Ο σχεδιαστής Joe Sacco κατάγεται από το Πόρτλαντ και η δουλειά του έχει κερδίσει πολυάριθμα βραβεία επικεντρώνοντας στους ταπεινούς και καταφρονεμένους της οικουμένης, από τους Παλαιστίνιους ως τους Βόσνιους. Ενώ ο σεναριογράφος Chris Hedges είναι πολεμικός ανταποκριτής με εικοσαετή θητεία στη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τα Βαλκάνια, έχοντας τιμηθεί με Πούλιτζερ για τη συνεργασία του με τους «New York Times». Η πρόσφατη συνεργασία τους στρέφει το βλέμμα σε τέσσερις διαφορετικές περιοχές της πατρίδας τους που έχουν πληγεί οδυνηρά από την αποβιομηχανοποίηση που πλήττει την Αμερική.
Το «Days of Destruction, Days of Revolt» περιπλανιέται στο Πάιν Ριτζ της Νότιας Ντακότα, στο Κάμντεν του Νιού Τζέρσεϊ, το Γουέλτς της Δυτικής Βιρτζίνια και το Ιμοκάλι της Φλόριντα, προκειμένου να σκιαγραφήσει ένα θρηνητικά ρεαλιστικό τοπίο των Ηνωμένων Πολιτειών με αδρές πινελιές. Η χώρα του «Days of Destruction…» κατοικοεδρεύει σε μια μετα-καπιταλιστική Αμερική, από όπου το κεφάλαιο ήρθε και παρήλθε αφήνοντας ανήμπορα ανθρώπινα συντρίμμια. Όλα αυτά σε ένα graphic novel που οικειοποιείται τα αριστοτεχνικότερα εξαρτήματα της ανεξάρτητης αμερικάνικης σχεδιαστικής σχολής, όντας παράλληλα εμπορικά προσανατολισμένο.

«Πήγαμε στις σκληρότερα χειρότερες χειμαζόμενες περιοχές της επικράτειας», αφηγείται στο βίντεο ο συγγραφέας, ενώ προς επίρρωση των λεγομένων του, στο slide show προβάλλεται ένα στριπάκι του οποίου ο πρωταγωνιστής αυτοβιογραφείται ενδεικτικά: «Γεννήθηκα σε αυτή την πλευρά του βουνού. Ο μπαμπάς μου πέθανε στο ορυχείο, μας μεγάλωσε η μαμά μας –και τους 11 από εμάς». Ο αντίκτυπος των ασπρόμαυρων καρέ είναι αυτός που οι δημιουργοί του περιγράφουν ως «οπτική γροθιά», μια γροθιά που αποσκοπεί στο να κάνει «ορατό αυτό που στην ευρεία κοινωνία παραμένει αόρατο».

Υπάρχουν ζητούμενα εφικτά σε έναν κομίστα, που φαντάζουν απραγματοποίητα σε άλλους τομείς των τεχνών, είτε πρόκειται για φωτογραφία, είτε για βίντεο. Το «Days of Destruction, Days of Revolt», με τα πορτρέτα των προδομένων φτωχών του, τα αποτυπώνει καθαρά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τι είδαμε στη μεγάλη αναδρομική έκθεση του σπουδαίου καλλιτέχνη στην Πινακοθήκη Δήμου Αθηναίων
Ένα σπίτι του αθηναϊκού Μεσοπολέμου μετατρέπεται σε εφαλτήριο πολιτισμού
Πρόσωπα, σώματα και μορφές, συνθέσεις και γεωμετρικές φόρμες, φυτά και ζώα γίνονται εφαλτήρια της αιώνιας αναζήτησης του ανθρώπινου ψυχισμού
Από το μεγάλο πρότζεκτ στο Γουλανδρή μέχρι την αναδρομική του Σπύρου Πώρου
Μιλήσαμε με την εικαστικό για την έκθεσή της «Error 404: Reality Not Found» και την απόσταση ανάμεσα στην παιδική αθωότητα και την ενήλικη ματαιοδοξία
9 καλλιτέχνες συνομιλούν μέσω της ζωγραφικής και της γλυπτικής
Τα πιο χαρακτηριστικά έργα από τις δύο πιο πρόσφατες εκθέσεις του στη χώρα μας, όπου εντοπίσαμε στοιχεία «ελληνικότητας».
Ο διάσημος Ελληνο-αμερικανός καλλιτέχνης μιλά για τη σειρά «Portraits», την τεχνική superdots, αλλά και την ιδιαίτερη σχέση του με τη μαγειρική
Προσεγγίζοντας την «κοσμογονία» όχι μόνο ως μυθολογική αρχή, αλλά ως σύγχρονη εμπειρία
Το νέο πρότζεκτ καλύπτει τουλάχιστον 15 διαφορετικά κινήματα της ιστορίας της τέχνης
Στη δημοπρασία που οργάνωσε ο Τζον Όλιβερ για την ενίσχυση της δημόσιας ραδιοτηλεόρασης
Έργα του βρίσκονται διάσπαρτα σε διάφορα σημεία της Ελλάδας
Το φετινό Φεστιβάλ Φωτιστικών Εγκαταστάσεων έχει τίτλο Βιο-Φωταύγεια (Bio-Lumina)
Μιλήσαμε με τον καλλιτέχνη για τη νέα έκθεσή του στην Ελλάδα, με τίτλο «The Athens algorithm»
Από την αναδρομική του Κυριάκου Μορταράκου και τη μεγάλη έκθεση του Δημήτρη Σεβαστάκη στις επιζωγραφισμένες φωτογραφίες του Κώστα Λάκη και τους καλλιτεχνικούς αλγόριθμους του Τσαρλς Σάντισον
Ο πολιτισμός ως βιώσιμη αξία για την πόλη και τα κτίριά της
Η ταυτοποίηση τέτοιων έργων είναι δύσκολη
Την έκθεση επιμελείται η Κατερίνα Κοσκινά
Μιλήσαμε με τον εικαστικό με αφορμή την έκθεσή του «ΣημeioN 37º/ 23º» στο Sympan στον Πειραιά
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.