- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Την «κάθε γυναίκα» υμνούν οι νέες πόρτες της National Portrait Gallery του Λονδίνου
Ένας ύμνος στις γυναίκες, γνωστές και άγνωστες, μητέρες, αδερφές, κόρες, φίλες
Λονδίνο: Η ανακαινισμένη Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων άνοιξε ξανά τις πόρτες της, οι οποίες και αυτές είναι καινούργιες
Σαράντα πέντε πορτρέτα που «αναπαριστούν κάθε γυναίκα» καλύπτουν τις νέες θύρες της National Portrait Gallery (NPG) του Λονδίνου.
Τα πορτρέτα είναι σχεδιασμένα στο χέρι από τη Βρετανή καλλιτέχνιδα Tracey Emin και χυτεμένα σε μπρούντζο.
Το «The Doors» αποκαλύφθηκε ενόψει των εγκαινίων της ανακαινισμένης Εθνικής Πινακοθήκης Πορτρέτων, μετά από εργασίες τριών χρόνων οι οποίες κόστισαν 52 εκατ. λίρες. Στο σύνολό τους, τα γυναικεία πορτρέτα αντισταθμίζουν τα γλυπτά στην πρόσοψη του μουσείου, στα οποία απεικονίζονται εξέχουσες ανδρικές φιγούρες της ιστορίας.
Τα ορειχάλκινα ανάγλυφα στα φύλλα των θυρών είναι ύμνος στις γυναίκες, γνωστές και άγνωστες, από διαφορετικά κοινωνικά στρώματα - μητέρες, κόρες, αδελφές και φίλες.Τα φύλλα στις θύρες είναι η αντίδραση της καλλιτέχνιδος στην ελλειπή παρουσία γυναικών στις ιστορικές συλλογές τέχνης.
Το «The Doors» αντιπαραβάλλεται με τις πέτρινες προτομές που είναι λαξευμένες στην πρόσοψη του κτηρίου και στις οποίες απεικονίζονται 18 βιογράφοι, ιστορικοί και εξέχοντες καλλιτέχνες, συμπεριλαμβανομένων των Horace Walpole, Hans Holbein the Younger, Sir Anthony van Dyck και Sir Joshua Reynolds.
«Ιστορικά, οι γυναίκες υποεκπροσωπούνται σε μεγάλο βαθμό. Δεν θέλησα να απεικονίσω συγκεκριμένες ή αναγνωρίσιμες φιγούρες. Είχα την αίσθηση ότι οι θύρες της National Portrait Gallery θα έπρεπε να αναπαριστούν κάθε γυναίκα, κάθε ηλικία και κάθε κουλτούρα στο διάβα των χρόνων» είπε, μιλώντας για το πρότζεκτ, η Tracey Emin.
«Ως νοητικό πρότυπο χρησιμοποίησα τον εαυτό μου αλλά το αποτέλεσμα είναι πολλές διαφορετικές γυναίκες, κάποιες που υπάρχουν στο μυαλό μου και κάποιες που ίσως υπάρχουν στο σήμερα και στο τώρα. Εναπόκειται στον θεατή να διακρίνει το τι νιώθει και το τι βλέπει. Θέλω να στέκεται ο κόσμος μπροστά στις θύρες και να λέει "μοιάζει με τη μητέρα μου, μοιάζει με την καλύτερή μου φίλη, με την κόρη μου», πρόσθεσε.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.