- CITY GUIDE
- PODCAST
-
14°
Γεωγραφική θέση 24.7 μοίρες νότια, 81.44 μοίρες δυτικά. Αυτές οι συντεταγμένες καθορίζουν την ακριβή τοποθεσία του σκάφους Vanderberg, το οποίο βυθίστηκε το 2009 στο Κι Γουέστ της Φλόριντα, φαινομενικά καταδικασμένου να παραμείνει ένα άψυχο θαλάσσιο κήτος βάρους δέκα χιλιάδων τόνων, ωσότου ανασυρθεί στην επιφάνεια.
Μόνο που το Vanderberg προσέκρουσε στην περίπτωση του Andreas Franke, φωτογράφου, εικονογράφου και παθιασμένου καταδύτη, ο οποίος αποφάσισε να χρησιμοποιήσει το κουφάρι του πλοίου σαν βιότοπο για τη σουρεαλιστική, ροκοκό Ατλαντίδα των οραμάτων του.
Ο Franke, αυστριακός δημιουργός με πελατολόγιο περιωπής (Habitat, Ferrari, Nike, Heineken, Pepsi, Siemens), βούτηξε στα βάθη του Κι Γουεστ, φωτογράφισε επισταμένα το ναυάγιο και στη συνέχεια αντιπαρέβαλλε στις αυθεντικές εικόνες μια δική του, φαντασιακή δημογραφία του νερού: μπαλαρίνες, ευγενείς, πυγμάχους, παιδιά, κινηματογραφόφιλους, προλετάριους, νοικοκυρές, τροφίμους νοσοκομείων, κυνηγούς λεπιδόπτερων. Κατόπιν έντυσε τις εκτυπώσεις με πλέξιγκλας, τις τύλιξε με κορνίζες ανοξείδωτου ατσαλιού και τις εφάρμοσε με μαγνήτες στους πνεύμονες του πλοίου.
Σαν να μην ήταν αρκετή η απόκοσμη σαγήνη των εικαστικών του Franke, ο υδροβιότοπος φρόντισε να προσθέσει τις δικές του φυσικές πινελιές, χάρη στην πατίνα του άλατος και των μικροοργανισμών που διαστρωμάτωσαν τα έργα. Και πού στεγάστηκε αυτή η γκαλερί; Ούτε στη Νέα Υόρκη ούτε στο Λονδίνο. Παρέμεινε εκεί, 24.7 μοίρες νότια, 81.44 μοίρες δυτικά, 130 πόδια κάτω από τη θάλασσα, όπου όλα είναι σιωπηλά και πρασινωπά, και που μπορείς να φτάσεις μονάχα φορώντας εξοπλισμό δύτη, παίρνοντας βάρκα από το Κι Γουέστ. Η έκθεση «The Vandenberg: Life Below the Surface» φιλοξενήθηκε από τις 17 Ιανουαρίου έως τις 15 Φεβρουαρίου στα βάθη του ωκεανού.






ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.