Visual Browsing
Περίεργη αναβολή των έργων στο «Πάτρα-Πύργος» - Ποια η σύνδεση με Καλογρίτσα

Περίεργη αναβολή των έργων στο «Πάτρα-Πύργος» - Ποια η σύνδεση με Καλογρίτσα

Τα τρία πρώτα τμήματα κατέληξαν στην εταιρεία Τοξότης - Ομάδα κατασκευαστών

Η αναβολή από το Υπουργείο Υποδομών του διαγωνισμού για την τέταρτη εργολαβία του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος επειδή δεν συγκροτήθηκε... έγκαιρα η επιτροπή διεξαγωγής διαγωνισμού κλονίζει την πορεία υλοποίησης του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα-Πύργος και καταστρέφει το αφήγημα του υπουργού Υποδομών Χρ. Σπίρτζη περί διαφάνειας για το έργο συνολικού προϋπολογισμού 475 εκατ. ευρώ. 

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Δημήτρη Δεβελέγκου στον ιστότοπο capital.gr, μέχρι τη Δευτέρα, προτού η εταιρεία Ιωάννης Βλαδίμηρος Χ. Καλογρίτσας, ως ένας από τους τέσσερις υπερθεματιστές στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες, γνωστοποιήσει ότι αποσύρεται από τη διαδικασία τα πράγματα έρεαν σχετικά ομαλά και βάσει του κυβερνητικού σχεδίου. Εκτός από έργα σε όλη την Ελλάδα, το σχήμα Τοξότης - Ομάδα κατασκευαστών (που ανήκει στον Χρήστο Καλογρίτσα, πατέρα του Ιωάννη Βλαδίμηρου), έχοντας παράσχει προσφορά άνω του 50%, αποτέλεσε τον ανάδοχο για την κατασκευή των τριών από τα συνολικά οκτώ τμήματα του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος. 

Το capital.gr υπενθυμίζει ότι μία από τις πρώτες προτεραιότητες του υπουργού Υποδομών Χρήστου Σπίρτζη, όταν ανέλαβε καθήκοντα, ήταν να «σπάσει» το έργο σε οκτώ κομμάτια με στόχο να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός και η διαφάνεια και να συμμετέχουν στο διαγωνισμό μικρότεροι εργολήπτες. Τελικά, τα τρία πρώτα τμήματά του (Δουναίικα-Πύργος, Αμαλιάδα Δουναίικα και Κυλλήνη - Αμαλιάδα) κατέληξαν στο σχήμα εταιρειών Χρ. Καλογρίτσα που διαθέτει πτυχίο 6ης τάξης εργοληπτικής τάξης.

 

Σχετικα
Συνάντηση Ν. Δένδια με τον απεσταλμένο ΟΗΕ για τη Συρία
Συνάντηση Ν. Δένδια με τον απεσταλμένο ΟΗΕ για τη Συρία

Η αναβολή για το τέταρτο τμήμα και η… σχέση με τις τηλεοπτικές άδειες

 

Στο πλαίσιο αυτό, στην αγορά εκτιμούσαν ότι το σχήμα Τοξότης - Ομάδα κατασκευαστών θα «χτυπούσε» και το τέταρτο τμήμα του οδικού άξονα Βάρδα-Α.Κ. Κυλλήνης προϋπολογισμού 70,71 εκατ. ευρώ. Ωστόσο, το υπουργείο αποφάσισε να αναβάλει το διαγωνισμό επειδή δεν κατέστη εφικτή η έγκαιρη συγκρότηση της επιτροπής διεξαγωγής του διαγωνισμού.  Και αυτό επειδή δεν υπήρξε διαθέσιμος εκπρόσωπος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδας (ΤΕΕ) παρότι, σύμφωνα με τη νομοθεσία, οι εργασίες της επιτροπής μπορούν να προχωρήσουν και χωρίς εκπρόσωπο του ΤΕΕ.

