Venivince
Η A.V. μίλησε με την γλύπτρια Καλλιόπη Βενιέρη και τον φωτογράφο Vincent Guy, με αφορμή την εκθεσή τους στο Μουσείο Ηρακλειδών
Η Καλλιόπη Βενιέρη δημιουργεί γλυπτά εμπνευσμένα από τον χορό. Σ’ αυτή την έκθεση στο Μουσείο Ηρακλειδών, παρουσιάζονται περίπου είκοσι γλυπτά της, μαζί με φωτογραφήσεις τους από τον Vincent Guy. Επίσης παρουσιάζονται στιγμές της χορευτικής της σταδιοδρομίας από φωτογραφίες αρχείου με μεταμορφώσεις αυτών των εικόνων σε νέα σχήματα και χρώματα.
Καλλιόπη Βενιέρη

Καλλιόπη, μετά από μια διεθνή καριέρα ως σολίστ κλασσικού μπαλέτου και ως δασκάλα χορού, πως έγινες γλύπτρια;
Η γλυπτική μου επιτρέπει να συνεχίζω τον χορό με ένα διαφορετικό μέσο. Νοιώθω τις κινήσεις των χορευτών στα χέρια μου καθώς δουλεύω τον πηλό
Πως ξεκίνησες την καριέρα σου στο χορό;
Ο Anthony Tudor με ανακάλυψε όταν ήμουν 14 ετών. Έδωσα παραστάσεις με το American Ballet Theater και το Marquis de Cuevas Company, μετά έγινα πρώτη χορεύτρια του Dutch National Ballet, της Hamburg Opera και της Geneva Opera House.
Πρέπει να έχεις δουλέψει δίπλα σε μεγάλα ονόματα…
Ναι, είχα την τύχη να συνεργαστώ με μερικούς από τους μεγαλύτερους καλλιτέχνες του 20ου αιώνα: τους George Balanchine, Leonid Massine, Serge Lifar, Rosella Hightower.
Ποιος ήταν ο πιο επιτυχημένος ρόλος σου;
Χόρεψα τη Λίμνη των Κύκνων με το Dutch National Ballet. Κάποιοι άνθρωποι είχαν την καλοσύνη να πουν ότι ήμουν η καλλίτερη Black Swan της Ευρώπης. Η μεγάλη Ρωσίδα χορεύτρια Galina Ulanova, με συνεχάρη για αυτόν τον ρόλο.
Και με τι ασχολείσαι στην Ελλάδα;
Κυρίως με τη διδασκαλία χορού. Μέχρι πρόσφατα διηύθυνα το La Danse, μια σχολή κλασσικού χορού στην Αγ. Παρασκευή που μάλιστα χορογραφούσε περισσότερα από 50 νέα μπαλέτα.
Ποια είναι τα σχέδια σου για το μέλλον;
Η γλυπτική, μόνο. Θα ήταν τέλειο αυτή η έκθεση να ταξίδευε στο εξωτερικό ίσως στην Ολλανδία ή το Ηνωμένο Βασίλειο. Και γράφω την αυτοβιογραφία μου.
Vincent Guy
Vincent, τι σημαίνει η φωτογραφία για σένα;
Η φωτογραφία, όπως κάθε Έλληνας γνωρίζει, σημαίνει γράψιμο με το φως. Περισσότερο απ’ το ίδιο το πρόσωπο με ελκύει η σκιά του στον τοίχο. Περισσότερο από το ίδιο το κλαδί, μ’ ενδιαφέρει το φως του ήλιου που περνάει μέσα από ένα διάφανο φύλλο. Κάθε αντικείμενο έχει την δική του ιστορία. Η φωτογραφία συλλαμβάνει αυτήν την ιστορία και την ξαναδιηγείται με την χρήση του φωτός
Ήσουν πάντα ένας φωτογράφος;
Όχι στην πραγματικότητα είμαι ένας θεατρικός σκηνοθέτης. Τον καιρό που σπούδαζα Φιλοσοφία στην Οξφόρδη, αφιέρωνα περισσότερο χρόνο διευθύνοντας θεατρικές παραστάσεις, παρά μελετώντας τον Πλάτωνα.. Το φοιτητικό θέατρο της Οξφόρδης είναι αρκετά συχνά ο δρόμος που οδηγεί σε αυτό το επάγγελμα. Τον ακολούθησα και εργάστηκα μια δεκαετία σαν σκηνοθέτης θεάτρου σε διάφορα θέατρα του Ηνωμένου Βασιλείου.
