- CITY GUIDE
- PODCAST
-
15°
Ανασχεδιάζοντας το κυκλοφοριακό: Μικρές τοπικές διαπλατύνσεις πεζοδρομίων
Το παράδειγμα της οδού Σκουφά στο Κολωνάκι
Ανασχεδιάζοντας το κυκλοφοριακό – Μέρος 2: Διαπλατύνσεις πεζοδρομίων. Η πρόταση του συγκοινωνιολόγου Σταύρου Κωνσταντινίδη.
Το κυκλοφοριακό δεν λύνεται οριστικά σε καμία μεγαλούπολη. Είναι ένα διαρκές και εξελισσόμενο πρόβλημα, που λαμβάνει στον χρόνο νέες μορφές, κι έτσι χρειάζεται συνεχώς νέα μέτρα και εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισης.
Πάντως για τη χώρα μας, θα έπρεπε να αλλάξει ολοκληρωτικά το υπόδειγμα οργάνωσης και σχεδιασμού των πόλεων, με διακριτική αποθάρρυνση της χρήσης των ΙΧ αυτοκινήτων και ταυτόχρονη ενίσχυση των ΜΜΜ, που σήμερα δεν υπάρχει. Η πολιτική τάξη είτε δεν ξέρει είτε δεν δύναται να αναλάβει το πολιτικό κόστος. Δεν έχει αφήγημα λύσης για το πρόβλημα.
Αλλά και μέχρι τότε υπάρχουν δεκάδες πράγματα που πρέπει να κάνουμε, καθώς δεν έχουμε προχωρήσει σχεδόν σε τίποτα από τη δεκαετία του ’80 έως σήμερα.
Η ATHENS VOICE ανοίγει τον διάλογο για μια καλύτερη ζωή των ανθρώπων και των πόλεων, με μια σειρά εύγλωττων και εκλαϊκευμένων άρθρων για το μεγαλύτερο αστικό περιβαλλοντικό πρόβλημα, που θίγει βάναυσα τον πολιτισμό της καθημερινότητας. Το πρόβλημα της λειτουργίας της Αθήνας και των ελληνικών πόλεων. Ο γνωστός συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης στο δεύτερο άρθρο του αναλύει το τι συμβαίνει στη χώρα μας και προτείνει τι θα μπορούσαμε να κάνουμε χωρίς να πρέπει «να ανακαλύψουμε την Αμερική».
Πρόταση 2η: Μικρές τοπικές διαπλατύνσεις πεζοδρομίων
Η στάθμευση καταλαμβάνει κάθε ζωτικό ελεύθερο χώρο. Τα αυτοκίνητα βρίσκονται το ένα πίσω από το άλλο για εκατοντάδες μέτρα, κάνοντας την καθημερινή ζωή δύσκολη έως αβίωτη. Οι πεζοί είναι εγκλωβισμένοι, η αισθητική και περιβαλλοντική υποβάθμιση είναι μεγάλη. Έτσι προτείνουμε ανά 20 με 30 μέτρα να σπάει το μπλοκ της στάθμευσης, δημιουργώντας μια μικρή όαση πεζοδρομίου με καθιστικά και πράσινο. Μια τέτοια μαζική παρέμβαση σε ολόκληρη την Αθήνα θα πρόσφερε άμεσα την αναβάθμιση του δημόσιου χώρου και της αίσθησης των πολιτών και επισκεπτών.
Ας δούμε το παράδειγμα στην οδό Σκουφά:
Τι πρέπει να γίνει
Προτείνεται η δημιουργία τοπικών διαπλατύνσεων, ανακτώντας μέρος του δημόσιου χώρου προς όφελος των πεζών. Οι επεκτάσεις αυτές καταλαμβάνουν περίπου τη θέση στάθμευσης ενός οχήματος και τα κυκλοφοριακά χαρακτηριστικά της οδού μένουν και πάλι αμετάβλητα, καθώς οι τοπικές διαπλατύνσεις δεν ξεπερνούν σε πλάτος τα 2 μέτρα, όσο δηλαδή και το πλάτος παράλληλης στάθμευσης παρά την οδό.
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
«Πότε επιτέλους θα παραδοθεί στους πολίτες;» ρωτά ο δήμαρχος Αθηναίων
Ο δήμαρχος Αθηναίων έκανε λόγο για καθυστερήσεις
Ζωντανή εκπομπή με την Επιστήμη Μπινάζη και τον Διονύση Νοταράκη
Δεν χάνουμε το πιο χαρούμενο, πολύχρωμο, πολυφυλετικό χριστουγεννιάτικο μπαζάρ της πόλης, που διοργανώνουν «Οι φίλοι του Παιδιού» με τη συμμετοχή 35 και πλέον Πρεσβειών
Τι ισχύει και τι θα πρέπει να αλλάξει
Χάρης Δούκας και Γιάννης Βρούτσης ανακοίνωσαν την πλήρη αναβάθμιση του Δημοτικού Γηπέδου στο Μητροπολιτικό Πάρκο
Αλλαγή χρονιάς με την Ελένη Φουρέιρα
Ένα ξενοδοχείο που ζει στον ρυθμό της πόλης και μετατρέπει την τέχνη σε εμπειρία
Αύριο ξεκινούν επίσημα η εορταστικές εκδηλώσεις από τον περιφερειάρχη με ένα συναρπαστικό light show.
Παρουσιαστές της βραδιάς ο Κρατερός Κατσούλης και η Ντόρα Μακρυγιάννη
Ιστορίες της αθηναϊκής ζωής ανθρώπων που κατέληξαν να αποκαλούν την πρωτεύουσα σπίτι τους
Πότε ανοίγει τις πύλες του για μικρούς και μεγάλους
Σήμα εκκίνησης για τις εορταστικές εκδηλώσεις στην Αθήνα
Παρουσιαστές της βραδιάς θα είναι ο Κρατερός Κατσούλης και η Ντόρα Μακρυγιάννη
Στις 27 Νοεμβρίου η φωταγώγηση του
Μια περιήγηση στο αγαπημένο τοπόσημο των Εξαρχείων
Ένα forum που έγινε θεσμός, την Παρασκευή 21 Νοεμβρίου. Δείτε το αναλυτικό πρόγραμμα.
Ποιοι τα διοργανώνουν; Πού και πότε πραγματοποιούνται; Τι θα αντιμετωπίσουμε; Ποιες ευκαιρίες να ψάξουμε;
Το παράδειγμα της οδού Σκουφά στο Κολωνάκι
Με απόφαση Χάρη Δούκα, παραχωρείται για 5 χρόνια σε μη κερδοσκοπικούς φορείς
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.