- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Μάθετε τα πάντα για το Ίδρυμα Σύγχρονης Τέχνης ΔΕΣΤΕ.
Το ωριμότερο στο είδος του ιδιωτικό, μη κερδοσκοπικό Ίδρυμα στην Ελλάδα αριθμεί ήδη πάνω από 30 χρόνια συνεχούς παρουσίας (έτος ίδρυσης 1983) και αποτέλεσε το φορέα μέσα από τον οποίο το ελληνικό κοινό, ειδικό και μη, ήρθε σε επαφή με ένα ευρύ πεδίο της σύγχρονης τέχνης χωρίς να ταξιδέψει σε μεγάλες μητροπόλεις, ενώ ταυτόχρονα η διεθνής εικαστική κοινότητα γνώρισε και συναντά Έλληνες καλλιτέχνες, τις τοπικές εκφράσεις και διεκδικήσεις (www.deste.gr).
Μέσα στα χρόνια αυτά η κατάσταση άλλαξε εντυπωσιακά, δημιουργήθηκε ένα σύνολο από μεγαλύτερες ή μικρότερες πρωτοβουλίες γύρω από το σύγχρονο και τον τρόπο που συνδέει τον κόσμο εδώ και αλλού. Το ΔΕΣΤΕ παρέμεινε απολύτως ανεξάρτητο, ιδιαίτερα ευέλικτο ως προς το πρόγραμμά του και αντισυμβατικό τόσο ώστε να συλλαμβάνει το σφυγμό της εποχής του στην Ελλάδα και το εξωτερικό συστηματικά, αν και χωρίς μεγαλόφωνες προγραμματικές διακηρύξεις. Με ένα από τα πιο πρωτοποριακά διεθνώς προγράμματα ανάθεσης έργων στα παλιά σφαγεία της Ύδρας, με συνεπείς συνεργασίες με τα μεγάλα μουσεία του ελληνικού πολιτισμού, όπως το Κυκλαδικό Μουσείο και το Μουσείο Μπενάκη, με βραβεία διεθνούς κύρους για τους Έλληνες καλλιτέχνες, με ακαδημαϊκές έρευνες σε συνεργασία με Πανεπιστήμια όπως το Κολούμπια της Νέας Υόρκης και μεγάλα μουσεία και συλλογές σε όλο τον κόσμο, αλλά και με μικρότερα πειραματικά πρότζεκτ με τη συμμετοχή Ελλήνων και ξένων θεωρητικών, επιμελητών και καλλιτεχνών, και ένα μεγάλο έργο διεθνών εκδόσεων, το ΔΕΣΤΕ παραμένει ένα Ίδρυμα σε πειραματική μορφή, συνεχή κίνηση και το είδος της παρεμβατικότητας που δεν επιβάλλεται αλλά προσφέρεται.
Ίσως πλέον αντιπροσωπευτικό της αντι-μνημειακής διάθεσης του ιδρυτή του ΔΕΣΤΕ, αρχιτέκτονα και συλλέκτη Δάκη Ιωάννου να είναι το σχέδιο ενός εναλλακτικού κινητού, λυόμενου μικροχώρου τέχνης/κατοίκησης το οποίο έφτιαξε πρόσφατα ο ίδιος –για το συλλογικό πρότζεκτ «Family Business» στο Palais de Tokyo του Παρισιού–, με αναφορά τα αυθαίρετα προσφυγικά της Νέας Ιωνίας όπου βρίσκεται και το παλιό εργοστάσιο-βάση του ΔΕΣΤΕ: πρόκειται για ένα υβρίδιο χώρου πραγματικού και φαντασιακού, ημιυπόγειου και ανολοκλήρωτου, ανοιχτού, ικανού να μετασχηματιστεί ανάλογα με τους επισκέπτες του, να φιλοξενήσει και να γίνει βήμα έτσι ώστε «νέες οικογένειες να σχηματιστούν και η ταυτότητά τους να αποκαλύπτεται μέσα από τα έργα και αντικείμενα που θα μείνουν ή τις δραστηριότητες που θα περάσουν».

To σπίτι του Family Business, σχεδιασμένο από τον Δάκη Ιωάννου, στην εγκατάστασή του στο Palais de Tokyo στο Παρίσι
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.