Ο σχεδιαστής Joe Sacco κατάγεται από το Πόρτλαντ και η δουλειά του έχει κερδίσει πολυάριθμα βραβεία επικεντρώνοντας στους ταπεινούς και καταφρονεμένους της οικουμένης, από τους Παλαιστίνιους ως τους Βόσνιους. Ενώ ο σεναριογράφος Chris Hedges είναι πολεμικός ανταποκριτής με εικοσαετή θητεία στη Μέση Ανατολή, την Αφρική και τα Βαλκάνια, έχοντας τιμηθεί με Πούλιτζερ για τη συνεργασία του με τους «New York Times». Η πρόσφατη συνεργασία τους στρέφει το βλέμμα σε τέσσερις διαφορετικές περιοχές της πατρίδας τους που έχουν πληγεί οδυνηρά από την αποβιομηχανοποίηση που πλήττει την Αμερική.
Το «Days of Destruction, Days of Revolt» περιπλανιέται στο Πάιν Ριτζ της Νότιας Ντακότα, στο Κάμντεν του Νιού Τζέρσεϊ, το Γουέλτς της Δυτικής Βιρτζίνια και το Ιμοκάλι της Φλόριντα, προκειμένου να σκιαγραφήσει ένα θρηνητικά ρεαλιστικό τοπίο των Ηνωμένων Πολιτειών με αδρές πινελιές. Η χώρα του «Days of Destruction…» κατοικοεδρεύει σε μια μετα-καπιταλιστική Αμερική, από όπου το κεφάλαιο ήρθε και παρήλθε αφήνοντας ανήμπορα ανθρώπινα συντρίμμια. Όλα αυτά σε ένα graphic novel που οικειοποιείται τα αριστοτεχνικότερα εξαρτήματα της ανεξάρτητης αμερικάνικης σχεδιαστικής σχολής, όντας παράλληλα εμπορικά προσανατολισμένο.
«Πήγαμε στις σκληρότερα χειρότερες χειμαζόμενες περιοχές της επικράτειας», αφηγείται στο βίντεο ο συγγραφέας, ενώ προς επίρρωση των λεγομένων του, στο slide show προβάλλεται ένα στριπάκι του οποίου ο πρωταγωνιστής αυτοβιογραφείται ενδεικτικά: «Γεννήθηκα σε αυτή την πλευρά του βουνού. Ο μπαμπάς μου πέθανε στο ορυχείο, μας μεγάλωσε η μαμά μας –και τους 11 από εμάς». Ο αντίκτυπος των ασπρόμαυρων καρέ είναι αυτός που οι δημιουργοί του περιγράφουν ως «οπτική γροθιά», μια γροθιά που αποσκοπεί στο να κάνει «ορατό αυτό που στην ευρεία κοινωνία παραμένει αόρατο».
Υπάρχουν ζητούμενα εφικτά σε έναν κομίστα, που φαντάζουν απραγματοποίητα σε άλλους τομείς των τεχνών, είτε πρόκειται για φωτογραφία, είτε για βίντεο. Το «Days of Destruction, Days of Revolt», με τα πορτρέτα των προδομένων φτωχών του, τα αποτυπώνει καθαρά.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Ένα έργο Τέχνης που απεικόνιζε τη ζωή σε ένα χαρέμι απομακρύνθηκε από έκθεση στο Αραβικό Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης του Κατάρ
180 εκθέματα παρουσιάζονται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης, πολλά από τα οποία φεύγουν για πρώτη φορά από την έδρα τους και ταξιδεύουν στην Αθήνα
Ένα φαινόμενο που η παρουσία του μεταξύ ψηφιακού κόσμου και αληθινών γειτονιών καταργεί τα όρια μεταξύ κατασκευασμένου και υπαρκτού
Εγκαίνια για την έκθεση στις 19 Δεκεμβρίου
Κάθε έργο είναι ένα ταξίδι δημιουργίας, που συνδέει το παρελθόν με το παρόν και ανοίγει παράθυρα σε νέες αντιλήψεις
Τι θα δούμε σε χώρους τέχνης και γκαλερί
Celestial Bodies Guide Us Through Dark Times σημαίνει ελπίδα, καλοσύνη, διαρκής αναζήτηση, κατανόηση και αποδοχή
Ο πίνακας είχε πουληθεί το 1890 σε ιδιώτη και είχε εξαφανιστεί
Μέχρι σήμερα έχουν εντοπιστεί μόλις έξι αυθεντικές φωτογραφίες του γάλλου ποιητή
Δυο εκθέσεις σύγχρονης τέχνης, μια έκθεση φωτογραφίας και ντοκιμαντέρ και ένα μεγάλο αφιέρωμα στη Τζούλια Δημακοπούλου
Μια σπουδαία έκθεση που περιλαμβάνει πάνω από 140 αδημοσίευτα ζωγραφικά έργα του
Μιλήσαμε με το ζευγάρι καλλιτεχνών που εκθέτουν για πρώτη φορά μαζί
Η αναδρομική του έκθεση «Shut your eyes and see» στο Μουσείο Β. & Ε. Γουλανδρή είναι γεμάτη φως, neon και κρυφά ή φανερά μηνύματα
Πρόκειται για ένα από τα ελάχιστα σωζόμενα έργα του που για δεκαετίες ήταν κρυμμένο
Εστιάζει στη σχέση του με τη γαλλική πρωτεύουσα και την περίοδο που συναντήθηκε με τους Τζιακομέτι και Πικάσο
Η έκθεσή της Terra Cognita είναι ένα προσκύνημα σε άγνωστους τόπους
Όλοι οι καταξιωμένοι Έλληνες καλλιτέχνες έχουν εκπροσωπηθεί με έργα τους
Μέσα από τα έργα, καλλιτέχνες και επιστήμονες εμβαθύνουν σε πολλά ζητήματα
Τι θα δούμε σε γκαλερί και σε χώρους τέχνης της Αθήνας;
Είναι το μεγαλύτερο ποσό που έχει δοθεί ποτέ για σουρεαλιστικό πίνακα
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.