Έχεις δουλέψει και με το χορό;
Ναι, λίγο. Συνεργάστηκα σε μπαλέτο Φωνών κάνοντας όλα τα χορευτικά. Πάντα με ενδιέφεραν πολύ τα σκηνικά και ειδικά οι φωτισμοί, τα οποία φυσικά μας γυρίζουν πίσω στη φωτογραφία...
Πως έτυχε να συνεργαστείτε σε αυτή την έκθεση με την Καλλιόπη Βενιέρη;
Επισκέπτομαι πολλά χρόνια την Ελλάδα και σε συνεργασία με την Καλλιόπη παρουσιάσαμε και εμψυχώσαμε δρώμενα με την ονομασία Μ.Υ.Τ.Η. ( Move Your Thoughts Higher), συμμετοχικό θέατρο βασισμένο σε αρχαίους Ευρωπαϊκούς μύθους. Εκείνη μόλις ξεκινούσε με τα γλυπτά της, τα οποία με ενέπνευσαν να τραβήξω αυτές τις κάπως θεατρικές φωτογραφίες.
Είσαι ακόμα « μπλεγμένος» με το θέατρο;
Από την εποχή που εγκαταστάθηκα στη Σκοτία, επανήλθα στην κυρίως θεατρική δουλειά αλλά αυτή τη φορά σαν ηθοποιός. Έπαιξα στο Fringe Festival του Εδιμβούργου και παρόλο που είμαι Εγγλέζος ζήτησα να παίξω σε έργα Σκοτσέζων συγγραφέων. Φέτος έπαιξα σε έργα του Walter Scott και του Robert Louis Stevenson, αλλά και το ρόλο του εξερευνητή της Ανταρκτικής Captain Scott.
Τι σχέδια έχεις για το μέλλον;
Έχω ολοκληρώσει ένα βιβλίο με φωτογραφίες για τη Σαντορίνη που ελπίζω να εκδώσω και φυσικά θα ήθελα να πάω το VENIVINCE στη Σκοτία.
["VENIVINCE" - Έκθεση γλυπτικής & φωτογραφίας για το χορό Καλλιόπη Βενιέρη & Vincent Guy]
Σάββατο, 22 Δεκεμβρίου 2012- Σάββατο, 5 Ιανουαρίου 2013. Είσοδος ελεύθερη, Herakleidon Experience in Visual Arts, Ηρακλειδών 16, Θησείο, 210 34 61 981
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Μιλήσαμε με τον ζωγράφο και καθηγητή με αφορμή την έκθεσή του «Ο λόγος και ο τόπος» στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος
Μία εορταστική συνάντηση τέχνης για συλλέκτες και νέους φιλότεχνους που ανακαλύπτουν τον κόσμο των δημοπρασιών.
Η ζωγραφική του κινείται ανάμεσα στο άμορφο και το αναγνωρίσιμο, εκεί όπου το χρώμα αποφασίζει μόνο του να γίνει μορφή
Με αντικείμενα από τον προσωπικό και καλλιτεχνικό του βίο, η έκθεση αποτελεί must για κάθε λάτρη του Αυστραλού καλλιτέχνη
Μιλήσαμε με τον γνωστό εικαστικό για την έκθεση «Ιδανική συνθήκη» στην Γκαλερί Ζουμπουλάκη
Εκθέσεις ζωγραφικής και φωτογραφίας σε Κourd, 47 Cycles, Αντωνοπούλου και CAN
Καλλιτέχνιδες που αρνήθηκαν να μείνουν αόρατες
Η παράσταση, που έγινε στο Roberts Park του Σάλταιρ, αποτέλεσε φόρο τιμής στην πόλη όπου γεννήθηκε
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.