Τεχνολογια - Επιστημη

Τέσσερα παιδιά από το Πολυτεχνείο στη Γαλλία: «Μένουμε στην Ελλάδα από ξεροκεφαλιά και φιλότιμο»

Οι Clustergy διακρίθηκαν ανάμεσα σε σε 5.000 φοιτητές από 80 χώρες

62224-137655.jpg
Newsroom
3’ ΔΙΑΒΑΣΜΑ
379018-782110.jpg
valeoinnovationchallenge.valeo.com

Μια ομάδα τεσσάρων φοιτητών του Πολυτεχνείου με την επωνυμία Clustergy κατάφεραν να διακριθούν ανάμεσα σε 5.000 φοιτητές από 80 χώρες, στο διαγωνισμό καινοτομίας για τα αυτοκίνητα, που οργάνωσε η γαλλική πολυεθνική «Valeo».

 Πρόκειται για την 4η έκδοση του διαγωνισμού «Valeo Innovation Challenge» στον οποίο συμμετείχαν τελικά 1.628 ομάδες από πολλά πανεπιστήμια. Ανάμεσά τους, η ελληνική ομάδα Clustergy του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με τους Χρήστο Κρασοπούλο, Τάσο Τσουμάνη, Μαριλένα Καραλή και Νίκο Κούρο.

Με πενιχρά μέσα, αλλά πολλή φαντασία, γνώση, δουλειά, συντονισμό και μεθοδικότητα, τα παιδιά της Clustergy κατόρθωσαν να διακριθούν ανάμεσα στις 7 πρώτες ομάδες που υποδέχθηκε η Valeo την περασμένη εβδομάδα στο Παρίσι. Οι άλλες έξι ομάδες ήταν από το Μεξικό, την Ινδία, τη Γαλλία, την Ισπανία και δύο από την Πολωνία.

Οι τέσσερις φοιτητές του Πολυτεχνείου πέτυχαν την μεγάλη πρόκληση της διάκρισής τους, χάρις στην πρωτοπόρα και με προβολή στο μέλλον, φουτουριστική τους πρόταση, για «διαμοιρασμό ενέργειας ανάμεσα σε ηλεκτρικά οχήματα που βρίσκονται εν κινήσει στους αυτοκινητοδρόμους». Μια ιδέα που φιλοδοξεί να δώσει ένα τέλος στο «άγχος της αυτονομίας» (range anxiety).

«Το άγχος της αυτονομίας, ο φόβος ότι μπορεί να αδειάσει η μπαταρία, είναι ο κύριος λόγος που αποτρέπει τους χρήστες από το να αγοράσουν ηλεκτρικά οχήματα», τόνισε στο ΑΠΕ-ΜΠΕ ο Χρήστος Κρασοπούλος που είναι και ο εμπνευστής της ιδέας – και συνεχίζει: «Με δεδομένο ότι στο μέλλον θα έχουμε πολλά ηλεκτρικά, έξυπνα οχήματα, που θα κυκλοφορούν αυτόνομα στους αυτοκινητοδρόμους, αυτά θα είναι ικανά να ανταλλάσσουν πληροφορίες μεταξύ τους, μέσω του δικτύου ίντερνετ (για την ταχύτητα, τις μεταξύ τους αποστάσεις κλπ). Οπότε θα μπορούν να ανταλλάσσουν και πληροφορίες για την ενεργειακή απαίτηση που έχει το ένα από το άλλο.

Η φόρτιση επιτυγχάνεται πρακτικά με ασύρματους φορτιστές, που έχουν τοποθετηθεί στους προφυλακτήρες μπρος και πίσω από τα οχήματα. Έτσι, όταν αυτά πλησιάζουν μεταξύ τους στον αυτοκινητόδρομο, θα μπορούν να ανταλλάσσουν ηλεκτρική ενέργεια.

