- CITY GUIDE
- PODCAST
-
13°
Νέο Renault 5 E-Tech Electric: 100% ηλεκτρικό με ρετρό-φουτουριστικό σχεδιασμό
Ένα αυτοκίνητο ποπ είδωλο
Νέο Renault 5 E-Tech Electric: το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης όπως θα έπρεπε να είναι
Ήταν αναμενόμενο, έγινε πράξη. Η Renault δεν κρατάει μυστικά όταν πρόκειται να λανσάρει ένα νέο της μοντέλο. Το αντίθετο, «γαργαλάει» με ειδήσεις την αγορά δημιουργώντας προσμονή! Τέτοια δημιούργησε –με εξαιρετική επιτυχία είναι η αλήθεια– για το νέο αμιγώς ηλεκτροκίνητο Renault 5 E-Tech Electric, «το ηλεκτρικό αυτοκίνητο πόλης όπως θα έπρεπε να είναι». Αυτός ο προσδιορισμός τα λέει όλα. H Renault το αποκαλεί επίσης pop είδωλο. Τι λέτε έτσι όπως το βλέπετε; Έχει άδικο; Κατά τη γνώμη μας έχει απόλυτο δίκιο. Έτσι είναι τα pop είδωλα.
Το Renault 5 όταν παρουσιάστηκε το 1972 ήταν ένα μοναδικό αυτοκίνητο που φημιζόταν για την πρωτοποριακή σχεδίαση, την ευελιξία και την οικονομία στα καύσιμα. Συνεχίζοντας αυτή την εξαιρετικά σύγχρονη κληρονομιά, το ηλεκτρικό Renault 5 E-Tech αποτελεί μια τολμηρή απάντηση στις κοινωνικές και περιβαλλοντικές προκλήσεις της εποχής μας – ενεργειακή «ψυχραιμία», βιωσιμότητα και μικρό αποτύπωμα άνθρακα.
Το θαυμάζεις από όπου κι αν το δεις
Ο σχεδιασμός είναι ρετρό με έναν ωραίο τρόπο και η καμπίνα είναι καλοσχεδιασμένη με καλά υλικά, φυσικά χειριστήρια κουμπιών και ευκρινές σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Το ολοκαίνουργιο Renault 5 E-Tech διατίθεται αποκλειστικά ως 5-θυρο, ενώ οι κρυφές λαβές στις πίσω πόρτες είναι για να θυμίζει την παλιά 3-θυρη έκδοση! Οπτικά σε κερδίζει με τη μία, αφού η γαλλική «τσαχπινιά» κάνει τα δικά της κόλπα και σου κρατάει τη ματιά. Οι σχεδιαστικές λεπτομέρειες (φωτιστικά σώματα, φωτιζόμενο λογότυπο στο καπό, κόκκινη γραμμή στην οροφή, όμορφη αεροτομή κ.ά.) έγιναν επί τούτου ώστε να έχεις να παρατηρείς και να ανακαλύπτεις. Το σύνολο; Πανέμορφο!
Ό,τι ισχύει για την εξωτερική οπτική εμπειρία, ισχύει και για την εσωτερική σχεδίαση, ενώ διαθέτει ένα ωραίο λειτουργικό ταμπλό εσωτερικό μπροστά, που ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 έως 10’’ και η οθόνη Infotainment 10’’, με σύστημα OpenRLink με ενσωματωμένο λογισμικό Google Play, αλλά και την παρουσία της ψηφιακής βοηθού Renoavatar με τεχνητή νοημοσύνη.
Το αυτοκίνητο, μήκους μόλις 3,92 μέτρων και με μεταξόνιο 2,54 μέτρα, έχει χώρο δυνάμει για πέντε άτομα, συν έναν χώρο αποσκευών 326 λίτρων, ο οποίος, ανάλογα τις τοποθετήσεις του πίσω καθίσματος, μπορεί να αυξηθεί στο 1,1 κυβικό μέτρο. Μην ξεχνάμε και τα 19 λίτρα αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό.
Στον δρόμο
Το νέο R5 κινεί ένας ηλεκτροκινητήρας χωρίς μόνιμο μαγνήτη που ακολουθεί τη φιλοσοφία του Megane E-Tech, είναι 15κ. ελαφρύτερος, ενώ διαθέτει inverter για την ψύξη του. Μάλιστα ο μετατροπέας AC/DC είναι ενσωματωμένος στον φορτιστή και έτσι εξοικονομείται πολύτιμος χώρος με το συνολικό βάρος (του κινητήρα) να μην ξεπερνά τα 105 κιλά. Διατίθεται σε 2 εκδόσεις ισχύος, 120 και 150 ίππων (αυτός επιταχύνει 0-100 σε 8’’) και η τελική ταχύτητα με περιοριστή ανέρχεται στα 150 χλμ. Η εργοστασιακή τιμή κατανάλωσης ορίζεται στα 14,9 kWh/100 χλμ. και η αυτονομία είναι 300 χλμ. με τη μικρότερη μπαταρία των 40 kWh και 410 χλμ. με τη μεγαλύτερη των 52 kWh. Αξίζει να ειπωθεί ότι το Renault 5 E-Tech Electric εφοδιάζεται με τον νέο αμφίδρομο φορτιστή AC 11 kWh που διαθέτει το σύστημα V2L, κάτι που συνεπάγεται ότι μπορεί να λειτουργήσει ως πρίζα. Οι χρόνοι φόρτισης από 10-80% είναι σε 4,30 ώρες η 52 kWh, σε 3,30 ώρες η 40 kWh και σε ταχυφορτιστή αμφότερες από 15-80% σε 30’.