Σχετικα
Κάλεσμα Τσίπρα σε πολίτες «να πάρουν τον ΣΥΡΙΖΑ στα χέρια τους»
Κάλεσμα Τσίπρα σε πολίτες «να πάρουν τον ΣΥΡΙΖΑ στα χέρια τους»

Σε κάθε περίπτωση, είναι σπάνιο, όπως σημειώνουν στο capital.gr στελέχη του κατασκευαστικού κλάδου, διαγωνισμός να ακυρώνεται επειδή δεν υπήρξε δυνατό να συγκροτηθεί έγκαιρα η επιτροπή διεξαγωγής του διαγωνισμού.

Πάντως, στο ίδιο ρεπορτάζ επισημαίνεται ότι τα αίτια της αναβολής του διαγωνισμού θα πρέπει να αναζητηθούν  στην αλλαγή  των (και οικονομικών;) δεδομένων - επισήμως από χθες - για τον ανάδοχο των τριών πρώτων τμημάτων και τον δυνάμει υποψήφιο για το τέταρτο τμήμα.

 

Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, ότι ο γιος του κ. Καλογρίτσα, Ι.Βλαδίμηρος ανέφερε, χθες, ότι χάνει 3 εκατομμύρια ευρώ, που αντιστοιχούν στην εγγυητική επιστολή, που εξέδωσε η Attica Bank, για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες. Ταυτόχρονα, σημείωσε ότι λόγω των αποκαλύψεων που είδαν το φως της δημοσιότητας τις τελευταίες ημέρες και εμπλέκουν τον ίδιο και τον πατέρα του, ο ίδιος αποκόπηκε από τις πηγές και τις διαδικασίες χρηματοδότησής του.

 

Στο πλαίσιο αυτό, αποτελεί ερώτημα εάν λόγω αυτής της αποκοπής από τις πηγές χρηματοδότησης η κατασκευαστική συμφερόντων Καλογρίτσα ήταν σε θέση να προσκομίσει, έγκαιρα, την εγγυητική επιστολή, αξίας περίπου 1 εκατ. ευρώ, που απαιτείται για την συμμετοχή στον προγραμματισμένο, για σήμερα, διαγωνισμό για την τέταρτη εργολαβία. 

Αυτό όταν η Τοξότης - Ομάδα κατασκευαστών, έχοντας μειοδοτήσει για τα τρία πρώτα τμήματα του Πάτρα - Πύργος, έχει καταθέσει εγγυητικές επιστολές συνολικής αξίας 3 εκατ. ευρώ. Και στη συνέχεια θα πρέπει να καταφέρει να προσκομίσει τις εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης, έχοντας να διαχειριστεί ένα «άνοιγμα»  3 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με όσα δήλωσε, χθες, ο Ι.Β.Καλογρίτσας.

Τι θα γίνει με το «Πάτρα – Πυργος»;

Στο δια ταύτα, το μέλλον του οδικού άξονα Πάτρα - Πύργος παραμένει αβέβαιο παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις του ΥΠΟΜΕΔΙ. Εάν το σχήμα Τοξότης- Ομάδα κατασκευαστών δεν καταφέρει να προσκομίσει τις απαιτούμενες εγγυητικές επιστολές καλής εκτέλεσης, θα κηρυχθεί, βάσει της νομοθεσίας, έκπτωτο και θα αντικατασταθεί από το σχήμα που προσέφερε τη δεύτερη μεγαλύτερη έκπτωση. Σε αυτή την περίπτωση, η συνολική ζημιά για τις εταιρείες Καλογρίτσα (Χρήστου και Ι.Βλαδίμηρου) θα ανέλθει σε 6 εκατ. ευρώ, δημιουργώντας αντίστοιχου ύψους μαύρη τρύπα στους ισολογισμούς του πιστωτικού ιδρύματος που εξέδωσε τις εγγυητικές (για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες και για τα τρία τμήματα του Πάτρα - Πύργος).

Δειτε επισης

Back to top

Προσεχως

Το Soundtrack της Πόλης
Athens Voice 102.5