Μιλάμε δηλαδή για διασυνδεσιμότητα μεταξύ των οχημάτων η οποία επιτυγχάνεται χάρις σε έναν κεντρικό εξυπηρετητή «cloud», όπου το κάθε όχημα θα στέλνει τις παραμέτρους του. Το κεντρικό σύστημα του εξυπηρετητή θα παίρνει κάποιες αποφάσεις με κάποια στρατηγική, ώστε να επιτυγχάνεται το ασφαλές σμίξιμο των δύο για την ανταλλαγή ενέργειας, χωρίς να σταματήσει στον αυτοκινητόδρομο κανένα όχημα».

Στο ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ κατά πόσο μπορεί να θεωρηθεί σύντομα υλοποιήσιμη η ιδέα τους, ο Νίκος Κούρος εξηγεί: «Η τεχνολογία της ασύρματης φόρτισης υπάρχει ήδη, αλλά για μεγάλες ισχύες. Η τεχνολογία για αυτόνομο παρκάρισμα υπάρχει ήδη, το ίδιο και η αυτόνομη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο αλλά δεν έχει εφαρμοσθεί ευρέως. Έχουμε και για τα φορτηγά την τεχνολογία της σύζευξης οχημάτων, αλλά όλα αυτά είναι σε πρωτόλεια στάδια. Εμείς τα παίρνουμε, τα συνδυάζουμε και παράγουμε για το μέλλον ένα καινούργιο προϊόν που θα είναι ρηξικέλευθο» υπογράμμισε.

«Είναι ένα όραμα για το μέλλον» προσθέτει η Μαριλένα Καρλή. «Πιστεύουμε ότι σε κάποια χρόνια, η τεχνολογία θα έχει φθάσει στο σημείο του να μπορεί να υποστηρίξει αυτήν την ιδέα, δηλαδή τα αυτοκίνητα να έρχονται αρκετά κοντά μεταξύ τους, χωρίς να φοβούνται την κοντινή απόσταση και να μπορούν αποδοτικά να μεταφέρουν την ενέργεια από το ένα στο άλλο».

«Αυτό το όραμα, είναι το 50% της ιδέας που έχουμε καταθέσει», προσθέτει ο Χρήστος. «Το άλλο 50% έχει να κάνει με την μαθηματική διαδικασία που εισαγάγαμε σαν ομάδα. Έχει γίνει πολλή δουλειά στο μεθοδολογικό κομμάτι. Υπάρχει δηλαδή μια μεθοδολογία, που από τα χιλιάδες οχήματα που θα ταξιδεύουν σε έναν αυτοκινητόδρομο, θα διαλέγει ποιο από αυτά θα πρέπει να δώσει ενέργεια ώστε κανένα από τα αυτοκίνητα να μην σταματήσει για ανεφοδιασμό. Στην ουσία είναι ένα πρόγραμμα ολόκληρο, που μπορεί να μεταφερθεί στο μέλλον σε ένα κοινό δίκτυο μέσω cloud, που θα παίρνει αποφάσεις για τα αυτοκίνητα που κινούνται. Αυτό είναι η πατέντα μας, που είναι άλλωστε στη διαδικασία κατοχύρωσης».

«Σε επιστημονικούς όρους, αυτό που έχουμε εμείς υλοποιήσει, πρόκειται για μια βελτιστοποίηση της διαδικασίας» προσθέτει η Μαριλένα, «διότι δεν βρίσκουμε μόνο ζευγάρια (δανειστή-αποδέκτη) αλλά θα βρίσκουμε τα καλύτερα ζευγάρια, ώστε να μην έχουμε πολλές απώλειες με επιβάρυνση του περιβάλλοντος. Εμείς φέρουμε ένα όραμα και ελπίζουμε ότι η τεχνολογία θα κάνει βήματα στο να φτάσει σε αυτό».