Να σημειώσουμε επίσης ότι η ακτίνα στροφής είναι 10,3 μέτρα, το «γρήγορο/κοφτό τιμόνι», με μόλις 2,6 στροφές από άκρη σε άκρη, αποδεικνύεται εξαιρετικά ευέλικτο στην πόλη, η απόσταση από το έδαφος 14,5 εκ., ενώ η ανάρτηση είναι εξαιρετική. Είναι ευέλικτο και διασκεδαστικό στην οδήγηση, αλλά πάνω απ' όλα είναι σπορ, άνετο, ανεξήγητα αθόρυβο και εξαιρετικά σταθερό. Ακόμα και στις γρήγορες στροφές νιώθεις καλή επαφή με την επιφάνεια και αυτό δεν αλλάζει τα χαρακτηριστικά οδήγησης, όσο τρελά κι αν προσπαθείς να το οδηγήσεις. Αυτό καθιστά το Renault 5 ένα πολύ ασφαλές στην οδήγηση αυτοκίνητο.
Η ετυμηγορία είναι απλή: κανένα στην κατηγορία του δεν μπορεί να συγκριθεί με το Renault 5 E-Tech, γιατί έχουμε επιτέλους ένα μικρό ηλεκτρικό αυτοκίνητο που στον δρόμο εντυπωσιάζει, φαίνεται και είναι όμορφο και δεν ξεπερνά τον προϋπολογισμό σας.
Τιμή
Οι τιμές της γκάμας του νέου Renault 5 E Tech Electric αρχίζουν από 22.400 ευρώ και περιλαμβάνουν την κρατική επιδότηση ΚΗ3 3.000 ευρώ και όφελος απόσυρσης ΚΗ3 1.500 ευρώ.
ΠΡΟΣΦΑΤΑ
ΤΑ ΠΙΟ ΔΗΜΟΦΙΛΗ
ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Τα 11 μοντέλα που διεκδικούν τον φετινό τίτλο
Μια επιχειρηματική κίνηση στη φάση μετάβασης της χώρας μας προς την ηλεκτροκίνηση
Πρώτος ο Φερστάπεν με γρηγορότερο τον 44ο γύρο του Πιάστρι και τρίτο τον Σάινθ
Ο Τιερί Νεβίλ νικητής του Ράλλυ Σαουδικής Αραβίας
Σε 14 ή σε 9 μήνες οι Κινέζοι μπορούν να κατασκευάσουν ένα υπερσύγχρονο εργοστάσιο που παράγει πολύ υψηλού επιπέδου προϊόντα με απίθανη σχέση ποιότητας-τιμής
Συνδυάζει δεξιοτεχνία, λειτουργικότητα και επιδόσεις, εξασφαλίζοντας μια διαισθητική οδηγική εμπειρία σε κάθε ταξίδι.
Νικητής ο Φερστάπεν, δεύτερος ο Ράσελ, τρίτος ο Αντονέλλι με αποκλεισμό Νόρρις και Πιάστρι
«Φωτιά» στο πρωτάθλημα της F1
Λάντο Νόρις και Τζορτζ Ράσελ στο podium
Η viral καμπάνια που έγινε μάθημα εταιρικής ευφυΐας
Ετοιμοπαράδοτο και με γκάμα που περιλαμβάνει τρεις εκδόσεις
Όταν ο φόβος της κλήσης ξεπερνά τον φόβο του τραυματισμού
Σύμφωνα με την εταιρεία, «το αύριο της ηλεκτροκίνησης ξεκινά σήμερα»
Τα καλύτερα μοντέλα που κυκλοφόρησαν για το έτος στη χώρα μας
Πρώτος ο Νόρις, δεύτερος ο Αντονέλι με Μερσέντες, τρίτος ο Φερστάπεν
Ο πρωταθλητής του WRC του 2019 ανακοίνωσε ένα διάλειμμα από τους αγώνες ράλι, τερματίζοντας μια καριέρα 18 ετών, λίγες ώρες μετά την ολοκλήρωση του FORUM8 Ράλλυ Ιαπωνίας
Ο Οτ Τάνακ εκτός συναγωνισμού για το πρωτάθλημα οδηγών
Ποια ήταν η πρώτη γυναίκα οδηγός αγώνων ταχύτητας
22 άρθρα για τις εξελίξεις στην παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία
Ένα από τα πιο αεροδυναμικά ηλεκτρικά οχήματα στην κατηγορία του
Έχετε δει 20 από 200 άρθρα.