ανήσυχα δεκάχρονα μέχρι γεμάτες ζωντάνια ώριμες γυναίκες»
Από τις 27 έως τις 29 Ιουνίου στο ιστορικό Θέατρο «Δόρα Στράτου»
Τι μας είπε ο διάσημος χορογράφος για το δίπτυχο «Unseen & Bolero», σε μουσική Μορίς Ραβέλ, που παρουσιάζει στη Στέγη
15 παραστάσεις μέσα σε 7 ημέρες, με συμμετοχή 70 καλλιτεχνών
Ο διεθνής Έλληνας χορογράφος μάς μιλάει για το νέο του έργο «My fierce ignorant step» στη Στέγη
35 χρόνια πορείας γεμάτη τόλμη και φαντασία
Η νέα καλλιτεχνική διευθύντρια Τζένη Αργυρίου το παρουσίασε στο Μουσείο της Ακρόπολης
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.