- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ο Τάσος Λιακόπουλος κάνει σφραγίσματα και απονευρώσεις με φόντο έργα τέχνης
Ο Καλοτεχνίτης οδοντίατρος μιλάει για τα έργα του και την έκθεσή του «Βότσαλα: Χρωματίζοντας ιστορίες που σμίλεψε η θάλασσα κι έδωσε μορφή το κύμα»
Ο οδοντίατρος και εικαστικός Τάσος Λιακόπουλος μιλάει για την έκθεσή του «Βότσαλα: Χρωματίζοντας ιστορίες που σμίλεψε η θάλασσα κι έδωσε μορφή το κύμα».
Ο Τάσος Λιακόπουλος διαθέτει δύο ιδιότητες φαινομενικά ασύμβατες μέχρι να κοιτάξεις βαθύτερα μέσα τους. Σπούδασε οδοντιατρική στο ΑΠΘ και γλυπτική στην Ανώτατη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας. Το εκτυφλωτικό φως πάνω από την οδοντιατρική του καρέκλα δεν είναι ικανό να αποσπάσει την προσοχή από τα έργα τέχνης που περιβάλλουν το ιατρείο. Μιλάει αργά, χαμηλόφωνα, εμπνέει ασφάλεια, σιγουριά και γαλήνη. Ο τρόπος του παραπέμπει απόλυτα στο περιεχόμενο της έκθεσής του με τίτλο «Βότσαλα: Χρωματίζοντας ιστορίες που σμίλεψε η θάλασσα κι έδωσε μορφή το κύμα».
Δίνει ζωή, χρώμα και μορφή στα βότσαλα που έχει συλλέξει από περιπλανήσεις του. Όπως σημειώνει ο ίδιος, είναι σαν μικρός φόρος τιμής για όλα όσα τα βότσαλα σημαίνουν για μας και φέρουν μαζί τους. Κούρνιασαν στις βαλίτσες μας κι ήρθαν στο σπίτι μας από τα νησιά που ταξιδέψαμε. Στόλισαν τις αυλές μας, κράτησαν θέση στα παραθυρόφυλλά μας και τις πετσέτες μας.
Τον συνάντησα στο ιατρείο του, ανάμεσα σε μια εξαγωγή και μια απονεύρωση.
Όταν σε ρωτούν με τι ασχολείσαι, απαντάς πρώτα οδοντίατρος και μετά γλύπτης;
Οδοντίατρος. Το γλύπτης δεν το λέω. Το πολύ να πω εικαστικός μερικές φορές όταν με ρωτούν με τι καταπιάνομαι ως Καλοτεχνίτης, επειδή δεν ασχολούμαι αμιγώς με τη γλυπτική. Ασχολούμαι περισσότερο με τις κατασκευές και τη ζωγραφική.
Πρώτα ήρθε η οδοντιατρική και μετά η γλυπτική;
Ναι, από πολύ μικρός είχα πάρει την απόφαση να γίνω γιατρός. Μπορεί να ακούγεται αστείο αλλά είχα δει πολλές ταινίες και είχα ταυτιστεί με ρόλους γιατρών που βοηθούσαν και προσπαθούσαν να αλλάξουν τον κόσμο. Την απόφαση αυτή δεν την άλλαξα ποτέ, παράλληλα όμως πάντα ζωγράφιζα και έκανα κατασκευές έχοντας δεξιότητα με τα χέρια.
Τι σε έκανε να προχωρήσεις και στο δεύτερο πτυχίο;
Αφού πήρα το πτυχίο της οδοντιατρικής κάποιοι ασθενείς μου, φοιτητές τότε της Καλών Τεχνών, βλέποντας έργα μου στο ιατρείο με παρότρυναν να δώσω εξετάσεις για την σχολή. Η χαρά μου όταν πέρασα με την πρώτη προσπάθεια ήταν απερίγραπτη και έτσι προέκυψε η γλυπτική, πηγαίνοντας το πρωί στην σχολή και το απόγευμα στο ιατρείο.
Υπάρχει κάποια συνάφεια σε αυτά τα δύο διαφορετικά πεδία;
Φυσικά και υπάρχει! Η οδοντιατρική, εκτός από τις ιατρικές γνώσεις, είναι και μικρογλυπτική. Υπάρχουν άλλωστε λέξεις όπως το οδοντογλύφανον (οδοντιατρικός τροχός) που συνδέουν αυτές τις δύο ιδιότητες. Και φυσικά η λέξη οδοντογλυφίδα!
Πώς εμπνεύστηκες την τελευταία σου έκθεση;
Ως εικαστικός εμπνέομαι από οτιδήποτε. Στη θάλασσα όμως, τα καλοκαίρια μού είναι πολύ φυσικό να φαντάζομαι μορφές και σχήματα στα βότσαλα από τις σκιές που δημιουργεί το φως του ήλιου στο ανάγλυφό τους. Το σχήμα μιας πέτρας, ενός αντικειμένου, σε οδηγεί στην εικόνα που θέλεις να δημιουργήσεις ή ξεκινάς αντίστροφα; Ψάχνεις αυτό που είναι κοντά σε αυτό που έχεις στο μυαλό σου; Με τα βότσαλα συμβαίνει το πρώτο. Είναι τόσο όμορφα, όπως λέει και ο Πικάσο, και η θάλασσα δουλεύει πάνω σε αυτά τόσο επιτυχημένα! Τους δίνει σχήματα τόσο αγνά, τόσο ολοκληρωμένα, που το μόνο που χρειάζεται να κάνουμε εμείς είναι να τους δώσουμε λίγη βοήθεια ώστε να γίνουν έργα τέχνης.
Αποχωρίζεσαι εύκολα τα έργα σου;
Η αλήθεια είναι ότι μερικές φορές δεν είναι εύκολο, αλλά χαίρομαι όταν τα βλέπω να αποκτούν μια θέση στα σπίτια των ανθρώπων που τα επιλέγουν και τα αγαπούν.
Πώς αντιδρούν οι ασθενείς σου όταν βλέπουν έργα τέχνης στον χώρο του οδοντιατρείου;
Νομίζω τους αρέσει πολύ! Αισθάνονται σαν να βρίσκονται σε μια μικρή γκαλερί. Τα περισσότερα έργα μου στο ιατρείο έχουν χιούμορ και λειτουργούν αγχολυτικά.
Αν ξεκινούσες απ’ την αρχή, θα άφηνες πίσω μία από τις ιδιότητές σου;
Όχι, δεν θα μπορούσα! Και είναι αλήθεια ότι νιώθω ευλογημένος που έχω και τις δυο.
Info
Η έκθεση του Τάσου Λιακοπούλου φιλοξενείται στο @matchpoint, Πατησιών 67 και Ιουλιανού, από τις 13/5 έως και τις 21/5 καθημερινά από τις 11:00-13:00 και από τις 17:00-21:00. Εγκαίνια Σάββατο 13 Μαΐου στις 19:00. Επιμέλεια: Εύα Νάθενα.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.