 Επιλογή μας η Ελλάδα... «από ξεροκεφαλιά και φιλότιμο»

 Οι τέσσερις της Clustergy συναντήθηκαν και συνεργάστηκαν κατά τα φοιτητικά τους χρόνια στο Πολυτεχνείο. Σήμερα ο Χρήστος ολοκληρώνει το διδακτορικό του στις ηλεκτρικές μηχανές, ο Τάσος είναι στο 2ο έτος του διδακτορικού του και δουλεύει ταυτόχρονα στον τομέα της αιολικής ενέργειας, η Μαριλένα τελειώνει το μεταπτυχιακό της στη σχολή Ναυπηγών, ενώ εργάζεται παράλληλα στη ναυτιλία και ο Νίκος είναι στο τελευταίο έτος της σχολής στο Πολυτεχνείο και παράλληλα στρατιώτης.

Η προηγούμενη εμπειρία τους, που τους επέτρεψε να δέσουν σαν ομάδα, ήταν η συμμετοχή στο διαγωνισμό εξοικονόμησης ενέργειας της πετρελαϊκής εταιρίας Shell. Σχεδίασαν και κατασκεύασαν ένα νέο πρωτότυπο ηλεκτρικό όχημα από την αρχή ως το τέλος, έως το τελευταίο καλώδιο ή κουμπί. Ανάμεσα σε 200 ομάδες που πήραν μέρος, η ομάδα είχε τρεις πανευρωπαϊκές διακρίσεις, με βραβεία για «ομαδικό πνεύμα», «στρατηγική της επικοινωνίας» και βραβείο «τεχνικής καινοτομίας».

 Στο ερώτημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ εάν ο επόμενος στόχος τους θα μπορούσε να είναι η δημιουργία μιας «start-up», ο Τάσος Τσουμάνης δεν δίστασε να επιβεβαιώσει:

 «Αυτό είναι το ιδανικό σενάριο για μας. Έχουμε ολοκληρώσει τις σπουδές και έχουμε περάσει σε ένα επόμενο στάδιο, όπου θέλουμε να μείνουμε και να δημιουργήσουμε στην Ελλάδα. Με επιμονή μένουμε. Βλέπουμε ότι έξω υπάρχει καινοτομία, έξω υπάρχει εξέλιξη, έξω υπάρχουν ευκαιρίες, μέσα στην Ελλάδα υπάρχουν αδικίες, εμείς όμως με επιμονή μένουμε μέσα, με χαμηλούς μισθούς, αλλά θέλουμε να είμαστε αυτοί που θα είναι παρόντες στα πρώτα βήματα της Ελλάδας στην ανάπτυξη».

 «Θέλουμε να μείνουμε να στηρίξουμε και την έρευνα και την καινοτομία στην Ελλάδα» προσθέτει η Μαριλένα. «Είναι κρίμα να φεύγουν από τη χώρα όλοι οι επιστήμονες και όλοι οι μορφωμένοι. Θέλουμε να πάμε κόντρα σε αυτό το ρεύμα της φυγής, θέλουμε να είμαστε σε αυτούς που μένουν και στηρίζουν».

 Ο Χρήστος δίνει τη δική του εξήγηση: «Στην ουσία μένουμε από ξεροκεφαλιά». «Κι από φιλότιμο», προσθέτει ο Νίκος.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ

ΕΓΓΡΑΦΕΙΤΕ ΣΤΟ NEWSLETTER ΜΑΣ

Tα καλύτερα άρθρα της ημέρας έρχονται στο mail σου

ΠΡΟΣΦΑΤΑ

ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ

ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δέκα πράγματα που έκανα με το ChatGPT
Δέκα πράγματα που έκανα με το ChatGPT

Θέλοντας να τεστάρω τις δυνατότητες και τα όρια του εργαλείου, άρχισα να ζητάω συμβουλές θεωρώντας μάλλον απίθανο (και ηθικά απωθητικό) το να το χρησιμοποιήσω. Μέσα σε μισή ώρα είχα αγοράσει μηνιαία συνδρομή.

Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.